Rolls-Royce 102EX je zatím pouze konceptem. Vůz pohání dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 290 kW, tedy 396 koní. Točivý moment má hodnotu 800 Nm. Konstruktérům se podařilo rovnoměrně zaplnit mezeru po klasickém spalovacím motoru a převodovce bateriemi. Konkrétně jde o 98 lithium-kobalt-manganových článků. Ty by měly limuzíně udělit dojezd až 200 km. O nabíjení se stará trojice nabíječek, každá zvládá příkon 3 kW. Jednofázové dobití trvá až 20 hodin, třífázové zabere 8 hodin. Podle zástupců značky lze dobíjet vůz i přes indukční plošinu. Stav dobíjení indikují diody u přípojky na pravé straně vozu. Pokud svítí modře, elektřina proudí k bateriím, zelená signalizuje plný stav. Auto vychází ze základu velkého modelu Phantom. Je lakované speciální barvou Atlantic Chorme. Ten obsahuje keramické nanočástice, které mají mít výjimečný odlesk.
Ferrari FF má vpředu mohutný dvanáctiválec a vzadu kufr o objemu 450 litrů, tedy jako kombi střední třídy. Vůz je určen až pro čtyři cestující, i když ti ve druhé řadě se budou muset samozřejmě trochu uskromnit. Novinka měří na délku 4907 mm, široké je 1953 mm a vysoké jen 1379 mm. Vozu to rozhodně sluší. Dvanáctiválcový agregát o objemu 6262 ccm je schopen vyprodukovat výkon 660 koní a maximum točivého momentu 683 Nm při 6000 ot/min. Připočítejme k tomu pohon všech kol lehkého systému 4RM (až o 50 procent lehčí než konveční 4x4) a dostaneme stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost 335 km/h. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 15,4 litrů benzínu, v praxi to bude ale obvykle trochu více….
Volkswagen Golf Cabriolet vychází z třídveřové verze hatchbacku. Jeho A sloupek je výrazněji více skloněný. Designéři vypustili ochranný oblouk a nahradil ho vystřelovacím bezpečnostním mechanizmem. Plátěná střecha vozu dokáže zmizet za hlavami cestujících během 9,5 sekundy a to do rychlosti až 30 km/h. Vzhledem k tomu se bude i nadále vyrábět model Volkswagen Eos, který spadá kvůli pevné skládací střeše do kategorie kupé-kabrioletů. Volkswagen Golf Cabrio nabídne celou řadu motorizací známých z varianty hatchback. Za pozornost stojí verze 1.6 TDI BlueMotion, která by měla vykazovat spotřebu jen 4,4 litru nafty na 100 km. Pro milovníky svižnější jízdy tu ale stále budou zážehové jednotky. V Německu již startuje jeho prodej a cena začíná na zhruba 23 600 eur.
Hyundai i40 CW představil svůj nový kombík, sedan ukáže až v září na frankfurtském autosalonu. Slibuje prémiovou výbavu za nižší ceny než má konkurence. Nový kombík i40 již má hlídače jízdy v pruhu, zadní i přední vyhřívaná sedadla (navíc jsou stavitelná), xenony nebo čidlo zamlžení čelního okna. Novinka s délkou 477 cm má rozvor mezi nápravami 277 cm. U kombíku je ale hlavně sledovaný objem kufru. Hyundai i40 mnohé zaujme 533 litry v pětimístné konfiguraci. Nabídka čtyř motorů zahrnuje dva zážehové o objemu 1,6 (135 k) a dva litry (177 k). Turbodiesely mají oba objem 1,7 litru (115 a 136 koní), v nabídce jsou manuální i automatické převodovky. Start prodeje včetně cen se předpokládá v červnu.
Vision D je první studií, kterou představil v Ženevě šéfdesignér mladoboleslavské automobilky Jozef Kabaň. Prakticky ji navrhnul od začátku do konce. Zaujme parádní seseknutou zádí a hodně zkoseným zadním sklem. Navíc má skvěle vyvážené proporce, čisté a výrazné hrany a spíše vypadá jako sportovní grand kupé. Jestli se jedná pouze o studii nebo již zhruba dokončený model nižší střední třídy, který má zaplnit mezeru mezi fábií a oktávií to bylo hlavním mottem diskuzí stovek přítomných novinářů a odborníků. Jasné je ale to, že studie se opravdu vydařila a návštěvníky skutečně příjemně překvapila.
Kia Rio III kombinuje robustní bezpečí s elegantními prvky. Trochu převážila mohutnost, což není vůbec na škodu. Rio třetí generace zkrátka vypadá, že svou posádku dobře ochrání a seznam bezpečnostní výbavy na tom pocitu vůbec nic nemění. Dvoubarevný interiér s podařenými detaily a téměř sportovním tříramenným volantem příjemně malého průměru 365 mm působí téměř přepychově. Páka šestistupňové skříně chodí exaktně, podobně jako ostatní spínače. Rio hodně narostlo, prostor pro zavazadla se blíží psychologické hranici 300 litrů (292 l), sedan nabídne ještě o 100 l více. Hlavním lákadlem bude tříválcový diesel 1,1 CRDi, bez pozornosti nezůstanou ani dvě dvanáctistovky – atmosférický čtyřválec Kappa i jeho přímovstřiková přeplňovaná verze GDI.
Toyota EV se od sériového modelu iQ zvenčí nijak výrazně neliší. V útrobách je ale pochopitelně mnohé jinak. Nad přední nápravou najdeme synchronní elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 47 kW (64 k), který ji také pohání. Ten je napájen lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 11 kWh. Články, které pracují pod napětím 270 V, jsou umístěny pod sedadly v místech, kde se u iQ nachází konvenční palivová nádrž. Prostor v kabině tedy nebyl nijak omezen. EV dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 14 s, uhání až 126 km/h a na jedno nabití ujede 105 km. To trvá v závislosti na použité síti. Běžná zásuvka 200 V AC naplní akumulátory znovu na plnou kapacitu za čtyři hodiny. V rychlonabíjecí stanici ovšem dosáhnou 80 % už za patnáct minut.
Aston Martin Virage má být nejluxusnějším Astonem všech dob. Design je syntézou DB9 a čtyřdveřového Rapide, technika ale na společném základu s dalšími současnými Astony vzniklo auto s mnoha většími či menšími inovacemi. Příď Virage má uhlazenější a špičatější tvar, který připomíná čtyřdveřové Rapide. Přední xenonová světla s pásy světlených diod jsou oběma modelům společná, nárazník je už ale u Virage nový. Zbývající partie adaptují jen několik detailů z Rapide, jako zpětná zrcátka, lišty přecházející z předních blatníků do dveří Luxusní materiály interiéru dominují. Kde není kůže, tam se použil hliník, případně jiný kov. Virage má karbonové brzdy z DBS a také kompletně přednastavený podvozek, který má vždy nabídnout při dané rychlosti co nejlepší úroveň komfortu odpružení. Pohodlí a zážitek z kategorie gran turismo bude mít ve Virage vždy navrch nad rychlostí.
Tým AUTOiNDEX.cz