Pro mladoboleslavskou automobilku Škoda byl loňský rok zatím nejlepším v historii, konstatoval předseda představenstva společnosti Winfried Vahland v rámci výroční tiskové konference. Nové jsou rekordy dodávek zákazníkům, ale i růst obratu a zisku.
Počet dodávek zákazníkům vzrostl o 15,3 procenta na 879 200 vozů a to je nová rekordní hodnota. Celosvětový tržní podíl tohoto výrobce tak vzrostl na více než 1,4 procenta. Konsolidovaný zisk firma z roku na rok zvedla o 82 procent na 16,1 miliardy korun. Předloni to bylo 8,8 miliardy. Společnosti se daří hlavně na rozvíjejících se trzích v Rusku, Indii a v Číně.
Klíčovým asijským trhem zůstává Čína, kde se prodalo 220 tisíc vozů. To je téměř dvakrát tolik, co v celé střední Evropě (123 200 aut). V západní Evropě se prodalo 362 tisíc aut (nárůst 9 %) a ve východní Evropě přes 34 tisíc škodovek. V Rusku prodeje rostly o 63 procent na 74 tisíc vozů, v Indii o polovinu na 30 tisíc. Celkově ve východní Evropě a Číně zájem o auta se zeleným šípem vzrostl o pětinu.
Svou pozici nejprodávanějšího modelu dál posílila Octavia, naopak z pohledu četnosti nejméně prodávaný byl Roomster. Nejvíce se prodeje zvýšily u modelu Yeti, které rostly o třetinu na 70 tisíc aut, u Superbu o více než 18 procent na téměř 117 000 vozů. Loni firma v Česku představila nový vůz do města Citigo, který od května bude uváděn na další trhy v jednotlivých evropských zemích.
V Indii nabídla automobilka Škoda lokální verzi kompaktního vozu Rapid. Evropskou variantu tohoto modelu firma představí v září na pařížském autosalonu a novinka má zaplnit mezeru v nabídce mezi modely Fabia a Octavia. Do roku 2018 chce mladoboleslavská škodovka dále zvýšit prodeje až na 1,5 milionu vozů ročně. Prioritním cílem je také další snížení spotřeby a nízké emise prakticky u všech nových modelů.
Tým AUTOiNDEX.cz