Označení Passat z názvu modelu Volkswagen CC zmizelo. Němci totiž s příchodem faceliftu pohledného čtyřdveřového kupé změnili marketingovou strategii, která nyní tvrdí, že „cécéčko“ nemá s passatem nic společného. My jsme ale řadu společných prvků přeci jen našli.
Co se tedy změnilo u nového modelu? Tak především to jsou nové přední světlomety, které už ve spodní části nemají ty pověstné obloučky. Pozměněná také byla přední mřížka chladiče, stejně jako oba nárazníky. Koncová světla nyní působí šarmantnějším dojmem, protože se již v základu mohou pochlubit technologií LED. Další výrazné úpravy ale na voze nenajdete.
Nové CC se jakoby přiblížilo vlajkové lodi phaetonu, takže odstranění slova passat z názvu má model CC evidentně posunout do vyšší třídy. Je tomu skutečně tak? Ne tak docela.
Po usednutí do CC na posádku dýchne dokonale zpracovaný interiér Volkswagenu Passat. Je sice pravda, že konzervativní pojetí částečně kompenzují dveře s bezrámovými okny, ale i tak si příliš změn oproti passatu nevšimnete.
Výbava námi testovaného vozu byla hodně bohatá, takže dojem z CC byl takřka prémiový. Ale ani nedávno testovaný Passat 2.0 TDI nebyl žádným holátkem, takže můžeme s klidem konstatovat, že luxusní pocit opět diktuje zejména výbava a v neposlední řadě i perfektní zpracování. To samozřejmě platí pro oba dva modely.
Jejich interiéry jsou téměř dokonalé i po ergonomické stránce. Jednoduché ztvárnění s absencí jakýchkoliv výstřelků je navíc i líbivé. Prostoru na předních i zadních sedadlech je dostatek, snad jen nižší silueta karosérie trochu omezuje místo v oblasti hlavy cestujících vzadu.
Další specifikum zadní řady sedadel je, že je určena pouze pro dva. Místo pro třetího pasažéra totiž uprostřed nahradila hluboká odkládací schránka. Zákazníci, kteří touží po pětimístném CC, však zoufat nemusí. Mohou si totiž připlatit i za toto provedení. S ním navíc získají sklopná opěradla zadních sedadel. U čtyřmístné varianty tak bohužel v zadních opěradlech zůstává pouze otvor na protažení lyží. Zavazadlový prostor se chlubí objemem 532 litrů, což je jen o trochu méně, než nabízí passat.
Palubní desce dominuje kaplička s přístroji, navigační systém Columbus a analogové hodiny. Kvalita materiálů je na vysoké úrovni, oku lahodí kombinace světlého a tmavého čalounění rozměrných sedadel s dobrým bočním vedením. Tříramenný volant obšitý kůží je v této výbavě samozřejmostí.
Testovaný Volkswagen CC byl vybavený zážehovou přeplňovanou osmnáctistovkou s nejvyšším výkonem 118 kW. Největší točivý moment 250 N.m je k dispozici v širokém pásmu otáček tj. při 1500-4200 ot/min. Tyto papírové hodnoty pouze předestíraly lineární zátah již od nízkých otáček.
V praxi byla pohonná jednotka velmi příjemným společníkem, obzvlášť ve spojení s povedenou dvouspojkovou převodovkou DSG. Komfort cestování byl oproti dieselu posunutý o krok dále a to především díky nadmíru kultivovanému chodu s minimálními rušícími aspekty pronikajícími do interiéru. Svůj podíl na tom měla i speciální odhlučňovaní fólie na předním skle. Za příplatek ji lze navíc mít i na bočních oknech.
Dynamika motoru je také na solidní úrovni a subjektivně nikterak nezaostává za silnějším dvoulitrovým TDI (125 kW). Motor si poradí s 1,5 tuny vážícím CC se ctí a to při předjížděcích manévrech, stejně jako rychlé jízdě na dálnici. U benzinového motoru jsme postrádali snad jen výraznější výkonovou špičku.
A jak je na tom CC 1.8 TSI se spotřebou? Při jízdě na dálnici točí motor při 130 km/h 2800 ot/min a spotřebuje kolem 7,5 litru na 100 km. Sedmistupňové DSG má tedy oproti šestistupňovému jednoznačně smysl. Alespoň tedy v dálničním režimu.
O dost více paliva si však motor řekl při jízdě ve městě. Zde je nutné počítat se spotřebou kolem 10 litrů, při častém popojíždění v zácpách to však může být i více. Naopak ustálená jízda devadesátkou dokáže srazit apetit motoru klidně i pod šestilitrovou hranici. Zdá se tedy, že downsizing se vyplácí spíše jen při konstantní defenzivní jízdě. Při nadměrném zatěžování pohonné jednotky se totiž spotřeba v kombinovaném režimu snadno vyhoupne i přes deset litrů.
Auto se cítí velmi stabilně nejen při rychlé jízdě po dálnici, ale také v případě, že se s ním budete proplétat utaženými vlásenkami. Od podvozku pochopitelně nelze očekávat kdovíjaké sportovní jízdní vlastnosti, proti svižné jízdě ale rozhodně nic nenamítá. Vždyť je také Volkswagen CC s motorizací 1.8 TSI standardně vybavený sportovním podvozkem, který je o něco nižší a tím i stabilnější, než například passat na sériových tlumičích.
Adaptivní regulace podvozku DCC, která zahrnuje tři režimy Sport, Comfort a Normal je součástí standardní výbavy pouze v případě, převyšuje-li výkon motoru 125 kW tj. pro 2.0 TDI BMT, 2.0 TSI a 3.6 V6. Tento paket mění charakter nejen tlumičů, ale také posilovače řízení.
Právě adaptivním podvozkem byl vybaven nedávno testovaný Passat 2.0 TDI a jedno mu upřít nešlo. Jeho řízení řidiči poskytovalo ve všech režimech lepší zpětnou vazbu, než tomu je u zkoušeného Volkswagenu CC. Za tuto vlastnost od nás sklidil Passat 2.0 TDI velkou pochvalu. Pokud tedy vyžadujete od jízdy s Volkswagenem CC velmi dobrou zpětnou vazbu, popřemýšlejte o tomto nadstandardním prvku. Určitě nebudete litovat.
I na osmnáctipalcových kolech a standardních tlumičích však CC funguje bezvadně, zejména, co se schopnosti žehlení nerovností týká. Výtku si zaslouží snad jen občasné rázy od zadní nápravy, které se ozývají při přejezdu příčných nerovností.
Bohatá výbava tohoto volkswagenu zahrnovala mimo jiné i tempomat ACC s automatickou regulací odstupu od vpředu jedoucího vozu s funkcí Front Assist. Ta dokáže řidiče varovat při zmenšení bezpečného odstupu.
Nechyběl ani systém pro udržování vozu v jízdním pruhu, Lane Assist, který jemnými zásahy do volantu dokáže zabránit vyjetí vozu mimo silnici, například při mikrospánku. Pochvalu si zaslouží také bi-xenonové světlomety s Dynamic Light Assist.
Tyto světla v dálkovém režimu automaticky cloní část kuželu, takže s nimi neoslníte protijedoucí řidiče, ale zároveň je pravá část krajnice osvětlena na maximum. Detekce ostatních automobilů jedoucích v protisměru či před vozem probíhá pomocí kamery umístěné na čelním skle. Řidič tak má při jízdě v noci optimální přehled o tom, co se děje před ním.
Volkswagen posunul CC o kus dopředu a to nejen designově a marketingově, ale zejména technologicky. Auto opět využívá nejmodernější elektronické asistenty automobilky a potěšila nás i základní pohonná jednotka 1.8 TSI v kombinaci s rychle řadícím automatem DSG. Dynamika a elegance z CC doslova srší a to i přes to, že je na trhu řada řidičsky lepších sedanů. Na druhou stranu málokterý z nich dokáže v této cenové relaci přinést takto vysokou auru vytříbeného vzhledu a zpracování.
Tým AUTOiNDEX.cz
Volkswagen CC 1.8 TSI DSG |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný zážehový motor |
Objem motoru (ccm): |
1798 |
Počet válců |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
118 / 5000-6200 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
250 / 1500-4200 |
Maximální rychlost (km/h): |
220 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
8,5 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
9,6 / 5,6 / 7,2 |
Velikost zav. prostoru (l): |
532 |
Objem nádrže (l): |
70 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1446 |
Nosnost (kg): |
459 |
Základní cena (kč): |
717 900 (1.8 TSI) |
Základní cena s testovaným motorem (kč): |
777 900 (1.8 TSI DSG) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volkswagen |
Model: | CC |
Karosérie: | Kupé |
Motor: | 1.8 TSI |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2012 |
Technické parametry |