Novinka, která se právě v těchto dnech začíná prodávat v české síti dealerů francouzského Citroënu, má řadu předností. Citroën C-Elysée je nejen tvarově velmi zdařilý sedan, ale příjemně překvapí jeho prostornost, elegance a robustnost. Pohled do ceníku téměř vyráží dech a řada konkurenčních značek musí být skutečně na pozoru.
Nový Citroën C-Elysée je určený hlavně pro trhy v severní Africe, pro země Středního a Dálného východu nebo pro Čínu a Rusko. Je robustní, solidně stavěný, aby odolal nepříznivým klimatickým podmínkám a neztratil se na špatných silnicích. Proč ho přivážíte do Česka? A proč se zde bude prodávat jako v jedné z prvních zemí? Protože si myslíme, že na podobný vůz zdejší zákazníci čekají, konstatuje Sebastien Vandelle, ředitel Citroën ČR.
Tvůrci vozu především využili technické a stylové zkušenosti značky a soustředili se na klientelu, která hledá atraktivní a přitom cenově dostupný vůz. Vlastní tvar sedanu a jeho linie jsou zcela vyvážené při zachování oblíbeného stylu. Z elegantní karosérie upoutá především vysoká linie bočních oken, široký rozchod a vypouklé blatníky. Nabídka sedmi barev karosérie může být podle úrovně výbavy doplněna různými chromovými prvky.
Podobné pocity má posádka i uvnitř. Propracovaná palubní deska je před sedadlem spolujezdce opatřena ozdobnou lištou v různém provedení podle úrovně výbavy a také volba materiálů je zaměřena nejen na eleganci, ale také robustnost a snadnou údržbu. Řada interiérových dílů je proto přišroubována a některé díly karosérie byly zesíleny. To se projeví ve vyšší odolnosti z hlediska ujetých kilometrů i času.
Citroën C-Elysée prošel náročnými testy na nekvalitních vozovkách, v zimě nebo prachu, kdy ujel přes čtyři milióny kilometrů. Jeho výroba probíhá v Evropě, konkrétně ve Španělsku a to je také určitou zárukou kvality. Široký rozchod a specifický systém nápravy spojený s posilovačem řízení zajišťuje vozu dobrou stabilitu a vysokou bezpečnost. Tradiční komfortní odpružení dobře funguje i v obtížnějším provozu. Již v základním vybavení má vůz ABS, elektronický stabilizační systém, čtyři airbagy, ISOFIX a další bezpečnostní prvky.
Překvapením jsou vnější rozměry modelu C-Elysée. Vlastní délkou 443 cm, šířkou vozu 175 cm a výškou 147 cm včetně rozvoru 265 cm je tato novinka v dané kategorii prakticky bez konkurence. Vnitřní prostornost ocení posádka nejen na předních sedadlech, ale také vzadu. Také 506 litrový zavazadlových prostor jasně řadí právě tento model k praktickým rodinným vozům s všestranným využitím.
Citroën C-Elysée je vybaven novým benzinovým tříválcovým motorem VTi 72 PureTech, který především optimalizuje výkon (53 kW/72 k, točivý moment 110 Nm od 3000 ot/ min), spotřebu (5,1 l/100km) a emise 116 CO2/km. Další v nabídce je pohonná jednotka VTi 115 spojená s manuální pětistupňovou nebo automatickou převodovkou. Příznivcům naftového pohonu je určen osvědčený dieselový agregát HDi 92 s vysokým točivým momentem při nízkých otáčkách a opět s velmi příznivou spotřebou od 4,1 l/100km a emisemi 108g CO2/km.
Aktuální nabídka Citroënu C-Elysée zahrnuje tři úrovně výbavy: základní Attraktion, střední Tendance a nejvyšší Exclusive. Akční ceny začínají na 220 000 Kč, dovozce přepokládá největší zájem o model se střední výbavou a motorem VTi 72 za 250 000 Kč. Ta zahrnuje mimo jiné i klimatizaci, sklopná zadní sedadla nebo elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka. Nabídka nadstandardní výbavy je u tohoto modelu opět pestrá a vůz lze přizpůsobit individuálním požadavkům zákazníka.
Pro nejnáročnější jsou připraveny modely C-Elysée Exclusive s motory 1.2 VTi 72, 1.6 VTi 115 s manuální nebo automatickou převodovkou popř. oblíbeným agregátem 1.6 HDi 92, který lze v současnosti pořídit za 326 000 Kč. Navíc do konce roku všichni, kdo si vůz objednají, dostanou zdarma sadu zimních pneumatik a na všechny verze platí další sleva 40 000 Kč při financování prostřednictvím Citroën Financial Services. Brzy tuto zajímavou novinku představíme v redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz