Volvo C30 2.0D R-design - nová jiskra (nejen) pro zlatou mládež (TEST)

Testy
25.06.2010

F T G

Volvo C30 2.0D R-design - nová jiskra (nejen) pro zlatou mládež (TEST)

Stylová záležitost pro mladé dobře zabezpečené páry nebo naopak starší jedince, kterým děti už odrostly. „Image-maker“ od Volva s označením C30 má v modernizovaném provedení ještě větší šmrnc než kdykoliv předtím!

 

Nejmenší model od Volva nedávno prošel omlazovací kúrou, která se výrazně dotkla především přední části vozu. Nová C30 je při pohledu zepředu opravdu k nerozeznání, úplně nový tvar předních světlometů, připomínající oblíbenou XC60, dohromady s více zaoblenou maskou chladiče působí odlehčeným a robustním dojmem zároveň.

Jakoby Volvo začalo definitivně opouštět poslední záblesky hranatých tvarů v designu svých automobilů a s úspěchem svého skvěle prodávaného SUV (XC60) se vydalo na novou éru.

Tento trend také potvrzují dvě žhavé novinky v podobě faceliftu kupé-kabrioletu C70 nebo další generace očekávané řady S60. Musíme uznat, že u malého Volva C30 se designéři vozu trefili do černého. Příď totiž se zbytkem auta skvěle koresponduje a to i přes relativně hranatou záď.

Nutno dodat, že i zmiňovaná XC60 má vzadu ostřeji řezané rysy. Tento styl působí opět zajímavě a Volvo s ním může slavit další úspěchy. Náš testovaný model navíc vylepšoval paket R-design, který tomuto volvu uštědřil porci sportovního nádechu.

Nenechte se ale mýlit, rozšířené lakované lemy blatníků, nižší nárazníky, stříbrná vnější zpětná zrcátka nebo mohutné prahy z něj opravdového sportovce neudělají, zvláště, když zkoušený model spaloval naftu. Konkurenti s přívlastky GTI, ST, RS, Type-R apod. můžou být tedy v klidu.

Kdo by ale odolal větším kolům, mohutnější koncovce výfuku nebo té zbrusu nové oranžové metalíze? Škoda je jen, že se s novým faceliftem žádná radikální přeměna nekonala uvnitř vozu. Ne, že by jí původní interiér potřeboval, ale trochu odvážnější tvarování přístrojové desky by se právě k současnému Volvu C30 hodilo.

Situaci ale zachraňuje R-design, výbava, která se cenově pohybuje mezi středním stupněm výbavy Momentum a nejvyšší Summum. Interiér totiž mimo jiné zdobí tříramenný sportovní volant s hliníkovou vložkou, kožená hlavice řadící páky, hliníkové obložení přístrojové desky nebo třeba sportovní pedály.

Vpředu má posádka dostatek prostoru ve všech směrech, sportovní posed řidiči umožňuje volant, který lze přitáhnout výrazně k tělu.

Skvělá jsou kožená sedadla s dostatečným bočním vedením. Navíc neunaví ani po delší jízdě. Součástí výbavy pasivní bezpečnosti je nově také systém na hlídání mrvého úhlu BLIS, tak jak ho známe z vyšších modelových řad.

Relativně malé odkládací kapsy ve dveřích a prostorově limitovaná schránka před spolujezdcem na praktičnosti příliš nepřidají, potěší naopak relativně pohodlná dvojice zadních sedadel.

Přístup na ně vyžaduje sklopení opěradla předního sedadla a jeho elektrický posun pomocí tlačítka přímo na opěradle. Nasedání dozadu je tedy sice poměrně zdlouhavé, ale výsledný komfort docela slušný. Trochu úsměvně působí malý zavazadelník s objemem 233 litrů.

Nepraktický plastový dekl nahradila látková clona, která tolik neomezuje možnost skládání zavazadel na sebe. Pod kapotou testovaného volva se nacházel čtyřválcový turbodiesel 2.0D, který představuje mezi trojicí vznětových motorů v nabídce výhodný kompromis.

Jeho nejvyšší výkon 100 kW a největší točivý moment 320 N.m bohatě stačí na svižnou jízdu. Pochválit musíme zejména jeho kvalitní odhlučnění a kultivovaný chod.

Zdrojem radosti je šestistupňová manuální převodovka díky přesnému řazení a lehkému chodu.

Kombinovaná spotřeba se v rámci našeho testu pohybovala kolem 6,5 l/100 km, při svižnější dálniční jízdě počítejte se spotřebou zhruba o jeden litr vyšší.

Podvozek původem z Fordu Focus je spolehlivým náčiním pro svižnou jízdu. Volvo C30 drží skvěle stopu a nerozhodí ho ani prudká změna směru. V extrému se projevuje jen mírně nedotáčivým chováním, Komfort jízdy navíc netrpí a to ani na sedmnáctipalcových kolech. Brzdy jsou dostatečně dimenzované a nevadnou ani při intenzivním brzdění.

Jediné co kazí zábavu za volantem je nepřesné a poměrně přeposilované řízení, které brání přenosu informací od předních kol směrem k řidiči. I tak nás ale s Volvem C30 svižná jízda bavila stejně jako prémiový charakter, který z něj doslova čiší.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Volvo C30 2.0D R-design

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 ccm. Nejvyšší výkon 100 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 320 N.m při 2000 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová ručně řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná třídveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 205 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s. Kombinovaná spotřeba paliva 5,7 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2800 mm. Celkové vnější rozměry 4266/1782/1443 mm. Palivová nádrž 52 l.

Základní cena

717 400 Kč

Základní parametry
Výrobce:Volvo
Model:C30
Karosérie:Hatchback
Motor:2.0 D
Palivo:nafta
Rok výroby:2010
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -