Na právě představený tříprostorový Peugeot 301 se kladou velké ambice. Novinka se má prosadit na zahraničních trzích a získat zákazníky, které přitahují praktické a elegantní sedany. Dlouhou historii Peugeotu ve výrobě oblíbených sedanů potvrzují tak úspěšné modely jako byla například 305, 404, 405, 406, 407, 408 nebo 505 a zatím poslední Peugeot 508.
Designéři tentokrát vsadili na jistotu a využili řadu poznatků a zkušeností z osvědčených technických řešení a technologií. Výsledkem je image prostorného, robustního a elegantního vozu, který vyhoví i extrémnějším provozním podmínkám jako jsou nekvalitní silnice, horké a prašné prostředí nebo teploty hodně pod bodem mrazu.
Z tohoto pohledu je podstatná optimalizace rozměrů platformy použité pro novou 301. Rozvor byl zvýšen na 265 cm, rozchod rozšířen o 30 mm vpředu a 10 mm vzadu. Celková délka je tedy 444 cm, šířka vozu 175 cm a výška 148 cm. Výsledkem je nejen podstatné zvětšení prostoru pro cestující především vzadu, ale i obvykle velmi oceňovaný nárůst zavazadlového prostoru. Ten činí 506 litrů a patří mezi největší ve své kategorii.
Elegantní vzhled je především založen na jednoduchosti. Od propracovaného nárazníku, čelní masky se znakem nebo dokonalého designu světlometů až po boční linie a podokenní partie je vše řešeno elegantně a dynamicky. To samé platí i o propracované zadní části včetně světel.
Právě tradiční důraz na detaily často stojí za obchodními úspěchy značky nejen v zemi výrobce, ale především v zahraničí.
Také v interiéru nalezneme nenápadné linie vytvářející charakter a osobitost modelu 301. Palubní deska je esteticky a přehledně uspořádána s dominantními dvěma kruhovými ukazateli a tříramenným volantem. Podle zvolené úrovně výbavy je k dispozici elektronická klimatizace a audio systém. Vybírat lze z pěti různých provedení materiálů a osmi barev karosérie.
Nápravový systém 301 je přizpůsoben nekvalitním silnicím. Přední náprava je typu pseudo Mc Pherson, zadní má deformovatelnou příčku podobně jako u modelů Peugeotu poslední generace. Dveře jsou opatřeny dvojitým těsněním proti prachu a vlhkosti a navíc více tlumí hluk. Zesílena byla přední kapota a pro zvýšení životnosti jsou některé prvky v interiéru přišroubovány.
Aktuální nabídka vznětových a zážehových motorů je opět přizpůsobena na cílové trhy. Model 301 se tak stává po oblíbené 208 dalším z vozů s novou řadou úsporných benzínových tříválcových motorů VTi. Jedná se zejména o motor 1.2 VTi 53kW/72k s manuální nebo robotizovanou převodovkou, hnací jednotku 1.6 VTi 85kW/115k s manuální nebo automatickou převodovkou a dieselové provedení 1.6 HDi 68kW/92k s manuální převodovkou.
Na náš trh přichází tato novinka ve třech stupních výbavy: Acces, střední Active a prakticky nejvyšší Allure. Všechna provedení mají systém kontroly stability ESP + ASR, ABS, čtyři airbagy, nouzový brzdový asistent nebo ISOFIX. Příplatková výbava směřuje zejména na kola a disky, metalický lak, zimní výbavu s vyhřívanou spodní částí čelního skla a sedadel nebo vylepšení audio systémů.
Díky zaváděcí slevě začíná aktuální cena základního modelu s motorem 1.2 VTi na 220 000 Kč a u vozu s výbavou Active s hnací jednotkou 1.6 VTi na 270 000 Kč. Špičkový model Peugeotu 301 s dieselovým agregátem 1.6 HDi je díky zaváděcí ceně nyní v prodeji za 330 000 Kč. V rámci akční nabídky při využití financování Peugeot Finance lze při podpisu smlouvy uhradit pouze polovinu pořizovací ceny a zbytek v jedné splátce za rok. Více o této novince v našem redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz