Volvo C70 D5 - severská omlazovací kúra (TEST)

Testy
28.06.2010

F T G

Volvo C70 D5 - severská omlazovací kúra (TEST)

Kupé-kabriolet od Volva se díky nedávnému faceliftu přiblížil posledním modelům tohoto výrobce. Testovali jsme variantu s naftovým pětiválcem D5 v atraktivní červené metalíze a světlém koženém čalounění.

 

Modernizace probíhá u švédského Volva ve velkém stylu. Po hatchbacku C30 se dotkla také kupé-kabrioletu C70. Právě tyto modely nesou známky designu horké novinky S60 a částečně oblíbeného SUV XC60.

Nejvýznamnější změnou inovovaného Volva C70 je radikálně upravená příď. Ta má nyní více klínovitý tvar a opticky vysunutou přední masku chladiče, která společně se zaoblenými světlomety maže hranaté rysy předchozího provedení. Přední nárazník je členitější a zmiňovaná přední maska širší.

Stejně jako u nového Volva C30 (více čtěte zde) pozměněná příď skvěle koresponduje se zbytkem auta, což vždy nebývá právě samozřejmostí. Stačí si připomenout českou stálici v podobě Škody Octavia a její poslední modernizaci.

Kupé-kabriolet po zmiňovaných úpravách působí daleko elegantnějším a svěžejším dojmem v porovnání s jeho předchozí verzí. Největší změnu na zádi testovaného Volva představují svítilny, které dostaly LED technologii stejného typu, jaký je použit u modelu XC60.

Světelné „trubice“ tak nyní zdobí zadní světla právě cé-sedmdesátky. Všimli jsme si také většího nápisu Volvo na víku zavazadelníku. Přestože výrobce hovoří o nové textuře palubní desky a vyšší kvalitě použitých materiálů, my jsme na první pohled žádné změny nezaznamenali.

Možná je to tím, že interiéry vozů Volvo jsou v posledních letech na úrovni, která kritiku nepotřebuje. Za hlavní změnu tak považujeme přístroje s pozměněnou grafikou. Volvo C70 vždy patřilo mezi automobily s komfortně naladěným podvozkem. Při jízdě tedy řidiče nenutí ke sportovní jízdě a její příznivce pravděpodobně odradí.

K pohodovému svezení přispívá i motorizace D5 stejně, jako pětistupňový automat. Říká se, že se naftové motory ke kabrioletům nehodí, u tohoto spíše komfortního volva však vznětový motor nikoho neurazí.

Pětiválec s nejvyšším výkonem 132 kW při 4000 ot/min má kultivovaný projev a mimo poměrně hlasitě pískajícího turbodmychadla o něm při jízdě ani nebudete vědět. Díky největšímu točivému momentu 350 N.m při 1750-3250 ot/min má motor solidní zátah například pro bezpečné předjíždění.

Pětistupňová automatická převodovka je sice starší, pro pohodové svezení se ale hodí. V manuálním režimu nečekejte kdovíjak rychlé změny převodových stupňů, právě tento způsob řazení ale v tomto volvu pravděpodobně moc často využívat nebudete.

Pětistupňový Geartronic se negativně projevuje i na spotřebě paliva, která ve městě kolísá mezi 9-10 l na 100 km.

Spotřeba je poměrně dost závislá na stylu jízdy, při defenzivním cestování mimo město klesá až k 6 l/100 km, trochu svižnější styl znamená spotřebu kolem 8 litrů nafty na sto kilometrů. Volvo C70 se tváří jako plnohodnotné čtyřmístné kupé-kabrio, jaká je tedy realita?

Pravdou zůstává, že dozadu se pohodlně posadí spíše cestující středního vzrůstu, pro jejich pohodlí je pochopitelně potřeba upravit podélné nastavení sedadel vpředu. Právě přední sedadla mají praktické tlačítko na jejich elektrický posun, takže s nastupováním na zadní dvojici sedadel nebude mít posádka výraznější potíže.

Při zatažené střeše chválíme relativně prostorný kufr o objemu 404 litrů, který nebývá u kabrioletů s pevnou skládací střechou zrovna standardem. Třídílná pevná střecha zkoušeného roadstaru se složí přibližně za půl minuty pomocí elektromotorků a hydraulického čerpadla.

Při jízdě se staženou střechou je posádka na předních sedadlech poměrně solidně chráněna před turbulencemi větru, pohodlně cestovat lze tedy i při 100 km/h. Optimální je pochopitelně cestovní rychlost kolem 70 km/h, kdy si může posádka do syta vychutnat okolí z příjemné paluby C70.

Světlá kůže pohodlných sedadel interiéru dodává exkluzivní dojem a na sluníčku se ani příliš nerozpálí. Účinné vyhřívání předních sedadel si zaslouží pochvalu stejně, jako elegantní úzký středový panel v moderním provedení, jenž neomezuje nohy. Také díky vyhřívaným sedadlům si posádka může vychutnat jízdu se staženou i v případech, kdy teploty klesnou pod příjemnou mez.

Volvu se dokonale povedlo sladit novou přední část modelu C70 s původní karosérií, čímž se přiblížilo novému designu větších modelů této značky. Mnoho zákazníků jej dokonce může považovat za úplně nový model, což nemusí být na škodu, protože většina používané technologie a provedení interiéru stále koresponduje s posledními trendy.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE - Volvo C70 D5

Motor

Vznětový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2400 ccm. Nejvyšší výkon 132 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 350 N.m při 1750-3250 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Pětistupňová samočinná převodovka Geartronic.

Karoserie

Pevná skládací střecha. Samonosná, dvoudveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Kombinovaná spotřeba paliva 7,3 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2640 mm. Celkové vnější rozměry 4615/1836/1407 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena s motorizací D5

997 300 Kč

Základní parametry
Výrobce:Volvo
Model:C70
Karosérie:Sedan
Motor:D5
Palivo:nafta
Rok výroby:2010
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -