Osmé generaci Honda Accord se na našem trhu moc nedaří. Přitom se jedná o nejdotaženější accord všech dob, kterého je navíc radost řídit. A to není v segmentu střední třídy právě samozřejmostí…
Honda ani v minulém roce neponechala nic náhodě a udělila accordu drobný facelift. Nová je přední maska, ze které ubyla jedna chromová lamela. Přední světlomety působí jednotněji díky novým bílým směrovkám a přepracovaný přední nárazník dodal hondě agresivnější výraz.
Zadní část zdobí nový nárazník s náznakem difuzoru a drobné změny doznaly i zadní sdružené svítilny. Zákazník si může nyní zvolit jeden z tří nových odstínů karosérie - stříbrné Alabaster Silver, šedé Graphite Lustre a modré Celestial Blue Pearl. Honda Accord působí modernějším dojmem a i přes elegantní rysy si zachovává jistý dynamický nádech. A to i v námi testovaném provedení Tourer.
Po usednutí do vozu nás okamžitě zaujme již standardní tříramenný volant s dobře ovladatelnými tlačítky audiosoustavy, palubního počítače a telefonu. Horní část přístrojové desky je z měkčených plastů, kaplička uprostřed ukrývá displej audia nebo navigace (dle výbavy).
Přední sedadla jsou pohodlná, jen je škoda stále poměrně krátkých sedáků. Chválíme sloupek řízení s volantem, který je směrem k řidiči téměř kolmý, takže se za ním budou skvěle cítit nejen vyznavači sportovního posezení v automobilu. Výškově nastavitelná sedadla lze navíc ponechat až překvapivě nízko nad podlahou…
A co je vlastně uvnitř nového? Interiér dostal nové potahové materiály. V rámci sportovní výbavy Type S, mají sedadla polokožené čalounění a černé polstrování stropu. Bylo také zdokonaleno vnitřní osvětlení, nově nechybí ani osvětlení v oblasti nohou.
V rámci bezpečnostní výbavy námi testovaného vozu, nesmíme zapomenout pochválit xenonové „Bi-HID“ světlomety s funkcí přisvětlení zatáček, které významně přispívají k bezpečné noční jízdě. Nechybí ani automatické přepínání dálkových světel (HSS), jenž doposud bylo výsadou spíše prémiových značek.
Přestože je právě naftový čtyřválec 2.2 i-DTEC jedním z hlavních předností modelu accord, facelift osmé generace přidal několik vylepšení. Motoráři značky se zaměřili zejména na spotřebu a emise a podařilo se jim zredukovat CO2 o 9 gramů/km a to u varianty s šestistupňovým manuálem.
K úsporám došlo i díky takovým změnám, jako například instalací krytů některých prvků podvozkových částí nebo většímu přednímu spoileru s lepšími aerodynamickými vlastnostmi. Bez zajímavosti nejsou ani nová ložiska s nižším třecím odporem či optimalizace automatické převodovky u varianty 5AT.
Když jsme u těch úsporných opatření, podívejme se rovnou na spotřebu pohonných hmot. Ve městě jsme jezdili kolem 7,5 l/100 km a nutno dodat, že v termínu testování panovaly opravdové zimní podmínky. Povinné zimní pneumatiky byly tudíž samozřejmostí.
Po opuštění hranice městské aglomerace, začala spotřeba výrazně klesat. K tomu přispěla relativně dlouhá šestka, která zpříjemňuje jízdu především na dálnici. Při dálničních 130 km/h točí motor 2400 ot/min (při 160 km/h pak 3000 ot/min) a spotřebuje pouhých 6 l každých 100 kilometrů. Při jízdě po silnicích první třídy ukazoval palubní počítač hodnoty kolem 5 l/100 km, což znamená veliký pokrok a zároveň aspiraci na nevypsanou soutěž o nejúspornější agregát ve své třídě.
Jenže hlavní přednost tohoto motoru nesouvisí pouze s jeho úsporností. Pochvalu si zaslouží hlavně kultivovaný avšak specifický projev, který doprovází jakoby vzdálený pískot turbodmychadla. Zátah motoru přichází už těsně nad hranicí 1500 ot/min a nepolevuje až do zhruba 5000 ot/min. Tento projev v nás silně evokuje etalon naftových dvoulitrů od BMW.
Předchozí generace Hondy Accord trpěla určitými náklony karosérie v zatáčkách, což nebylo zrovna u dynamicky střiženého sedanu nebo kombíku příjemné. S tím je nyní konec, přestože osmá generace tohoto modelu (před faceliftem) tímto neduhem ještě částečně trpěla.
S posledním faceliftem tedy přichází i nové nastavení podvozku, jehož stabilita je na vyšší úrovni. Podvozek si naštěstí zachoval schopnost velmi slušně absorbovat nerovnosti našich silnic. Nedotáčivost byla částečně potlačena, takže vůz působí opravdu dlouho neutrálně. A co víc, auto není příliš citlivé na prudké změny směru a jízdní vlastnosti se výrazně nemění ani při plném obsazení.
Řízení Hondy Accord je kapitolou samo o sobě. Perfektně se vrací do středové polohy a je dostatečně strmé a přesné. Posilovač je sice poměrně účinný, řidič ale neztrácí zpětnou vazbu od předních kol, jako u valné většiny konkurentů. A právě toho si na této Hondě opravdu ceníme.
Další devizou Accordu 2.2 i-DTEC je manuální převodovka. Krátká řadicí páka spolu s krátkými dráhami přesného řazení dělají z varianty s manuálem asi nejlepší volbu. Tedy alespoň pro vášnivé řidiče.
Honda Accord si zaslouží respekt a i přes některé neduhy (průměrný zavazadelník, kratší sedáky vpředu) by měla být v užším výběru snad všech zájemců o rodinné kombi střední třídy. Více než k passatu bychom ji přirovnali k mondeu a to právě kvůli jejímu zaměření na řidiče. Navíc na našich silnicích působí značně osobitě, což je bezesporu další výhodou.
Tým AUTOiNDEX.cz
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC |
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Duratorq |
VW Passat Variant 2.0 TDI BMT 103 kW |
|
Typ motoru: |
přeplňovaný vznětový |
přeplňovaný vznětový |
přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
2199 |
N/A (2.0) |
1968 |
Počet válců: |
4 |
4 |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
110/4000 |
103 kW / N/A |
103 / 4200 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
350/2000-2750 |
320 / N/A |
320 / 1750-2500 |
Maximální rychlost (km/h): |
207 |
205 |
210 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
9,8 |
9,8 |
10,0 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
7,0 / 4,7 / 5,6 |
6,4 / 4,6 / 5,3 |
5,6/4,0/4,6 |
Velikost zav. prostoru (l): |
406 |
489 |
603 |
Objem nádrže (l): |
65 |
70 |
70 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1668-1836 |
1575 |
1571 |
Nosnost (kg): |
512 |
715 |
614 |
Základní cena (kč): |
604 000 (2.0 i-VTEC, S) |
570 190 (1.6 Durateq, Core) |
602 300 (1.4 TSI, Trendline) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
799 000 (2.2 i-DTEC, Lifestyle) |
729 990 (2.0 TDCI 103 kW, Enterprise, akční cena) |
754 800 (2.0 TDI, 103 kW, Highline) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | Accord |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 2.2 i-DTEC |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2012 |
Technické parametry |