Již při pohledu na karosérii je jasné, že DS má vyvážené tvary a proporce a všechno na vozidle vzorně ladí. Stříbrné lišty táhnoucí se od předních světel až ke sloupkům čelního okna jsou hlavním identifikačním rysem modelu. Logo DS je vidět hned na několika místech karoserie.
Cit pro detail je jednou z hlavních předností prakticky nejluxusnějšího vozu z řady DS. Velká světla, elegantní zadní partie nebo koncovka výfuku zakomponovaná do nárazníku působí harmonicky. Tento dojem ještě umocňují velká až devatenácti palcová kola s originálními disky nebo velkoplošná prosklená střecha.
Interiér je propracovaný skutečně do každého detailu, všechny ovládací prvky má řidič dobře po ruce. Digitální „přístrojovka“ je nejen pohledná, ale i výtečně přehledná. Velmi dobře padnou sedačky, originální volant nebo elegantní řadicí páka kombinující chladivou ocel s jemnou kůží.
Mohutný tunel výrazně odděluje pracoviště řidiče a prostor pro spolujezdce. Navazuje na skloněný středový panel, kde jsou v přehledné sestavě poskládané prvky komfortní výbavy. Ovladače spouštění oken na bocích středového tunelu připomínají řešení v kokpitu letadla. Ve středu stropu jsou vyskládaná další tlačítka ovládající osvětlení a clony střešních oken.
Hatchback DS5 dlouhý 4530 mm nabízí místo pro čtyři pasažéry, ten pátý se vzadu uprostřed vejde bez potíží. Dobře přístupný zavazadlový prostor má objem 468 litrů. Jeho víko je hodně členité a malé zadní okno dělí elegantní spoiler. Při couvání je dobrým pomocníkem kamera.
Z rozsáhlé výbavy stojí za pozornost například barevný systém promítání informací na čelní sklo, varování před úmyslným překročením dělicí čáry, detektor stavu tlaku v pneumatikách nebo kamerový systém pro snadné couvání. Bezpečnost nové DS5 výrazně zvyšuje systém přisvícení do zatáček, samonatáčecí bixenonové světlomety, asistent pro rozjezd do svahu a řada dalších pokrokových technických řešení.
Při zahájení prodeje bude k dispozici především dvoulitrový 120 kW turbodiesel, který je ideální pro pohodlné cestování. Nabízí velmi dobrou dynamiku a spotřebu kolem pěti litrů nafty v kombinovaném provozu. K jeho tichému chodu přispívá i propracované odhlučnění karosérie a skvělé odpružení.
Při volbě benzinového motoru se nabízejí dva agregáty 1.6 THP s výkony 120 kW a 147 kW. V nabídce je také ekologicky zaměřený diesel 1.6 e-HDi 82 kW se spotřebou 4,4 litrů na sto kilometrů. V průběhu dalších měsíců se i na našem trhu dočkáme hybridního provedení, kde dvoulitrový diesel spolupracuje s elektromotorem.
U originálního systému Hybrid4 zůstal zachován pohon předních kol dieselem HDi a do prostoru zadní nápravy byl integrován výkonný elektromotor, který za určitých podmínek je schopný pohánět celý vůz. Společně s funkcí Stop&Start umožňuje dosáhnout kombinované spotřeby paliva 4,5 l/100km a emisí oxidu uhličitého 120g/km, což jsou vzhledem k hmotnosti velmi příznivé údaje.
Ceny nového Citroënu DS5 s motorem 1.6 e-HDi začínají na 679 900 Kč v základní výbavě Design. Model s motorem 1.6 THP ve střední výbavě Style, pořídíte za 769 900 Kč a špičkové modely s výbavou Sport a motorem 1.6 THP o výkonu 147 kW za 879 900 Kč. Za pozornost stojí jistě i nabídka záručního servisu 5 let/100 000 km zdarma.
Tým AUTOiNDEX.cz