Český trh se konečně dočkal nového Ford Rangeru, který má talent a jízdní vlastnosti SUV, schopnosti offroadu a zajímavou výbavu. Nabízí řadu modifikací a tak jistě najde uplatnění všude tam, kde potřebují spolehlivého pomocníka do často obtížných provozních podmínek.
Pro zákazníky je připravena nabídka trojice karosářských verzí. Základní provedení s označením Single Cab má jen jeden pár dveří a dvoumístnou kabinu. Následující Super Cab má čtyřdveřovou kabinu bez B-sloupku s druhým párem dveří otevíraným proti směru jízdy. Vrcholné provedení Double Cab již tradičně nabídne dva páry dveří otevírané po směru jízdy a prostorný interiér pro pět cestujících.
Pro Evropu se budou dodávat čtyři stupně výbavy. Základ XL představuje spíše pracovní variantu. Následuje verze s označením XLT. Třetí v pořadí je Limited a vrchol nabídky, který má být díky bohatému vybavení a sportovně laděnému vzhledu schopen konkurovat SUV, nese tradičně označení Wildtrak.
Do sériové bezpečnostní výbavy všech variant nového Rangeru patří čelní airbagy vpředu a kolenní airbag řidiče. K dispozici jsou i boční airbagy pro přední sedadla a všechny karosářské verze budou v Evropě poprvé sériově vybaveny novými okenními airbagy, které jsou uloženy ve stropní výplni a sahají od A-sloupku až k C-sloupku.
Pro zvýšení bezpečnosti na silnici i v terénu jsou vybrané modely Rangeru vybaveny novým elektronickým stabilizačním programem ESP. Ten zahrnuje například asistenta pro sjíždění prudkých klesání nebo pro rozjezd ve svahu. Také funkce dynamické stabilizace přívěsu nebo dynamické adaptace na aktuální zatížení má výrazně ulehčit práci řidiči a zvýšit bezpečnost posádky.
Nový Ford Ranger sdílí globální platformu s Mazdou a jejím modelem BT-50. Má vyztužený žebřinový rám a na výběr bude varianta s pohonem jedné nebo obou náprav. Komponenty hnací soustavy jsou umístěné až nad podélné nosníky rámu a zvýšila se i světlá výška na 232 mm, což je přínosem zejména pro terén nebo při brodění.
Všechny Rangery s pohonem všech čtyř kol jsou nově vybaveny elektronicky připojitelným pohonem předních kol s ovladačem na středové konzole. U vybraných verzí se zaměřením na jízdu v terénu bude k dispozici elektronická uzávěrka diferenciálu nebo diferenciál s omezeným prokluzem. Nový Ford Ranger má nosnost až 1500 kg a utáhne přívěs až o hmotnosti 3350 kg.
V nabídce pro evropské trhy jsou dvě pohonné jednotky. Vznětový čtyřválec 2,2 TDCi s výkonem 92 kW/110 kW a točivým momentem 330 Nm/375 Nm a také špičkový pětiválec 3,2 TDCi o výkonu 147 kW s točivým momentem 470 Nm. Základní cena za single cab s pohonem 4x2 je 485 500 Kč bez DPH. Nejlépe vybavený double cab 3,2 TDCi se nabízí za 910 000 Kč bez DPH.
Dovozce také přichází s nabídkou akční varianty Ford Ranger Double cab XLT v pětimístném provedení, o celkové délce 5,35 metrů a délce nákladového prostoru 1,56 m za cenu bez DPH 680 000 Kč. Tato modifikace je vybavena motorem 2,2 TDCi 110 kW se šestistupňovou mechanickou převodovkou a je schopná táhnout přívěs do celkové hmotnosti 3350 kg. Další informace o novém Ford Rangeru přineseme v redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz