Přestože má Honda pověst výrobce sportovněji střižených automobilů rozhodně to neplatí pro všechny modely bez výjimky. Testovali jsme atraktivní kombi Accord Tourer s naftovým čtyřválcem a automatickou převodovkou, se kterým pravděpodobně na okreskách nikdo závodit nebude.
Honda Accord reprezentuje již osmou generaci a v provedení Tourer je jedním z nejpovedenějších kombi v rámci segmentu střední třídy. Jeho robustní a zároveň dynamicky střižená karosérie získala před dvěma lety renomované ocenění. Oproti předchozímu provedení byla především zadní partie více zaoblena, zepředu si ale accord stále zachovává ostře řezané rysy. Nízká a dlouhá silueta v kombinaci s plochou přední kapotou a úzkými hlavními světlomety vyvolává respekt a budí dojem prémiového charakteru. |
Honda Accord skutečně může svým designem směle konkurovat i prémiovým modelům jako je například BMW řady 3 nebo Mercedes-Benz třídy C. Výhodou je i fakt, že pořízením Accorda Tourer zákazník navíc získá originální kombi, které na našich silnicích příliš často potkávat nebude. |
Ať už je ale hodnocení designu jakkoliv subjektivní záležitostí, podívejme se také na interiér. Právě uvnitř honda nabízí prakticky stejnou výjimečnost jako zvenku a to minimálně v otázce ztvárnění interiéru. Podobnost s jiným autem tady rozhodně nenajdete a na mimořádnou eleganci přístrojové desky budete přicházet postupně. Třeba její bílé osvětlení při noční jízdě je skutečně velmi povedené. Utopený displej navigačního systému navíc neodráží nepříjemné světlo ani za slunečného počasí a je stejně praktický jako trochu nafouklý středový panel ve své horní části. |
Právě tam byla totiž soustředěna valná většina ovladačů a tlačítek, které jsou však dobře popsané a logicky rozmístěné. Na zbytek středového panelu pak bylo umístěno pouze ovládání klimatizace, pod kterým se nachází zásobník na šest kompaktních disků. |
Díky tomu se středový panel nemusel příliš rozšiřovat, čímž by nepříjemně omezil prostor pro nohy řidiče a spolujezdce. Chválíme sloupek řízení s volantem, který je směrem k řidiči téměř kolmý, takže se za ním budou skvěle cítit i vyznavači sportovní pozice za volantem. Interiéru nelze nic vytknout ani v oblasti dílenského zpracování a použitých materiálů. Testované provedení v nejvyšší výbavě Top Executive bylo vybaveno téměř všemi vymoženostmi. |
Zákazník tak bez nutnosti dalších příplatků získává například parkovací kameru, kožené čalounění, střešní okno nebo třeba adaptivní tempovat se systémem upozorňujícím na nechtěné opuštění jízdního pruhu (LKAS). Ten pomocí kamery u vnitřního zpětného zrcátka hlídá jízdní pruh, v němž vozidlo jede a samovolnými pohyby volantem dokáže udržet jeho směr. |
Je ale třeba, aby řidič držel volant, jinak se po několika sekundách automaticky deaktivuje. K bezpečnosti přispívá i přednárazový systém CMBS, jenž před srážkou varuje opticky (piktogramem) a akusticky (pípáním). Pokud řidič nereaguje, snaží se zabránit následkům nehody přitažením bezpečnostních pásů a intenzivním brzděním. Pokud si interiér zaslouží nějakou výtku, tak je to v oblasti prostornosti. Jakkoliv jsou sedadla vzadu pohodlná, cestující budou postrádat prostor pro kolena, která se u trochu vyšších jedinců budou často dotýkat zadní strany předních opěradel. |
Obdobně jako prémioví výrobci automobilů středních a nižších tříd, také Honda u svého Accordu Tourer nepovažovala prostorný zavazadelník za hlavní výhodu, takže jeho 406 litrů v základním uspořádání musí i Evropanům stačit. Trochu si lze pomoci jednoduchým sklopením opěradel zadních sedadel v poměru 2:3. Praktičnost zavazadlovému prostoru přináší elektromotorkem ovladatelné páté dveře pomocí tlačítka na jejich spodní hraně. |
Přestože je Honda Accord považována za pohodlný sedan, který navíc umí řidiči nabídnout i potěšení z dynamické jízdy, pro námi testované kombi to příliš neplatí. Kromě dieselového čtyřválce pod kapotou byla totiž zkoušená honda vybavena pětistupňovým automatem. Motor 2.2 i-DTEC má sice kouzlo spočívající ve velmi kultivovaném zvukovém projevu a ochotě slušně zatahovat v poměrně širokém otáčkovém spektru, ale jeho parametry (110 kW při 4000 ot/min, 350 N.m při 2000-2500 ot/min) se sportovní jízdou pochopitelně příliš nekorespondují. |
Pětistupňový automat se k motoru skvěle hodí a automobilu přidává další body v oblasti jízdního komfortu. Ve standardním režimu „Drive“ automatická převodovka poměrně rychle odřazuje jednotlivé rychlosti, takže dochází nejen k úspoře paliva, ale také k minimalizaci hluku pronikajícího do interiéru. |
Při dálničním limitu 130 km/h motor točí přibližně 2500 ot/min při spotřebě kolem 8 litrů na 100 km. Na standardní silnici mimo město, ale není problém jezdit i za 6 l/100 km, ostřejší dálniční tempo nebo jízda po městě naopak znamená spotřebu kolem 9,5 l/100 km. I přesto, že Accord Tourer 2.2 i-DTEC AT k rychlé jízdě mimo dálnici příliš nevybízí, jeho podvozek dokáže v krizových situacích perfektně „podržet“. Honda se v zatáčkách chová stabilně a to i při rychlém průjezdu. |
Odpouštíme jí tak i o něco větší náklony karosérie, protože se ve většině situací chová neutrálně. V prudkých zatáčkách se pochopitelně projevuje nedotáčivost daná koncepcí předního pohonu. Řízení navíc není přeposilované a částečně poskytuje i zpětnou vazbu od předních kol. |
Testovaná Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC AT tak opět dokazuje, že když se do vozu s dynamicky laděným podvozkem a řízením namontuje kultivovaný vznětový motor s automatem, vznikne komfortní rodinný automobil s jízdními vlastnostmi na vysoké úrovni. Její originální styl je navíc právě v této třídě významnou přidanou hodnotou. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC AT |
Motor |
Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2199 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 350 N.m při 2000-2500 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon předních kol. Pětistupňová automatická převodovka. |
Podvozek |
Lichoběžníkové zavěšení předních kol, víceprvková náprava vzadu. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 202 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,6 / 5,4 / 6,6 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2705 mm. Celkové vnější rozměry 4750/1840/1440 mm. Palivová nádrž 65 l. |
Cena |
1 109 000 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | Accord |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.2 i-DTEC |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2010 |
Technické parametry |