Pokud chcete dynamicky vzhlížející prémiový automobil střední třídy od Lexusu a supervýkonný sedan IS-F je pro vás z jakékoliv důvodu nepřípustný, nemusíte chodit ke konkurenci. Sportovní výbavu jako je M-paket od BMW nebo S-line od Audi můžete nyní mít i u standardního Lexusu IS.
Sportovní paket Lexusu se jmenuje F-Sport a mohou jím být vybaveny obě varianty, jak IS 250 (redakční test čtěte zde) tak naftou poháněná IS 220d. Prvně jmenovanou jsme podrobili redakčnímu testu a měli příležitost blíže se seznámit s touto především stylisticky zaměřenou výbavou. Lexus IS 250 F-Sport nám přijel do redakce na atraktivních osmnáctipalcových ráfcích s titanovou úpravou, které vzhledově vycházejí jak jinak než z ultimativního modelu IS-F. |
Nutno ovšem dodat, že kola rozhodně nejsou obdobná, Lexus IS-F totiž používá kované hliníkové disky BBS o rozměru devatenáct palců. S modelem IS-F má naopak totožnou přední masku chladiče, která působí výrazně sportovněji, než u standardního provedení a dodává vozu nezaměnitelné charisma. Sportovní siluetu sedanu IS 250 F-Sport dotváří také nenápadný spoiler, jenž je decentní a elegantní zároveň. |
Vyboulenou přední kapotu charakteristickou pro osmiválcové IS-F ale nečekejte. Zajímavostí je, že interiér testovaného IS 250 s paketem F-Sport se mimo několika drobností příliš neliší od toho, který láká nadšence sportovní jízdy v IS-F. Potěší především sportovní anatomicky tvarovaná sedadla s perfektním bočním vedením, která jsou mimořádně vhodná nejen pro rychlou jízdu, ale také náročné cestování. Sedáky jsou totiž delší, než je tomu u sériových sedadel, čímž zaručují výbornou podpěru pro nohy a to i u řidičů vyššího vzrůstu. |
Potěší také sportovní volant a v neposlední řadě i volič samočinné převodovky s hlavicí z perforované kůže. Podobně jako u M-paketu od BMW také u F-Sportu naleznete tmavé čalounění stropu. Sportovní nádech dodají hliníkové pedály nebo třeba šedé stehování koženého volantu a sedadel. Jízdní vlastnosti navíc ovlivňuje sportovní odpružení. |
Výbava F-Sport stojí oproti základnímu provedení 155 tisíc korun navíc, mimo zmiňovaných sportovních stylistických prvků interiéru a exteriéru zahrnuje například i bi-xenonové světlomety s adaptivní funkcí (I-AFS), kvalitní audiosystém s 13-ti reproduktory, parkovací asistent, paměť sedadel, stěrače s dešťovým senzorem atd. V porovnání s konkurencí z řad německých prémiových značek tak ve finálním součtu nezaplatíte za F-Sport příliš. |
Nevýhodou je snad jen nemožnost flexibilnější konfigurace jednotlivých prvků, ale na to už jsme si u japonských značek zvykli. Určitým kompromisem může být výbava Dynamic, která je o 70 tisíc levnější než F-Sport, ale výčet jejích sportovních prvků se omezuje na tvrdší odpružení a hliníkové pedály. |
Právě zmiňované tužší odpružení si zaslouží pozornost. Podvozek Lexusu IS pochopitelně nelze srovnávat s tím, který využívá sportovní sedan Lexus IS-F, rozdíl oproti základnímu provedení IS je ale znatelný. Svůj podíl na tom mají mimo jiné i veliká osmnáctipalcová kola s rozdílnou šířkou pneumatik na zadní a přední nápravě. Vůz se v zatáčce chová sebejistě a přestože nejvyšší výkon benzinového šestiválce není nikterak nízký (153 kW při 6400 ot/min), na nekonečné drifty na suchém povrchu raději zapomeňte. Stabilita je totiž i při rychlém průjezdu zatáčkou na vysoké úrovni a právě Lexus IS 250 F-Sport přesně splňuje nepsané pravidlo konstruktérů o tom, že podvozek má být rychlejší než motor. Podvozek F-Sportu si zaslouží pochvalu hlavně za to, že na našich nepříliš kvalitních silnicích funguje lépe, než je tomu u radikálně tvrdšího sportovního odpružení paketu M od BMW. |
Lexus IS ve výbavě F-Sport (Dynamic) tak představuje lepší kompromis mezi komfortem a stabilitou. Právě k jízdnímu komfortu ještě navíc přidává vynikající odhlučnění interiéru, sametový chod šestiválce s hladce řadícím automatem. Oproti BMW naopak ztrácí v oblasti komunikativnosti řízení a pochopitelně i limitované nabídce pohonných jednotek. |
Vzhledem ke sportovnějšímu a zároveň méně komfortnímu charakteru BMW lze za nebezpečnějšího konkurenta testovaného lexusu označit spíše Audi A4, které sice rovněž nabízí širší škálu pohonných jednotek a větší variabilitu volitelné výbavy, ale za cenu vyšších pořizovacích nákladů. Lexus u nás naopak boduje nezaměnitelným vzhledem své kompaktní siluety IS, kterou paket F-Sport dovádí téměř k dokonalosti. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Lexus IS 250 F-Sport |
Motor |
Zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 2500 ccm. Nejvyšší výkon 153 kW při 6400 ot/min. Největší točivý moment 252 N.m při 4800 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon zadních kol. Šestistupňová automatická převodovka. |
Podvozek |
Dvojité lichoběžníkové zavěšení předních kol. Víceprvková náprava vzadu. |
Karoserie |
Samonosná čtyřdveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 225 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 12,5 / 6,9 / 8,9 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2730 mm. Celkové vnější rozměry 4585/1800/1425 mm. Palivová nádrž 65 l. |
Základní cena (testovaný vůz) |
1 104 000 Kč (1 324 000 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Lexus |
Model: | IS |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 250 F |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2010 |
Technické parametry |