Nejmenší Peugeot vyráběný poblíž Kolína dostal atraktivnější vzhled a vylepšenou výbavu. Jak se jezdí s jedním z nejmenších vozů prodávaným na českém trhu?
Design „stosedmičky“ stále bezesporu patří k velmi zajímavým a to i přes to, že se tento model nachází již v závěrečné fázi svého životního cyklu. Peugeot 107 se totiž vyrábí již od roku 2005 a nedávno prodělal druhý facelift.
Současná modernizace přinesla zejména výraznější ztvárnění a v neposlední řadě i některé drobné technické úpravy. Asi největší změnou byla modifikace přední části karosérie, která se více zakulatila ve stylu posledních modelů této značky. Inspirací se mohla stát například novinka Peugeotu, model 208.
Efektně působí prolisy rámující znak na kapotě auta stejně jako pásy denních světel LED, které dnes již nesmí chybět ani v tomto segmentu mini-automobilů. Nové umístění uprostřed nárazníku našla také registrační značka a nechybí ani kulaté mlhovky.
Celkově Peugeot 107 působí atraktivním dojmem a rozhodně nevypadá nikterak podřadně. Zachovává si typicky francouzský šarm s velkým nasávacím otvorem v přední části karosérie a neméně elegantní jsou také vypouklé zadní sdružené svítilny.
Posed za volantem je vyšší, což bude vyhovovat hlavně ženám. Sedadla jsou tužší a nabízí velmi dobrou oporu i při delších cestách, na které však většina majitelů tento mini-automobil asi brát nebude. Líbí se nám především jejich opěradla, která tvoří spolu s hlavovou opěrkou jeden celek.
V rámci faceliftu došlo k výraznému posunu především v oblasti materiálů. V předchozím provedení totiž působily dost lacině, což se nyní změnilo. Samozřejmě, že je v interiéru stále několik levně vzhlížejících částí, jako celek však přístrojová deska působí hodnotnějším dojmem. Navíc se u vyšších výbav nově objevil i vylepšený audiosystém s CD, MP3 a USB vstupem. Lépe působí také kožený volant nebo kůží obšitá hlavice řadicí páky.
V základní výbavě nechybí dvojice předních airbagů, 14-ti palcová kola a zajímavostí jsou i zadní výklopná okna. Nárazníky v barvě karosérie nalezne zákazník rovněž u každého modelu. Námi testovaná výbava Active navíc zahrnovala třeba manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, dělená zadní sedadla, mlhovky nebo audiosoustavu se čtyřmi reproduktory. Očistu předního skla má u všech verzí na starost pouze jediný stěrač, jehož účinnost je však perfektní.
Velikost zavazadlového prostoru je miniaturní (199 l) a bohužel pokulhává i za hlavními konkurenty v rámci třídy. Zajímavé je, že se při vstupu do kufru vyklápí pouze zadní okno.
Jedinou motorizací pro testovanou 107 je povedený litrový tříválec. Chlubí se nejvyšším výkonem 50 kW při 6000 ot/min. Největší točivý moment 93 Nm pak vrcholí při 3600 ot/min.
Jízdní dynamika Peugeotu 107 je dostačující. Aby také ne, vždyť pohotovostní hmotnost tohoto auta činí pouhých 905 kilogramů včetně řidiče. Motor překvapivě dobře táhne v i v poměrně nízkých otáčkách, naopak ve vysokých jsme postrádali gradaci výkonu.
Pětistupňový manuál trochu získal na přesnosti řazení, stále však nedosahuje kvalit některých převodovek od konkurence. Řadicí páka je dlouhá, ale dráhy řazení jsou překvapivě krátké.
Jedinou výtku si motor zaslouží v oblasti odhlučnění, jehož kvalita je podprůměrná. Motor ruší hlukem a vibracemi už při volnoběhu. Pochvalu si pohonná jednotka naopak zaslouží v oblasti ekonomiky provozu. Přestože palubní počítač ve výbavě chybí, dle našich propočtů lze s autem v kombinovaném provozu bez problémů jezdit do pěti litrů na 100 km.
Poslední výkřiky elektroniky v autě nehledejte. Příkladem může být přítomnost klasické ruční brzda. Díky tomu si můžete s malým autem pohrát i v relativně stísněném prostoru pomocí efektních otoček o 180 stupňů. Jízdní vlastnosti charakterizuje hbitost a mrštnost stejně jako předvídatelné chování a poměrně komunikativní řízení.
Podvozek peugeotu je na druhou stranu relativně pohodlný, takže z posádky duši rozhodně nevytřese a to ani při jízdě po městských kočičích hlavách. Auto je poměrně dost citlivé na boční vítr, což ale platí především ve vyšších rychlostech. Není se co divit, vždyť rajonem modelu 107 jsou přeci jen spíše městské ulice.
Peugeot 107 je opět v plné kondici a to i přes to, že se již pomalu schyluje k jeho náhradě za zcela nový model. Nabídku pro náročné jistě zatraktivní nedávný příchod varianty SS Envy, která se vyrábí buď v modrém odstínu Plum, nebo černém Caldera. Standardem v této výbavě jsou mimo jiné například i ztmavená zadní okna.
Život Peugeotu 107 se snaží znepříjemnit především místní Škoda se svým modelem Citigo. Peugeot však dokázal hbitě zareagovat na cenovou politiku českého výrobce, a tak se oba dva třídveřové modely nabízejí za cenu na hranici 180 tisíc korun. O tom, který je lepší rozhodnou pochopitelně zákazníci, na první pohled je však jasné, že Peugeot budí více emocí. Škoda naopak zase boduje modernější technologií a v neposlední řadě i lepším odhlučněním.
Tým AUTOiNDEX.cz
Peugeot 107 5P 1.0 Active |
Škoda Citigo 1.0 MPI 55 kW |
|
Typ motoru: |
Atmosférický zážehový |
Atmosférický zážehový |
Objem motoru (ccm): |
998 |
999 |
Počet válců: |
3 |
3 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
50/6000 |
55 kW |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
93/3600 |
95 / 3000-4300 |
Maximální rychlost (km/h): |
157 |
171 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
13,5 |
13,2 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
5,1 / 3,8 / 4,3 |
5,9 / 4,0 / 4,7 |
Velikost zav. prostoru (l): |
199 |
251 |
Objem nádrže (l): |
35 |
35 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
905 |
929 |
Nosnost (kg): |
285 |
361 |
Základní cena (kč): |
180 000 (Access, 3dv, akční cena) |
179 900 (Active, 1.0 MPI 44 kW) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
190 000 (Access, 5dv, akční cena) |
189 900 (Active, 1.0 MPI 55 kW) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 107 |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.0 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2012 |
Technické parametry |