U Peugeotu není model Partner žádným nováčkem. Přestože se aktuálně jedná teprve o druhou generaci, vyrábí se nepřetržitě od roku 1997. Podle vnějšího vzhledu nemusíte být vědma, aby vám došlo, že tomuhle autu koluje v hadicích kapalina dodávky, což se ovšem snadno stane výhodou.
Každý majitel lehkého užitkového vozu musel při představení druhé generace Partnera tleskat ve stoje.
Noblesu s jakou se francouzským designérům podařilo automobil navrhnout, nemůžeme nic jiného než pochválit. Přední část tvořící rozměrný nárazník a vysoko umístěné světlomety, které navazují na krátkou kapotu, uspokojí i zájemce o ryze osobní automobil. Boční profil v našem případě zkrášlovala hliníková kola o rozměru šestnácti palců, ovšem na další finesy zapomeňte. Partner hraje na ryze účelnou notu. Boční posuvné dveře, bohaté prosklení, veliká zpětná zrcátka.
Zadní části vozu dominují páté dveře o rozměrech Českobudějovického náměstí, které po otevření odhalí nakládací hranu ve výšce kolen. Manipulace s těžkým nákladem je tak významně jednodušší.
Interiér vozu působí až nezvykle útulně. Lví podíl má na tomto pocitu světlé čalounění a ozdobné dekory palubní desky včetně stříbrného podkladu kapličky přístrojů. Palubní deska je vyrobena z průměrně kvalitních materiálů, nic však nevrže a ani slícování není špatné.
Rozpačitým dojmem na nás působila kaplička přístrojů a to hlavně z důvodu, že otáčkoměr oplývá velice optimistickým ocejchováním až do „benzínových“ sedmi tisíc otáček za minutu. Ano, moderní turbodiesely jsou točivější než dříve, ale už v polovině zmiňovaného spektra jich stejně většina prosí o smilování. Hustá stupnice znepříjemňuje přehlednost, což je škoda.
Středovému panelu vévodí velmi dobře umístěná řadicí páka pětistupňové manuální převodovky a na danou třídu nezvyklá dvouzónová automatická klimatizace. Základní autorádio potěší kvalitou zvukového projevu, který by mohl závidět nejeden sedan nižší střední třídy.
Středový displej zobrazující nejnutnější jízdní údaje nabízí jednoduchou, avšak dobře čitelnou grafiku. Sedadla jsou na dnešní poměry nezvykle měkká, ale vaše záda nebudou trpět ani při delším cestování. Druhá řada nabízí tři plnohodnotné sedáky, jejichž využitelnost umocňují zmiňované posuvné dveře. Popisovat celkovou vzdušnost interiéru, či místo pro kolena by bylo jen nošením dříví do lesa.
Zavazadlový prostor o objemu 675 l po okna a 1350 litrů po strop dostačuje i pro malou zásobovací firmu. V rodinném překladu to znamená, že po sklopení sedadel bez problémů spolkne minimálně dvě nerozložená kola, nákup na tři měsíce nebo věci na dovolenou pro dvě rodiny.
Jízdní vlastnosti snad ani nemohou být jiné, než komfortní. Plavná jízda na pneumatikách s padesáti pěti procentním profilovým číslem žehlí nerovnosti s příkladným glancem. O to větší zklamání jsme zažívali po přejezdech krátkých podélných nerovností, kdy se do karosérie vozu přenášely opravdu nepěkné rázy.
Aktivním bezpečnostním systémem bychom mohli nazvat náklony vozu v zatáčkách. Ve chvíli, kdy vůz začíná ztrácet přilnavost, totiž polykají čtyři z pěti pasažérů druhý Kinedryl, osazenstvo něžného pohlaví křičí a řidič pomalu vyklouzává ze sedačky. A přitom stačí jen zpomalit.
České limity jsou přesně tím revírem, kde Partner funguje velmi dobře. Vnitřní hlučnost je na slušné úrovni, až od 130 km/h se díky vyšší stavbě a masivní čelní ploše nepříjemně zvyšuje. Jízda s Partnerem Tepee však není výrazně odlišná od jakéhokoli osobního vozu.
Vznětovou čtyřválcovou „jedna- šestku“ známe již nějaký ten rok. V testovaném voze byla naladěná na výkon 68 kW a točivý moment 230 Nm od nízkých 1750 ot/min. Ačkoli se nejedná o kdovíjak oslnivé hodnoty, v Partnerovi funguje výborně.
Motor neprotestuje ani pod 1500 ot/min a od hranice maximálního točivého momentu dokáže automobil slušně rozhýbat až do dálničního limitu, kdy začíná být znát velká čelní plocha.
Příjemným překvapením byla spotřeba. V ryze městském provozu ani při dálničních přesunech se spotřeba nedostala přes sedmilitrovou hranici a uvolněná jízda mimo město srážela hodnoty pod šest litrů na každých sto kilometrů. Po týdenním testu, který zahrnoval z 50% městský provoz, 30% dálniční a 20% jízdu mimo město, vykázal palubní počítač spotřebu výborných 6,7 litru.
Peugeot Partner dává nevídaný smysl pro jedince, kteří tráví svůj volný čas opravdu aktivně, či se rádi stěhují. Nabízí relativně atraktivní vzhled i vnitřní rozměry (nejen kufru), jenž vám žádné kombi nenabídne. Na velmi dobrou notu hraje také pohled do ceníku. Testovaná, notně zkrášlená, varianta včetně úsporného naftového čtyřválce totiž stojí skvělých 399 900 Kč.
Tým AUTOiNDEX.cz
Peugeot Partner Tepee 1,6 HDI |
Volkswagen Caddy 1,6 TDI CR |
Fiat Doblo Panorama 1,6 MultiJet |
Ford Tourneo Connect 1,8 TDCi |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný vznětový |
Přeplňovaný vznětový |
Přeplňovaný vznětový |
Přeplňovaný vznětový |
Objem motoru (ccm): |
1560 |
1598 |
1598 |
1753 |
Válce / ventily: |
4 / 4 |
4 / 4 |
4 / 4 |
4 / 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
68 / 4000 |
75 / 4400 |
66 / 4000 |
66 / 4000 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
230 / 1750 |
250 / 1500 |
290 / 1500 |
220 / 1750 |
Maximální rychlost (km/h): |
162 |
168 |
158 |
157 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
14,3 |
12,9 |
14,9 |
15,2 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
6,5 / 5,1 / 5,3 |
6,6 / 5,2 / 5,1 |
6,5 / 5 / 5,2 |
6,9 / 5,4 / 6,4 |
Velikost zav. prostoru (l): |
675 |
750 |
790 |
750 |
Objem nádrže (l): |
60 |
60 |
60 |
60 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1526 |
1513 |
1480 |
1493 |
Nosnost (kg): |
514 |
751 |
675 |
617 |
Základní cena (kč): |
279 900 (1,6 Vti, Confort) |
414 273 (1,2 TSI, Trendline) |
289 900 (1,4 16v, Active) |
400 800 (1,8 TDCi, Trend) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | Partner |
Karosérie: | Užitkový vůz |
Motor: | 1.6 HDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2011 |
Technické parametry |