Vyšperkovaný základ - Volvo V60 T3 R-Design (TEST)

Testy
16.09.2012

F T G

Vyšperkovaný základ - Volvo V60 T3 R-Design (TEST)

Volvo V60 se základní zážehovou šestnáctistovkou pod kapotou a exkluzivní výbavou R-Design se na první pohled může zdát jako neobvyklá kombinace. Pohonná jednotka T3 však rozhodně nepůsobí líným dojmem a za dynamicky působící výbavou příliš nezaostává.

Naší redakcí už prošlo několik modelů modelové řady V60/S60 od Volva a to včetně vyšperkovaného kombi s luxusními prvky R-Designu. Jeho poslání je zřejmé -snaha nabídnout zákazníkům možnost výrazné individualizace a díky modifikaci podvozku také lepší stabilitu.

Exkluzivně s jakýmkoliv motorem

R-Design je v podstatě obdobou sportovních paketů ostatních prémiových výrobců. Sympatickou stránkou této avizované výbavy je fakt, že se nenabízí pouze v kombinaci s nejsilnějšími motory, ale zákazník si ho může pořídit třeba i k úplnému základu. Ten, v případě zážehových motorů, reprezentuje právě námi testovaná motorizace T3.

Součástí výbavy pochopitelně jsou efektní prvky exteriéru, jako například zvětšené sání vzduchu na přední části spolu s černou mřížkou chladiče ve vysokém lesku. Samozřejmostí na ní je logo R-Design. Při pohledu z boku zaujmou velká osmnáctipalcová kola s diamantovým výbrusem ve slušivém tmavém provedení.

Linky bočních oken pak zdůrazňuje dekorativní orámování v matném chromu. Pozornost si zaslouží i vnější zpětná zrcátka v hliníkovém provedení. Zadní část okouzlí zejména difuzorem s dvojitou koncovkou výfuku.

Uvnitř se R-Design chlubí speciálně šitými sportovními sedadly s embosovaným emblémem této výbavy. Pochvalu si zaslouží také kůží potažený tříramenný volant s hliníkovým dekorem. Do ruky skvěle padne i hlavice voliče samočinné převodovky Geartronic potažená perforovaným koženým čalouněním.

Dojem exkluzivity navodí modře podkreslené přístroje v kapličce přístrojové desky stejně, jako obložení středového panelu z lehkých slitin, jenž koresponduje s nejmodernějším skandinávským designem. Na hliníkových pedálech s gumovým žebrováním skvěle drží prakticky jakákoliv podrážka běžných bot. Ryze vzhledovou záležitostí jsou speciální prošívané rohože s hrubým povrchem.

Trojková turbína pod kapotou

Motorizaci s označením T3 reprezentuje benzinový motor 1.6 s přímým vstřikem paliva přeplňovaný turbodmychadlem. Lepší efektivitu motoru zajišťuje variabilní časování ventilů. Nejvyššího výkonu 110 kW motor dosahuje při 5700 ot/min a největší točivý moment 240 N.m vrcholí v rozmezí 1600-4000 ot/min. Už tyto papírové parametry naznačují solidní záběr motoru v nízkých otáčkách. Dále následuje lineární zátah, škoda jen, že výkonová špička motoru trochu chybí.

Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne V60 T3 za 10,4 sekund s automatickou převodovkou Geartronic. S manuálem mu to trvá o necelou jednu vteřinu méně. Přestože tyto parametry nevypadají kdovíjak úchvatně, v praxi je motor příjemným společníkem ve městě i na dálnici a rozhodně nedělá z tohoto volva brzdu silničního provozu.

Motoru výrazněji dochází dech až v rychlostech nad 160 km/h. I při tomto tempu však stále chválíme relativní ticho v interiéru. Zkrátka kultivovanost a odhlučnění motoru zaslouží velkou pochvalu.

A jak je to se spotřebou paliva? Ve městě jsme s volvem jezdili kolem 9,5 litru/100 km, při jízdě mimo město se spotřeba ustálila na hodnotě 6,8 l/100 kilometrů. Dálniční jízda rychlostí 130 km/h pak odebírá z nádrže každých sto kilometrů pouze 7 litrů benzinu.

Resumé

Paket R-Design jednoznačně dává smysl i u testovaného Volva V60 s výkonem 150 koní. Tužší nastavení tlumičů přispívá ke stabilitě při rychlém průjezdu zatáčkami. Daní za to je pochopitelně zhoršený jízdní komfort na nekvalitních silnicích. Řízení je na poměry některých předchůdců tohoto Volva na solidní úrovni, ve volantu je cítit základní zpětná vazba od předních kol.

Ač jsou designové prvky exteriéru a interiéru vesměs designovou záležitostí, nám se líbí, protože skvěle korespondují se severskými, ostře řezanými tvary karosérie. Obzvláště pokud je vůz nalakován rudě červenou barvou karosérie, jako v případě zkoušeného modelu.

Návštěva autosalonu Volva v současnosti (září 2012) rozhodně stojí za to. Právě totiž probíhá akce na vybrané modely V60, v rámci které lze tento prémiový vůz pořídit se zajímavým cenovým zvýhodněním.

Tým AUTOiNDEX.cz

Volvo V60 T3

Mercedes-Benz C 180 Kombi BlueEFFICIENCY

Audi A4 Avant 1.8 TFSI

Typ motoru:

Přeplňovaný zážehový

Atmosférický zážehový

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1595

1796

1798

Válce:

4

4

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

110 / 5700

115 / 5000

118 / 3800-6200

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

240 / 1600 - 4000

250 / 1600 - 4200

320 / 1500 - 4500

Maximální rychlost (km/h):

200

216

225

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

10,4

9,1

8,9

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

- / - / 7,4

9,0 / 5,8 / 7,0

7,0 / 5,4 / 6,0

Velikost zav. prostoru (l):

430

485

490

Objem nádrže (l):

67

67

65

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1551

1555

1585

Nosnost (kg):

559

540

495

Základní cena (kč):

741 500 (Base, D2 DRIVe 1.6)

815 000 (C 180 Entry Model)

743 600 (1.8 TFSI)

Základní cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

985 000 (R-Design, T3 Powershift)

984 000 (C 180 AMG Style)

913 000 (1.8 TFSI multitronic, základní výbava)

Základní parametry
Výrobce:Volvo
Model:V60
Karosérie:Kombi
Motor:T3
Palivo:benzín
Rok výroby:2012
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -