Právě v těchto týdnech se celosvětově začíná prodávat poslední novinka francouzského Peugeotu – model 508. Postupně má nahradit oblíbené typy 406 a 607. Zejména zkušení řidiči středního věku ocení prémiovou kvalitu jízdy, propracovaný interiér a exteriér a v neposlední řadě i příznivou pořizovací cenu.
Právě v těchto týdnech se celosvětově začíná prodávat poslední novinka francouzského Peugeotu – model 508. Postupně má nahradit oblíbené typy 406 a 607. Zejména zkušení řidiči středního věku ocení prémiovou kvalitu jízdy, propracovaný interiér a exteriér a v neposlední řadě i příznivou pořizovací cenu.
Plynulé tvary, dynamičtější linky a také menší světlomety vhodně doplňuje i výraznější inovace čelní masky. To vše vypadá ve srovnání s předchůdcem mnohem příznivěji. Vůz má nyní kratší přední převis, téměř rekordní rozvor 282 cm a také o pár centimetrů delší záď a tím i zavazadlový prostor. V nabídce je jak sedan, tak i stále oblíbenější kombi, u tohoto výrobce označené písmeny SW.
Hlavním mottem interiéru je pohodlí. Platí to nejen o příjemných sedadlech s širokými sedáky a bočnicemi, které dobře drží tělo v zatáčkách. Uživatelé ocení čtyřzónovou klimatizaci a vyhřívání předních sedadel nebo příjemný tříramenný volant s řadou ovládacích tlačítek. Provozní informace získáme ze dvou velkých kruhových a tří menších analogových přístrojů a za příplatek je i barevná navigace. Přímo v zorném poli řidiče je moderní head-up displej s barevnou grafikou.
Díky vyváženým tvarům se zoptimalizovala aerodynamika na cx=0,26 a oproti modelu 407 se příznivě snížila i hmotnost. U verzí s bi-xenonovými světlomety jsou použity LED tubusy, každý tvořený sedmi elektroluminiscenčními diodami. V případě halogenových světel je použita nová kompaktní NEO technologie s řadou čoček. Úsporné diody jsou i v zadních svítilnách. V provedení SW je za příplatek prosklená panoramatická střecha o ploše 1,62 m2.
Objem zavazadlového prostoru je u sedanu 503 l, u SW téměř 618 litrů. Po sklopení zadních sedadel vzniká rovná plocha a nad ní téměř 1539 l, u kombi dokonce 1823 l. V tomto prostoru nechybí řada praktických úchytů a další prostory pro příslušenství. Navíc může být zadní víko u provedení SW vybaveno elektrickým otevíráním a zavíráním.
Pod kapotou nové 508 jsou motory s výkony od 82 do 150 kW, které vedle příznivé spotřeby vypouští i méně emisi CO2. V nabídce dieselových motorů je nejvýkonnějším 2.2 HDi FAP 150 kW a automatickou šestistupňovou převodovkou. Agregát 2.0 HDi FAP 120 kW má automatickou a 2.0 HDi FAP 103 kW manuální šestistupňovou převodovku.
Srovnatelný výkon 82 kW nabízí motor 1,6 HDi FAP s manuální pětistupňovou nebo 1,6 e-HDi FAP s automatizovanou manuální šestistupňovou převodovkou 2-Tronic. U benzinových verzí lze volit mezi 1,6 VTi 88 kW s automatickou šestistupňovou převodovkou BMP6 nebo 1,6 THP 115kW s manuální pětistupňovou převodovkou popř. automatickou šestistupňovou převodovkou.
Peugeot 508 je prvním vozem modelové řady vybavený mikrohybridní technologií e-HDi, tedy systémem STOP START nové generace. Velmi dobře se mu daří kombinovat požadavek snížení spotřeby a emisí CO2 (ve městě až o 15%) s dokonalým jízdním komfortem. Tento model bude brzy vybaven elektronicky řízenými klapkami přívodů vzduchu a také díky dalším dílčím úpravám ještě výrazněji stoupne hospodárnost provozu.
Nový model 508 je nabízen ve třech úrovních výbavy. Základní Access, střední stupeň Active a nejvyšší úroveň nese označení Allure. V nabídce je i špičkové provedení GT se složitějším zavěšením předních kol, které fungují díky dvojitým lichoběžníkům ještě precizněji než standartně použité nápravy pseudo-McPherson. Jednotlivé výbavy lze za příplatek dále rozšířit podle individuálních nároků budoucích uživatelů.
Ceny nového Peugeotu 508 začínají na 539 900 Kč u modelu1,6 VTi a při výbavě Access. Dovozce předpokládá, že největší zájem se bude soustředit na dieselový model 2.0 HDI FAP ve výbavě Active za 614 900 Kč a špičkové GT provedení s nejsilnějším motorem o výkonu 150 kW bude stát 904 900 korun. U modelů kombi SW jsou ceny o pár procent vyšší. Dobrou zprávou je i vyhlášení akční nabídky v době zahájení prodeje 508 000 Kč za základní model.
Další informace a postřehy z provozu přineseme již po prvních testovacích jízdách. Již dnes je ale jasné, že nový Peugeot 508 má dobré předpoklady získat na našem trhu celou řadu spokojených uživatelů stejně jako tomu bylo u této renomované značky i v minulosti.
Tým AUTOiNDEX.cz