Přestože Partner Tepee 1.6 HDI prošel naším redakčním testem relativně nedávno, na letošním Ženevském autosalonu si odbylo premiéru jeho faceliftované provedení. Co je tedy v rámci poslední modernizace nového?
Hodně lidí si myslí, že Peugeot Partner představuje pouze „naklonovanou“ kopii Citroenu Berlingo. Z části mají pravdu, ale neměli bychom zapomínat, že se například Peugeot, na rozdíl od berlinga, nabízí i v sedmimístném provedení a jeho výbava je u některých specifikací bohatší.
Partnera Tepee lze považovat za jeden z nejcivilnějších rodinných vozů, který byl odvozen z užitkového automobilu. Tomu pochopitelně odpovídá poměrně „krabicovitá“ karosérie, která má své výhody, ale pochopitelně i nevýhody. Ačkoliv se vzhled modernizované varianty zásadně nezměnil, opět se o kus přiblížil moderním osobákům, takže jeho užitkové geny byly opět o kus potlačeny.
Pokrokový vzhled doslova čiší z nových předních LED diod pro denní svícení, které jsou v segmentu velkoprostorových vozů raritou. Partner dostal i nová zrcátka a v neposlední řadě i přepracované logo značky. Praktickou výbavou jsou mlhové světlomety s funkcí „cornering“, které přisvětlují vnitřní krajnici vozovky při průjezdu zatáčkou.
Šířkou interiéru a výškou nad hlavou se sice Partner Tepee řadí mezi velkoprostorovými vozy spíše k podprůměru, ale ve srovnání se standardními osobními auty představuje prostorový zázrak. Díky vysoké stavbě není problém v zavazadelníku převést třeba několik jízdních kol, pochopitelně uložených ve stoje. Stačí jen sklopit zadní sedadla.
Pravdou je, že multifunkční střecha Zénith prostor v oblasti stropu sice trochu snižuje, ale její prostřední konzole zase dobře poslouží jako jedna velká odkládací schránka. Navíc funguje i jako ventilační a klimatizační jednotka se schopností parfémovat vzduch v kabině. Interiér také krásně prosvětlí čtyři samostatná střešní okna, která bohužel nelze otevřít.
Součástí střechy Zénith je i objemná schrána v zadní části nad zavazadelníkem. Ta nabízí přístup nejen z interiéru, ale také při otevření rozměrných pátých dveří kufru. Navíc ani příliš nesnižuje přístup k zavazadlům, a kdyby přeci jen překážela, lze ji dokonce vyndat.
Volant je seřiditelný ve dvou směrech a od prostřední výbavy Active nechybí ani výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Jeho ovládání je ale poněkud nepraktické. Řidič nejprve musí zatáhnout za páčku a pak pomocí váhy vlastního těla hledat optimální polohu, jejíž nalezení pochopitelně chvilku trvá.
Posez za volantem je ale velmi přirozený, pokud tedy nemáte extrémně dlouhé nohy. Sedadlo totiž nelze posunout výrazně vzad a užitková koncepce auta příliš prostoru po nohy posádky již z principu nenabízí. Testovaný peugeot se naopak chlubí řadou komfortních prvků výbavy, pochopitelně v závislosti na výbavě. Nechybí automatická dvouzónová klimatizace, zadní parkovací asistent, samočinné rozsvěcování světlometů, Bluetooth či automatické spouštění stěračů atd.
Displej příplatkového navigačního systému trochu nepřirozeně vyčnívá ze střední části přístrojové desky. Jeho grafika a ovládání však zaslouží pochvalu, stejně jako možnost zobrazení údajů palubního počítače.
Přístup na zadní sedadla usnadňují posuvné dveře. Základní výbava Access je má pouze na jedné straně, vyšší výbavy pak na obou. Někomu může vadit nemožnost stahování oken vzadu, okna se dají pouze vyklápět. Potěší naopak výklopné stolky na zadní straně předních opěradel.
Zavazadelník se může pochlubit královským objemem 675 litrů, jedno vyjmuté sedadlo navíc stačí k převozu opravdu rozměrných věcí, které byste do sedanu nikdy nenaložili.
Šestnáctistovku spalující naftu již dobře známe. V testovaném voze byla naladěná na výkon 68 kW a točivý moment 230 Nm od nízkých 1750 ot/min. Ačkoli se nejedná o kdovíjak oslnivé hodnoty, v testovaném peugeotu funguje výborně.
Motor si umí přebrat i velmi nízké otáčky a výrazně neprotestuje ani kolem 1300 ot/min. Od hranice maximálního točivého momentu navíc dokáže automobil slušně rozhýbat až do dálničního limitu, kdy začíná být znát velká čelní plocha.
Motor nás nezklamal ani spotřebou pohonných hmot. V městském provozu jsme jezdili lehce nad 7 l/100 km a při dálničním limitu jsme z nádrže odečetli kolem 7,5 l každých sto kilometrů. Defenzivní jízda mimo město navíc srážela hodnoty pod šest litrů.
Potěšilo nás také dobré odhlučnění kabiny. Snad jen při opravdu rychlé jízdě po dálnici je kvůli tvaru vysoké karosérie o trochu více slyšet aerodynamický svist.
Testovaná výbava Outdoor předurčuje automobil i pro jízdu v lehkém terénu. Tento dobrodužný charakter varianty Outdoor podtrhují doplňky karoserie, jako je přední spoiler v hliníkovém odstínu, boční ochranné lišty nebo černé prvky předního nárazníku. Jde sice jen o image, ale na polní cesty není více potřeba.
Co se jízdních vlastností týká, byly použity tlumiče, které zvyšují světlou výšku o 10 mm a vhod přijdou i pneumatiky o specifickém rozměru 205/65 R15. Praktický plechový kryt pod motorem chrání spodní část podvozku před drobnými nárazy a odlétávajícími kameny.
Karosérie se při jízdě nikterak výrazně nenaklání a jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni. Svůj podíl na tom má také schopnost podvozku žehlit nerovnosti našich silnic, za což auto vděčí hlavně relativně malým patnáctipalcovým kolům.
Testovaný modernizovaný Partner Tepee je opět o kus dospělejší a především civilnější. Můžete s ním klidně vyrazit do divadla a rozhodně s ním neuděláte žádnou ostudu. Při cestě do přírody, třeba s jízdními koly v kufru, se vám navíc bude náramně hodit jeho vnitřní prostor. Jedná se o skvělé auto halvně pro zákazníky s častou potřebou převozu rozměrnějšího nákladu, které je navíc dostupné za příznivou cenu.
Tým AUTOiNDEX.cz
Peugeot Partner Tepee 1,6 HDI |
Volkswagen Caddy 1,6 TDI CR |
Fiat Doblo Panorama 1,6 MultiJet |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný vznětový |
Přeplňovaný vznětový |
Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
1560 |
1598 |
1598 |
Válce / ventily: |
4 / 4 |
4 / 4 |
4 / 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
68 / 4000 |
75 / 4400 |
66 / 4000 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
230 / 1750 |
250 / 1500 |
290 / 1500 |
Maximální rychlost (km/h): |
162 |
168 |
158 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
14,3 |
12,9 |
14,9 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
6,2 / 4,8 / 5,3 |
6,5 / 5,1 / 5,6 |
N/A / N/A / 4,9 |
Velikost zav. prostoru (l): |
675 |
750 |
790 |
Objem nádrže (l): |
60 |
60 |
60 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1601 |
1513 |
1480 |
Nosnost (kg): |
680 |
751 |
675 |
Základní cena (kč): |
290 000 (1,6 Vti, ACCESS, akční cena) |
418 953 (1,2 TSI, Trendline) |
289 900 (1,4 16v, Active) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč): |
375 000 (Outdoor, akční cena) |
505 418 |
374 900 (My life) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | Partner |
Karosérie: | MPV |
Motor: | 1.6 HDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2012 |
Technické parametry |