Nová platforma, nový design, nový motor - to je Ssangyong Korando pocházející od světoznámého italského návrháře Giugiara. Toto robustní a stylové SUV vyrábí jihokorejská automobilka Ssangyong Motor Company. Krátká jízda při české premiéře nás rychle přesvědčila o jeho dobrých předpokladech pro plnění potřeb evropského trhu....
Silnou stránkou této značky jsou vznětové motory s převzatou technologií od Mercedes Benz. Použitá pohonná jednotka e-XDi200 vyhovuje nejen výkonem, ale také vysokou životností a hospodárností. Zdvihový objem agregátu je 1998 ccm, max. výkon 129 kW/4000 ot/min a max. točivý moment 360 Nm při 2000 - 3000 ot/min.
Osvědčené přímé vstřikování Common Rail je doplněno turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Součástí systému je elektrická recirkulace výfukových plynů E-EGR a katalycký filtr pevných částic CDPF. Výsledkem použití nových technologií je příznivá kombinovaná spotřeba 6,0 l/100 km včetně emisí CO2 pouze 157g/km. Pětidveřový crossover se samonosnou karosérií se skutečně návrhářům povedl. Zaujme nejen linie kapoty a nárazníků, ale i všech detailů jako tvar světlometů, mřížka chladiče, otvory pro přívod vzduchu nebo další doplňky, které ještě navíc zdůrazňují proporce vozu. Korando je líbivé také z bočního profilu, který se dle našeho názoru skutečně konstruktérům vydařil.
Prostorná kabina hovoří ve prospěch elegance a umírněnosti. Jednoduchý a přitom účelný přístrojový panel má dva kruhové přístroje, které jsou oddělené displejem palubního počítače poskytujícího řidiči prakticky všechny provozní i funkční informace.
Korando je nabízeno v sedmi barevných metalických odstínech a dvou kombinacích materiálů v interiéru s možností volby i nadstandardních kožených sedadel. Pro vyšší bezpečnost cestujících je určeno šest airbagů - dva čelní, boční a boční hlavové. Vícefunkční stabilizační systém ESP obsahuje ochranu proti převrácení vozu, brzdového asistenta, asistenta pro rozjíždění ve svahu a signál nouzového zastavení. Mezi další standardní bezpečnostní prvky patří aktivní opěrky hlavy předních sedadel nebo systém ISOFIX vzadu.
Vedle základní verze s pohonem předních kol jsou všechny další varianty vybaveny pohonem všech kol AWD. Při běžném provozu je sto procent točivého momentu přenášeno na přední kola. Pokud přestanou ztrácet trakci a prokluzují je hnací síla přivedena i k zadním kolům a tento systém stabilizuje jízdu. V náročnějším terénu lze využít režim uzávěrky 4WD Lock, který rovnoměrně rozloží hnací síly mezi přední a zadní kola s rychlostním omezením do 40 km/hod.
V nabídce je mechanická nebo automatická šestistupňová převodovka. Mechanická používá převodových poměrů ke zlepšení počáteční akcelerace, ale současně i hospodárnému provozu v nízkých otáčkách například při jízdě po dálnici. Automatická šestistupňová převodovka E-Tronic složí pro dynamickou a pohodlnou jízdu. Manuální řazení při sportovní jízdě se volí přepínačem na volantu.
Celková délka vozu je 4410 mm a usnadňuje parkování v městských podmínkách. Jeho výška se střešními lyžinami je 1710 mm, šířka 1830 mm, rozvor náprav 2650 mm, Zavazadlový prostor v základním provedení včetně velké schránky pod podlahou je 486 litrů, tedy objem srovnatelný s konkurencí.
Díky celkové hmotnosti 2260 kg lze použít Korando k tažení brzděného přívěsu až do hmotnosti 2000 kg. Tento nový crossover je určený především na zpevněné vozovky. Snadno si poradí i v lehčím terénu. Výrobce udává světlou výšku 180 mm, přední nájezdový úhel 22,8 stupňů, zadní nájezdový úhel 28,2 stupňů a přechodový úhel 18,5 stupňů. Překvapí max. úhel stoupání až 48%, úhel náklonu karoserie do 40% a brodivost 300 mm.
V aktuální nabídce českého dovozce je základní model Ssangyong Korando Active MT 2WD s pohonem přední nápravy za 579 900 Kč, s pohonem všech kol 4WD za 625 900 Kč. Vyšší výbava Comfort zvyšuje pořizovací cenu na 659 900 Kč a špičkový model Executive AT 4WD s automatickou převodovkou včetně kožených sedadel a řadou dalších doplňků stojí 769 900 Kč.
Dobrou zprávou pro budoucí majitele je i zajištění značkového servisu na deseti místech po celé ČR a nadstandardní komplexní pětiletá záruka s omezením 100 000 km včetně šestileté záruky na prorezavění karosérie. Další provozní a technické informace o této skutečně zajímavé novince přineseme v našem redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz