Nový Peugeot 208 s vysokými ambicemi (TEST)

Testy
22.04.2012

F T G

Nový Peugeot 208 s vysokými ambicemi (TEST)

Dvojková řada francouzského Peugeotu se během uplynulých let stala téměř legendární. Od zahájení výroby v roce 1983 se modelů 205, 206 a 207 vyrobilo více než patnáct miliónů. Prakticky od května se začne i u nás prodávat nová 208, která se od předchozí 207 výrazně liší. Hned úvodem můžeme konstatovat, že se skutečně povedla…

Konstruktérům se podařilo karosérii zmenšit o sedm centimetrů oproti předchůdci na 396 cm, zvětšil se prostor pro nohy a objem zavazadlového prostoru. Rozvor zůstal zachován, zmenšil se přední a zadní převis a to je pro městské auto jenom výhodou. Výrazná je podle typu tohoto modelu a motorizace až o 173 kilogramů nižší hmotnost nebo zvětšení zavazadlového prostoru na 311 litrů, případně se sklopenými sedadly dokonce až na 1152 litrů objemu.

Při prvním usednutí do Peugeotu 208 zaujme především malý sportovně laděný volant. Rozhodně si zaslouží pochvalu stejně jako příjemné řazení převodových stupňů nebo skutečně pohodlná přední sedadla. Základní ukazatele jako rychloměr a otáčkoměr a některé základní provozní informace umístil výrobce nad volant, údaje jsou dobře viditelné a pochválit lze i výhled řidiče z vozu.

Některé funkce se ovládají přímo z volantu a v nabídce je i multimediální doteková obrazovka na středovém sloupku. Snížil se tak počet ovladačů a palubní deska působí velmi přehledně a esteticky zdařile. Navíc ji lze doplnit i o navigaci se soubory map evropských zemí. Po základním odzkoušení si řidič na všechny tyto nové prvky rychle zvykne.

Při zahájení prodeje bude na českém trhu Peugeot 208 k dispozici s benzinovým motorem 1.4 a 1.6, popř. vznětovou hnací jednotkou 1.4 HDi. Nové tříválcové motory 1.0 a 1.2 a další nabídka motorizace se objeví následně. Čtyři z pěti vznětových motorů jsou vybaveny technologií e-HDi. Úsporný systém Stop & Start nové generace snižuje spotřebu paliva i emise CO2 především v městském provozu.

Zcela nové tříválcové motory 1,0 VTi (50 kW) a 1,2 VTi (60 kW) budou představovat základ nabídky a dostanou se do prodeje na podzim podobně jako přeplňovaný agregát 1,6 THP (115 kW). Zvuk a vibrace nového tříválce se u Peugeotu 208 podařilo výborně utlumit. Nyní jsou tedy v nabídce benzinové agregáty 70 a 88 kW a dieselové od 50 do 84 kW.

Základní výbava Access obsahuje kompletní sadu bezpečnostních prvků – šest airbagů, ESP a tempomat s omezovačem rychlosti. Dále nabídne centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný výškově i podélně. Základní model stojí na 15palcových ocelových kolech s rozměrem pneu 185/65 R 15.

Vyšší úroveň výbavy Active a špičková Allure nabízí například automatickou klimatizaci, dotykovou obrazovku, hliníková patnáctipalcová kola nebo panoramatickou střechu. V rozšířené nabídce je i zadní parkovací asistent, volba metalické barvy karoserie a v neposlední řadě elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a mlhovky.

Český dovozce počítá s největším zájmem o výbavu Active, která je ve srovnání s konkurencí skutečně nadstandardní. Ceny nového Peugeotu 208 v této kategorii začínají na 255 tisících Kč, v základní výbavě Access je současná cena ještě o dvacet tisíc Kč nižší. Dovozce navíc připravil při zahájení prodeje ještě cenově výhodnější akční nabídky, které začínají na 220 000 Kč.

Novinka Peugeot 208 se bude vyrábět ve tří a pětidveřové verzi hatchback a časem se má se vyrábět i sportovní GTi a snad i malé SUV. Chybět bude nástupce u nás oblíbené 207 SW, zatím se nepočítá s modelem kombi. Více informací o Peugeotu 208, který má ambice stát se jedním u nejprodávanějších automobilů v Evropě, brzy přineseme v redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -