Peugeot 207 s motorizací 1.6 HDI 98 gr zastává roli nejúspornějšího vozu modelové řady 207. Právě s tímto peugeotem v úpravě „98 gr“, jehož kombinovaná hodnota spotřeby paliva vyprodukuje pouze 98 gramů CO2 na jeden km jízdy, hodlá Peugeot bojovat proti konkurenci s přívlastky Bluemotion, ECOnetic nebo Greenline.
Peugeot 207 se na našem trhu střetává zejména s fábií, proti které boduje hlavně pohledným designem. Tento peugeot v sobě šmrnc francouzského designu rozhodně nezapře. Dominantou jsou hodně do boků vytažené přední světlomety stejně jako rozměrná přední maska s žebrováním.
Současná dvěstěsedmička působí o dost agresivněji, než tomu bývalo u její hodně zaoblené předchůdkyně, ale ještě více se změnilo uvnitř. Palubní deska je výhradně z černého plastu, v její horní části navíc měkčeného. Relativně úzká středová konzola neomezuje nohy posádky sedící na předních sedadlech. Podsvícení jednotlivých ukazatelů je příjemně červené, grafika palubního počítače, který zároveň supluje displej audiosoustavy, by však mohla být o něco lepší.
Trochu lacině působí zvuk, který se ozývá při každém zabouchnutí dveří. Rovněž odhlučnění vnitřního prostoru při jízdě by mohlo být účinnější. Pochvalu si naopak zaslouží sedadla, která nejsou přehnaně tuhá a zároveň disponují velmi slušným bočním vedením. Ocenili bychom snad jen delší sedáky.
Nalezení optimální pozice za volantem je dílem okamžiku a to i díky nastavitelnému volantu v obou směrech. Vnitřním prostorem patří Peugeot 207 mezi lepší průměr. Zavazadelník má objem 310 litrů a potěší především svojí šířkou. Ostatně slušná šířka je největší výhodou vnitřního prostoru testovaného peugeotu obecně, zejména pak na zadních sedadlech. Slabinou je naopak stísněný prostor v oblasti hlavy a to kvůli svažující se střeše.
Peugeot v případě modelu 207 vykročil proti současnému trendu downsizingu a malý naftový motor 1,4 HDI vyměnil za šestnáctistovku. Tedy alespoň pro nejúspornější variantu této modelové řady. Aby zachoval nízkou spotřebu, bylo nutné posadit výkon a hlavně točivý moment do nízkých otáček. Zároveň výrobce použil dlouhé zpřevodování pětistupňového manuálu. Výsledkem je kombinovaná spotřeba paliva 3,8 l/100 km, kterou se může pochlubit jen málokterý vůz současné produkce.
To ale není všechno. Na extrémně nízké spotřebě paliva se pozitivně podílí také nízký aerodynamický odpor vzduchu. Světlá výška byla snížena o 5 mm, přední nárazník se spoilerem je rovněž nižší a všechny myslitelné vstupní otvory v přední části vozu byly řádně zakryty.
Na zádi je rozměrný střešní spoiler a také tmavě lakovaná vertikální křidélka kopírující tvar C-sloupků karosérie. Nechybí ani zakrytování podlahy, které se v kombinaci se zmiňovanými úpravami podílí na vynikající hodnotě aerodynamiky cx 0,274.
Vznětový čtyřválec s filtrem pevných částic má nejvyšší výkon 68 kW při 4000 ot/min a největší točivý moment 230 N.m při 1750 ot/min. V praxi motor výrazně zatahuje už těsně nad hranicí 1500 ot/min, takže se může zdát, že řadit v tomto peugeotu příliš nebudete. Opak je však pravdou.
Kvůli delšímu zpřevodování se snadno dostanete i pod hranici 1500 ot/min, takže budete docela často využívat druhý a třetí převodový stupeň. Po čtyřce však sáhnete ve městě jen zřídkakdy. Manuální převodovka si zaslouží výhradu kvůli její nepřesnosti. To je trochu škoda, zvlášť když Peugeot v poslední době ukázal, že umí vyrábět daleko lepší převodovky.
Motor poskytuje relativně lehkému Pegueotu 207 velmi slušnou dynamiku. Na dálnici není problém udržovat poměrně vysoké rychlostní průměry, aniž by posádku obtěžoval nadměrně vytočený motor. A to i s ohledem na absenci šestého převodového stupně.
Spotřeba se v rámci našeho redakčního testu pohybovala kolem 5,3 l/100 km, což sice neodpovídá údajům uváděným výrobcem, ale stále je to perfektní výsledek. Mimo město lze hravě jezdit do 4 l/100 km, ve městě jen stěží přesáhnete 6 litrů na 100 kilometrů.
Připravte se na trochu tužší podvozek, což souvisí s nižší světlou výškou karosérie kvůli minimalizaci odporu vzduchu. Řízení sice není komunikativní, ale ani přeposilované, což je dáno posilovačem s variabilním účinkem.
Dobrou zprávou je, že Peugeot 207 1.6 HDI 98gr zlevnil. Jeho akční cena v současnosti činí 299 900,- Kč. Varianta 207 1.6 HDI 98 gr se tak stává zajímavou alternativou k modelu s výbavou Active s motorem 1.4 HDI. Ten je sice levnější o cca 26 tisíc, zároveň ale také nepatrně žíznivější a hlavně výrazně pomalejší. Další možností je už jen špičkově vybavená 207 1.6 HDI v provedení Allure (tj. bez ekologických úprav), za kterou však zaplatíte o téměř 60 tisíc korun více.
Tým AUTOiNDEX.cz
Peugeot 207 1.6 HDI 98 gr |
VW Polo 1.6 TDI BMT |
Ford Fiesta 1.6 Duratorq TDCI ECOnetic |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný vznětový |
Přeplňovaný vznětový |
Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
1560 |
1598 |
N/A |
Počet válců |
4 |
4 |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
68 /4000 |
66 / 4200 |
70 / 4000 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
230 / 1750 |
230 / 1500 - 2500 |
205 / 1750 - 3000 |
Maximální rychlost (km/h): |
185 |
180 |
178 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
11,7 |
11,5 |
12,2 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
4,6 / 3,3 / 3,8 |
4,6 / 3,2 / 3,7 |
4,6 / 3,2 / 3,7 |
Velikost zav. prostoru (l): |
310 |
280 |
281 |
Objem nádrže (l): |
50 |
45 |
40 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1305 (s řidičem) |
1165 (s řidičem) |
1100 (s řidičem) |
Nosnost (kg): |
359 |
485 |
445 |
Základní cena (kč): |
199 900 (1,4 75k Access, akční cena) |
239 900 (1,4 Trendline, akční cena) |
229 990 (5DV, 1,25 Duratec, 60k, Celebration, akční cena) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
299 900 (akční cena) |
320 500 (Trendline, akční cena) |
396 690 (5DV, ECOnetic) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 207 |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.6 HDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2011 |
Technické parametry |