Právě v těchto dnech přichází na náš trh další novinka Citroënu – model C3 s přezdívkou Visiodrive. Zatím co prodej jeho úspěšného předchůdce překročil dva milióny, cílem představeného modelu je získat další soukromé a firemní zájemce a ještě více podpořit celosvětový prodej této renomované značky.
Nový Citroën C3 má výraznější vzhled a protáhlé aerodynamické linie. Také díky řadě vnějších prvků získává skutečně avantgardní styl a přitom si zachovává výhody malého městského vozidla. Celkový design podpořila i inovovaná čelní maska, nové světlomety bumerangového tvaru a originální koncové svítilny tvaru L. Bezkonkurenční je plocha čelního skla Zenith, které zasahuje až do oblasti střechy. Řidič a cestující tak mají skvělé výhledy bez jakýchkoliv omezení. Horní část 1350 mm dlouhého skla se postupně zatmavuje a chrání pasažéry před slunečními paprsky. |
Navíc lze horní část zcela zastínit pevnou vnitřní clonou, která se jednoduše vysune z prostoru střechy. Dominantou interiéru zpracovaného s citem pro detail je netradiční tvar zploštělého volantu a elegantní ztvárnění přístrojové desky s přehlednými ukazateli a ovládacími prvky. |
Chromované a lakované doplňky z kvalitních materiálů harmonicky ladí a zpříjemňují celkový vzhled kabiny. Ve svém segmentu zůstala nová C3 pod hranicí čtyř metrů ( délka 394 cm, šířka 173 cm , výška 152 cm). Při zachování vnějších rozměrů se zvětšil prostor pro pasažéry vepředu a i pro nohy u vzadu sedících osob. Téměř 300 litrový zavazadlový prostor má nyní snížený práh a zvětšenou šířku pro zavazadla a manipulaci navíc usnadňují zadní dělená sedadla. |
Novinka je nabízena s výrazně ekologickými a úspornými motory: třemi naftovými agregáty (1.4HDi 70k, 1.6HDi 16V 90k a 1.6HDi 16V FAP 92k) a čtyřmi benzínovými motory EURO 5 ( 1.1i 60k, 1.4i 75k, 1.4VTi 16V 95k a 1.6VTi 165V 120k). |
Všechny pohonné jednotky jsou zatím v nabídce s pětistupňovými manuálními převodovkami. Komfort cestování s novým C3 výrazně ovlivňuje použití inovovaných materiálů, které účinně tlumí všechny nežádoucí vibrace a zvuky. Nové konstrukční prvky snížily příčné náklony, zlepšily reakce automobilu při náhlých změnách pohybu a výsledkem je snadné řízení a ovládání vozu. Díky snížení celkové hmotnosti a propracované aerodynamice (CX=0,30) se podařilo snížit i spotřebu a emise CO2. |
Francouzský výrobce jako vždy klade důraz na bezpečnost posádky. Vedle sériových kotoučových vzduchem chlazených brzd nechybí ABS spojený s elektronickým rozdělovačem brzdných sil (EBD) a brzdovým asistentem pro kritické situace (EBA). |
U všech verzí nového Citroënu C3 je k dispozici elektronický stabilizační systém (ESP). Další prioritou je bezpečnost posádky. Sériově je proto od druhé verze ve výbavě šest airbagů ( řidič, spolujezdec vpředu, boční a hlavové ) a omezovač rychlosti / tempomat. Všech pět míst má bezpečnostní pásy s navíječi a třemi upínacími body spojenými se systémem omezovače přítlaku. Obě boční zadní sedadla mají sériově úchyty Isofix pro dětské sedačky. Nová C3 je nabízena ve třech úrovních výbavy : X, SX a Exklusive. |
V základu nechybí přední k otoučové brzdy, ABS, EBD, EBA, elektronický stabilizační systém ESP nebo nezbytné prvky pasivní bezpečnosti. Volbou úrovně výbavy nebo příplatkovou objednávkou lze získat skutečně bohatě vybavený vůz šitý přímo na míru budoucího uživatele. |
Zaváděcí cena za základní model s motorem 1.4i 75k začíná na 254 900 Kč, za nadstandardně vybavený vůz ve výbavě Exclusive se silnější pohonnou jednotkou 1.6 HDi 16V 90k zaplatíte 404 900 Kč. V redakčním testu přineseme podrobnější informace o parametrech a provozních zkušenostech s novým Citroënem C3, který výrazně rozšiřuje paletu aktuální nabídky ve stále žádanější kategorii malých vozů. Tým AUTOiNDEX.cz |