Pokud máte rádi jízdu s větrem ve vlasech a zároveň si potrpíte na mimořádném luxusu prostorného interiéru bude pro vás čtyřmístný kabriolet Volvo C70 rozhodně lákavou nabídkou. Testovali jsme poněkud kontroverzní variantu poháněnou dieselovým agregátem s nejvyšším výkonem 180 koní.
Znáte to, sluníčko nemilosrdně vyhřívá interiér zaparkovaného automobilu, s jehož vychlazením má i klimatizace hodně práce. V atraktivním modelu C70 můžete tuto nepříjemnou záležitost okamžitě vyřešit stáhnutím střechy a vychutnáním si letního sluníčka ve velkém stylu. Navíc se nemusíte obávat o bezpečnost posádky, řídíte totiž volvo a zároveň jeden z nejbezpečnějších kabrioletů současnosti. "Césedmdesátka" vychází z modelové platformy S40/V50, povedenou střechu navíc designově dotvářelo známé italské studio Pininfarina a zadní část poněkud připomíná model S60. |
I přes tuto kombinaci je výsledek oku lahodící a model vypadá stejně atraktivně se zataženou střechou, tak i bez ní. V námi testovaném provedení (nejvyšší výbava Summum) dominovalo interiéru světlé kožené čalounění příjemně tuhých sedadel. |
Dalším dobře známým prvkem volva mimo opravdu pohodlných sedadel je tenká středová konzola, která nijak neomezuje pravou nohu řidiče. Náš vůz byl navíc vybaven sportovním volantem s hliníkovou vložkou, který skvěle padne do ruky. Použité plasty v interiéru jsou velmi kvalitní, někomu se ale může zdát, že je přístrojová deska až příliš strohá. Ocenily bychom také přehlednější ovládání menu kvalitní audiosoustavy a ostatních provozních funkcí automobilu. |
Byli jsme velmi zvědaví kolik prostoru nabízí posádce zadní sedadla a zda je možné automobil považovat za plnohodnotné čtyřmístné kupé-kabrio. Pokud ve voze cestují lidé střední postavy je místa pro kolena cestujících vzadu dostatek. |
Při zatažené střeše je poněkud problém s nedostatkem místa v oblasti hlavy pasažérů vzadu, týká se to však zejména osob s nadprůměrnou výškou. Od zavazadlového prostoru nelze očekávat zázraky a to hlavně při stažené střeše, sotva se tam vejde tenké příruční zavazadlo. Tento typ automobilu si však lidé nekupují kvůli praktickým vlastnostem… |
Při zatažené střeše je pochopitelně situace daleko růžovější, což potvrzuje i hodnota objemu prostoru pro zavazadla 404 litrů. Pevná ocelová střecha skládající se z třech částí činí z C70 plnohodnotné kupé i pro chladná období. |
Nikde jsme nezaslechli jakýkoli pazvuk a to ani při přejezdu větších nerovností. Pro stažení střechy je nutné při stojícím vozidle sešlápnout brzdový pedál a držet zmáčknuté tlačítko s patřičným označením, které se nachází poblíž ruční brzdy. Zábavné divadlo pro kolemjdoucí s doprovodem bzučících elektromotorů tak může začít a dle údajů výrobce bude trvat méně než 30 sekund. |
Přestože je kombinace vznětového motoru v kabrioletu nepříliš častá, musíme uznat, že jsme nenašli téměř žádnou její nevýhodu. Mohutný kroutící moment 350 N.m při 3250 ot/min. moderního pětiválce s objemem 2521 cm3 umí vykouzlit úsměv na tváři stejně jako jeho nejvyšší výkon 130 kW při 4000 ot/min. |
Dynamické vlastnosti poněkud zhoršuje relativně vysoká pohotovostní hmotnost 84 kilogramů. Bez střechy nad hlavou slyšíte místo vytočeného benzinového motoru výrazný pískot turbodmychadla, kterým je právě motorizace D5 pověstná. Ale i to má něco do sebe. Spotřeba pohonných hmot je poměrně dost závislá na stylu jízdy. Ve městě se pohybuje kolem 10,5 l/100 km, na běžné silnici naopak klesá až k 6 l na 100 kilometrů. |
Volvo C70 rozhodně není určeno pro sportovní jízdu, což dokládá nejen komfortní nastavení podvozku, ale v neposlední řadě také pětistupňová automatická převodovka Geartronic s možností ručního řazení. |
Ta totiž výborně řadí a inteligentně reaguje na různé povely plynovým pedálem jen do chvíle než od řidič začne od automobilu požadovat sportovní jízdu. Její reakce jsou pak totiž o něco pomalejší. Upravená podvozková platforma z S40/V50 nese v zadní části vozu vyšší hmotnost (především při stažené střeše), což ovlivňuje jízdní vlastnosti a zároveň potvrzuje měkčí charakter podvozkových prvků. „Utrhnout“ záď však není vůbec jednoduché, elektronika důmyslně střeží jakýkoliv náznak nestabilního chování. |
Při průjezdu zatáčkou se karosérie nijak nekroutí a automobil působí velmi sebejistě. Jízda „na limitu“ je doprovázena nedotáčivým chováním, což je pochopitelně dáno koncepcí pohonu přední nápravy. |
Luxusní kabriolet Volvo C70 potěší nejen pevnou stabilní karosérií s opravdu robustními dveřmi, ale také jízdním komfortem srovnatelným s mnohem dražšími čtyřmístnými kabriolety od různých exkluzivních výrobců. S nastaveným tempomatem kolem rychlosti 80 km/h při jízdě pod slunečnou oblohou navíc určitě nebudete chtít přestat… Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Volvo C70 D5 |
Motor |
Vznětový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2400 ccm. Nejvyšší výkon 132 kW při 4000/min. Největší točivý moment 350 N.m při 3250/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon předních kol. Pětistupňová samočinná převodovka Geartronic. |
Karoserie |
Pevná skládací střecha. Samonosná, dvoudveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 10,1 / 5,7 / 7,3 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2640 mm. Celkové vnější rozměry 4582/1836/1400 mm. Palivová nádrž 60 l. |
Základní cena (Cena testovaného provedení) |
1 298 000 Kč (1 445 000 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volvo |
Model: | C70 |
Karosérie: | Kabriolet |
Motor: | D5 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2007 |
Technické parametry |