První vůz této značky vyjel z brány japonské automobilky v roce 1972 a do dneška jich bylo prodáno téměř dvacet miliónů. Představená další, již devátá generace Hondy Civic, přináší mnoho nových vlastností při zdůraznění svého sportovního, kompaktního a individuálního charakteru. Na našich silnicích se objeví v druhé polovině března…
Pětidveřová novinka nabízí ve srovnání se svými předchůdci skutečně hodně změn. Na první pohled zaujme nižší a širší ucelený aerodynamický profil a sjednocení všech povrchů včetně podběhů kol a karosérie. Vůz je o 45 mm delší (4300mm), o 5 mm širší (1770 mm) a rozvor náprav se zmenšil o 25 mm na 2595 mm a přispěl především k lepší ovladatelnosti. Výška vzrostla o 20 mm (1470 mm), rozchod kol vpředu o 35 mm a vzadu o 30 mm.
Unikátně je řešena nižší a širší příď, vylepšené byly zadní skupinové svítilny s již tradičním spoilerem. Hodnota aerodynamiky cx = 0,27 je skutečně špičkou ve srovnatelné kategorii těchto vozů. Zlepšil se výhled řidiče dozadu, snížila se spotřeba a pokles i hluk v interiéru. Vedle originálních zadních LED světel nechybí ani LED světla pro denní svícení a Bi-HID světlomety s automatickým sklonem a přepínáním dálkových světel.
Také interiér s novými kvalitnějšími povrchovými materiály nabízí mnoho novinek. Vedle nového funkčního uspořádání místa řidiče s dvěma zónami ovládacích rozhraní zaujme barevný informační TFT displej i-MID s funkcemi úsporné jízdy a uživatelské podpory. Příjemně působí i nový volant s ovládacími tlačítky, který podle úrovně výbavy může být potažen hladkou kůží podobně jako volba modrého osvětlení vnitřního obložení dveří.
Přední sedadla se vzduchovou komorou, bederní opěrku a bočním vedením jsou velmi příjemná, zadní lze variabilně sklápět a díky rovné podlaze zde vzniká přepravní prostor o objemu až 1378 litrů. Vlastní zavazadelník má dnes také díky konstrukci zadní nápravy se spodním nosníkem velmi slušný objem 477 litrů. Palivová padesátilitrová nádrž se přestěhovala pod přední sedadla a i toto řešení přispělo k větší variabilitě zadní části vozu.
Nová Honda Civic bude nabízena se třemi pohonnými agregáty: benzínovými motory 1.4 i-VTEC (73kW) a 1.8 i-VTEC (104 kW) a dieselovým motorem 2.2 i-DTEC (110 kW). Všechny tři hnací jednotky jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, jsou vybaveny systémem ECO Assist a funkcí vypnutí motoru při zastavení vozu. Kromě toho jsou všechny modely také vybaveny asistentem pro rozjezd do kopce.
Motor s objemem 1,8 l může být spojen se speciálně navrženou pětistupňovou automatickou převodovkou. Přes zvýšení výkonu se u motoru 2.2 i-DTEC podařilo oproti minulé generaci dosáhnout snížení spotřeby paliva téměř o 20 procent, u motoru 1.8 i-VTEC je tento pokles desetiprocentní a díky technologickým úpravám se výrazně snížil i objem škodlivých emisí.
Zavěšení zadních kol má u představeného modelu změněné hydraulické silentbloky, které nahradily standardní pryžové. Výhoda tohoto řešení spočívá v menší úrovni pružení, snížení přenosu hluku od vozovky a zároveň ve zlepšení charakteristiky tlumení a schopnosti lépe pohlcovat rázy a vibrace při přejezdu nerovností. Výrazně byla zesílena vlečná ramena s nosníkem ve tvaru písmene H v místech upevnění silentbloků. Komfort jízdy zlepšuje nové uretanové uložení tlumičů.
U nové Hondy Civic bylo kompletně upraveno zavěšení předních kol a řízení s cílem zlepšit ovladatelnost a stabilitu. Nyní je strmější poměr řízení zmenšující úhel otočení volantu potřebný pro změnu směru na silnicích s mnoha zatáčkami. Konstruktéři se rovněž zaměřili na dosažení dobré rovnováhy mezi roztažením a stlačením tlumičů a na vytvoření optimální geometrie nápravy s ohledem na komfort jízdy.
Jako již tradičně tento výrobce klade velký důraz na bezpečnost. Proto je ve vybavení všech vozů nové Hondy Civic od základní výbavy ABS, EBD, VSA, BA nebo HSA a EPS. U bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech nechybí přepínače, je zde systém uchycení dětské sedačky ISOFIX a aktivní opěrky hlavy. V základní výbavě jsou čelní airbagy u řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu a hlavové airbagy po celé délce kabiny.
Novinka se bude nabízet v devíti barevných odstínech karosérie ve výbavě S, dále Comfort, Sport a Executive. Pochopitelně, že v přehledu výbav jsou další atraktivní příplatkové doplňky. Doporučené ceny začínají na 379 900 Kč u modelu 1.4 i-VTEC s výbavou S, nejdražším modelem je Honda Civic s motorem 2.2 i-DTEC ve skutečně bohaté výbavě za 649 000 Kč. Další informace o této atraktivní novince brzy přineseme v našem redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz