Oblíbené kombi od Volva, model V60, nedávno prošel drobnou modernizací. V paletě barev se nově objevil atraktivní odstín modré s označením „Rebel Blue“, který autu mimořádně sluší. Poprvé jsme však testovali V60 v kombinaci s dieselovým motorem a pohonem všech kol, a tak jsme s ní vyrazili i na sníh.
Tmavá osmnáctipalcová kola v kombinaci s neotřelým barevným odstínem karosérie dělají z tohoto vozu jedno z nejhezčích kombi prémiového segmentu. Přestože jeho karosérie patří se svojí délkou k těm nejkratším, vše dokáže vynahradit solidní rozvor náprav 2776 milimetrů.
Uvnitř se tedy pohodlně usadí čtyři dospělé osoby, na jejichž zavazadla však zbývá zavazadelník pouze s podprůměrným objemem 430 litrů. Jeho využitelnost je ale velmi dobrá a to díky pravidelnému tvaru a relativně slušné šířce v nejužším místě (mezi podběhy). Kritiku si zaslouží snad jen omezená výška, která limituje nakládání zavazadel na sebe.
Na rodinnou dovolenou má však Volvo ve své flotile daleko vhodnější modely, jako třeba V70 či XC70. Za volantem s tlustým věncem se pohodlně usadí i řidiči vyššího vzrůstu. Volant je totiž nastavitelný v překvapivě širokém spektru a pochopitelně oběma směry. To platí i pro ostatní modely tohoto výrobce, za což si zaslouží velkou pochvalu.
Na středovém panelu se nachází dobře čitelný displej pro navigaci, audiosoustavu a další funkce. S řidičem pochopitelně komunikuje i v češtině. Snad jen na množství tlačítek na tenké středové konzole si je třeba chvíli zvykat. Bez překvapení zůstávají již tradičně velmi pohodlná sedadla s dostatečně dlouhými sedáky, které neunaví ani při delší jízdě. Celkově interiér působí velmi moderním dojmem a to i díky množství hliníkových dekorů. Osobitý skandinávský styl v kombinaci s prémiovým nádechem je účinnou zbraní proti německému mainstreamu, nemyslíte?
Jízdní vlastnosti Volva V60 diktuje především tužší naladění tlumičů. Podvozek je mimořádně agilní a v zatáčkách se karosérie téměř nenaklání. Na druhou stranu posádka není tolik izolována od nerovností našich silnic. Dvojnásob to platí u námi testovaného vozu, který byl vybaven osmnáctipalcovými koly. Kdo chce větší pohodlí, může sáhnout po příplatkovém podvozku Four-C s adaptivními tlumiči.
Testované Volvo V60 se chlubí pohonem všech kol. Ten má na starost nejnovější Haldex páté generace. Tato spojka má ještě více minimalizovat spotřebu. Trakce je na zasněženém povrchu perfektní a s vypnutou stabilizací není problém vodit auto zatáčkami bokem. V kombinaci s dieselovým motorem D4 na to má pochopitelně výkonu dostatek.
Přeplňovaný vznětový pětiválec D4 o objemu 2,4 l totiž nabízí solidní výkon 120 kW při 4000 ot/min. Největšího točivého momentu 400 N.m motor dosahuje už v 1400 ot/min. Podle našeho názoru se jedná o optimální vznětovou motorizaci pro testované kombi. Volvo umožňuje i velice úspornou jízdu. Mimo město jsme jezdili kolem 6 l/100 km, dálniční limit 130 km/h pak znamená nárůst spotřeby zhruba o jeden litr. Ve městě je nutné počítat s apetitem oscilujícím kolem 7,5 l na 100 kilometrů.
Šestistupňový automat Geartronic dnes patří spíše k průměru. Tento motor by si zasloužil dvouspojkovou převodovku Powershift, která se však nabízí pouze k motorizaci D2. Zájemci o D4 si tedy musejí vystačit s jednospojkovým Geartronicem, který sice řadí slušně, ale konkurenční dvouspojky to pochopitelně zvládají daleko lépe.
Nespornou výhodou Volva je, že umí nabídnout i řadu pokrokových bezpečnostních systémů. Za zmínku stojí například detekce chodců s automatickým brzdícím systémem nebo City Safety, který dokáže zabránit drobným kolizím při popojíždění v městské zácpě. Třešničku na dortu představuje systém sledování bdělosti řidiče.
Volvo V60 D4 AWD zapůsobí na emoce a to nejen velice povedeným exteriérem, jemuž nová modř opravdu sluší, ale také svými jistými jízdními vlastnostmi. Několikrát jsem se při průjezdu zatáčkami přistihl, že se při řízení celkem slušně bavím a to u předchozích modelů nebylo zrovna obvyklé. Skandinávská image značky u nás navíc stále působí jedinečným dojmem. Volvu V60 D4 AWD tedy dáváme palec nahoru!
Tým AUTOiNDEX.cz
Volvo V60 D4 AWD |
Audi A4 Avant 2.0 TDI quattro S-tronic |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný vznětový |
Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
2400 |
1968 |
Válce: |
5 |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
120 / 2900 |
130 / 4200 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
400 / 1400 - 2850 |
380 / 1750 - 2500 |
Maximální rychlost (km/h): |
215 |
218 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
10,4 |
8,0 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
- / - / 6,4 |
6,5 / 4,9 / 5,5 |
Velikost zav. prostoru (l): |
430 |
490 |
Objem nádrže (l): |
67,5 |
61 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1701 |
1715 |
Nosnost (kg): |
579 |
495 |
Základní cena (kč): |
747 175 (D2 1.6L, Base) |
753 300 (1.8 TFSI, Man) |
Základní cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
981 108 (Base) |
1 056 600 |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volvo |
Model: | V60 |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | D4 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2013 |
Technické parametry |