Praha, 15. září 2010 – Silné evropské trhy jsou asi tím hlavním důvodem proč automobilka Lexus vyrobila po řadě sedanů a SUV vozů také první prémiový model nižší střední třídy Lexus CT 200h v pětidveřovém provedení. Navíc nabídne výbavu skutečně na vrcholu své třídy....
Nová kompaktní CT 200h se může pochlubit nejen sportovně elegantním vzhledem evropského střihu, ale zejména ekologickým provozem. Pohon Lexus Hybrid Drive zajišťuje hnací jednotka uložená vpředu napříč, hnaná jsou přední kola. Konstrukčně vůz navazuje na podobné modely tohoto výrobce v jednotlivých řadách včetně Toyoty Auris HSD. Vedle zážehového motoru 16V DOHC s technologií časování VVT-i o zdvihovém objemu 1798 ccm o výkonu 73kW při 5200min a max. točivém momentu 142 Nm při 4000min je součástí hybridní hnací soustavy výkonný elektromotor s permanentním magnetem poskytujícím výkon do 60 kW. |
Produkce celkového systémového výkonu je 100kW. Poprvé byl u tohoto vozu použit nový systém aktivního příčného tlumení zajišťujícího vyšší pohodlí a celkovou ovladatelnost. Součástí je například inovované zavěšení kol a vyšší tuhost karosérie dosažená celou řadou technologických inovací. |
Nejmenší Lexus o rozměrech 4320 x 1765 x 1430 mm má rozvor 2600 mm, základní objem zavazadlového prostoru 345 l , který se dá po sklopení zadních opěradel rozšířit na 700 l. Při řešení aerodynamiky byla věnována značná pozornost nejen tvarovému uzpůsobení všech detailů horní karosérie, ale i všem částem spodku. Zakrytí motoru, podběhů kol nebo optimalizace prahových a podlahových dílů příznivě ovlivnilo výsledný součinitel aerodynamického odporu 0,28 Cd, což je ve své třídě skutečně špičková hodnota. |
CT 200h s bezetupňovou převodovkou E-CVT má kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km a velmi příznivé parametry emisí CO2 89g/km. Vůz akceleruje z 0 na 100 km za10,3s a dosahuje maximální rychlost 180 km/h. To jsou velmi slušné parametry zvážíme-li kombinovanou hnací soustavu a pohotovostní hmotnost 1370 kg ( celková 1790 kg). |
Vlastní hmotnost totiž výrazně ovlivňují akumulátorové sady uložené pod podlahou zavazadelníku, které pracují s napětím 202V a kapacitě 6,5 Ah. Typ akumulátoru je nikl-metal-hydrid. Vlastní palivová nádrž má objem 45litrů. Další předností novinky je sada elektrické výbavy zahrnující adaptivní tempomat, přednárazový bezpečnostní systém nebo elektronické řízení soustavy brzd s rekuperací energie (ECB-R). Zákazník může volit ze dvou odlišných jízdních stylů - dynamického nebo uvolněného- vedle několika jízdních režimů plně hybridní jednotky tj. EV, ECO, NORMAL nebo SPORT, které se aktivují na pokyn řidiče. |
Předpokládaná cena Lexusu CT 200h v České republice by měla začínat těsně pod hranicí 700 tisíc korun. Zájemci si budou moci tuto rozhodně zajímavou novinku objednat od listopadu 2010 v prodejní síti této renomované značky. Tým AUTOiNDEX.cz |