Šestá generace legendárního vozu VW Golf už skoro rok soutěží v nevypsané soutěži o krále nižší střední třídy. A i přes to, že se oproti předchozí generaci tohoto modelu, nejedná o radikálně přepracovaný vůz, golf sklízí úspěch. Zkoušeli jsme verzi s lidovým 1.6 TDI avšak v silnějším provedení.
U předchozí generace této legendy snili zákazníci o dynamičtějším vzhledu a emotivnějším interiéru a nutno dodat, že první nákresy vozu slibovaly razantní přeměnu. Jak už to ale bývá finální podoba Golfu 6 je umírněnější než tomu bylo v případě prototypu. Volkswagen si pochopitelně nemohl dovolit výraznější výstřelky zejména kvůli hrozící ztrátě identity pokračovatele úspěšného modelu. Možná právě proto vznikla teze, že se v podstatě jedná pouze o facelift nikoliv nový model. Ať již patříte k té či oné názorové skupině nový golf se určitě tváří sportovněji a dokonale navazuje na tuto modelovou řadu. |
Líbí se nám modernizované zadní část včetně upravených zadních světel, které působí atraktivněji, než tomu bylo u předchozí generace. Pochvalu si zaslouží i lehce pozměněný předek volkswagenu, jenž skvěle charakterizuje tento vůz a zároveň vyzařuje dynamický potenciálem. |
Němečtí inženýři neponechali nic náhodě a pečlivě sledovali připomínky zákazníků vůči interiéru, který nyní dovedli téměř k dokonalosti. Prakticky všechny nedostatky předchozího provedení vyloučili a z některých dokonce udělali jejich modifikací přednost. V novém golfu už řidič nesedí vysoko jako ve velkoprostorovém MPV a díky nově nastavenému posilovači řízení odpadla i jeho fatální nekomunikativnost. Stále však nedosahuje elitní citlivosti Fordu Focus, výhodou je ale snadnější parkování a různé manévry v nízkých rychlostech. |
Brzdy jsou nyní prakticky k neutahání, k jejich ovládání stačí extrémně malý tlak na brzdový pedá. A jízdní vlastnosti? Tradičně na jedničku… VW Golf však jakoby začal ještě více milovat dynamické průjezdy zatáček a rychlou jízdu na dálnici, při které je minimálně citlivý na boční vítr. |
Posádku hýčká interiér z měkčených plastů s dokonalým slícováním. Jeho design je maximálně jednoduchý a dobře ergonomicky zpracovaný. Dvojice zapuštěných přístrojů v kapličce přístrojové desky má příjemné bílé podsvícení a skvělou čitelností disponuje i multifunkční displej mezi oběma ukazateli. Tříramenný volant obšitý kůží doplňuje zajímavý kovový dekor, za který by se nemuselo stydět ani ultimativní varianta GTI. |
I přes neúprosnou snahu konstruktérů o odvážnější designové prvky, stále působí interiér vozu konzervativním dojmem, což se týká především středového panelu. Ten si ale na druhou stranu zaslouží pochvalu za přehlednost a skvělou ovladatelnost tlačítek audiosoustavy a klimatizace. |
Výhradu máme snad jen proti předním sportovním sedadlům (za příplatek), která by mohla mít delší sedáky. Jinak jsou však příjemně tuhá a poskytují posádce vozu velmi dobré boční vedení. Cestující vzadu si nemůžou stěžovat na nedostatek místa v žádném směru, potěší i pohodlná relativně pohodlná sedadla. Nezklamal nás ani zavazadelník s výborným přístupem a objemem 350 litrů, který je dnes v této třídě standardem. Zajímavostí je bezesporu vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 TDI se vstřikováním common-rail. |
Testovali jsme jeho silnější provedení s nejvyšším výkonem 77 kW. Pásmo použitelný otáček je relativně široké, nejvyššího výkonu motor dosahuje při 4400 ot/min. Křivka největšího točivého momentu 250 N.m vrcholí v rozmezí 1500 – 4500 ot/min. |
Pohonná jednotka nám během testování dělala jen radost, pochvalu si zaslouží za skvělé utlumení, nízkou spotřebu a dostatečný výkon s lineárním průběhem. Dynamika je prakticky stejná jako u koncepčně starších naftových motorů 1.9 TDI, jejichž hluk však více proniká do kabiny. Výhradu nemáme ani proti pětistupňovému manuálu, vždyť při 90 km/h točí pouze 1600 ot/min a při dálničních 130 km/h pouze 2400 ot/min. Při tomto dálničním limitu volkswagen spotřebuje 5,7 l/100 km. Spotřeba pohonných hmot je více závislá na dynamice jízdy než je tomu v případě jednotek se vstřikováním PD. |
Považujme to ale jako daň za kultivovanější projev common-railového 1.6 TDI. Kombinovaná spotřeba pohonných hmot se v rámci našeho redakčního testu pohybovala kolem 5,9 l/100 km, což je jen o málo více v porovnání s motory stejné třídy od konkurence. |
VW Golf se stále řadí na špičku své třídy a to především díky minimu nedostatků a velmi vysoké úrovně zpracování. Možná nenabídne tak výstřední design jako někteří jeho konkurenti , na druhou stranu ale doslova hýří moderní technologií, dokonalým zpracováním, širokou škálou pohonných jednotek a doplňkové výbavy. Jediným problémem tak může být snad jen cena, která v základním provedení s motorem 1.6 TDI činí 465.900,- Kč. Za testované pětidveřové provedení s doplňkovou výbavou jako je douzónová klimatizace, sportovní sedadla nebo litá kola si musíte připravit 545 tisíc korun. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
VW Golf 1.6 TDI |
Motor |
Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1598 ccm. Nejvyšší výkon 77 kW při 4400 ot/min. Největší točivý moment 250 N.m při 1500-4500 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon předních kol. Pětistupňová ručně řazená převodovka. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 189 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,3 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 5,7 / 3,9 / 4,5 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2578 mm. Celkové vnější rozměry 4199/1779/1480 mm. Palivová nádrž 55 l. |
Základní cena (testovaný model) |
465 900 Kč (545 000 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volkswagen |
Model: | Golf |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.6 TDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2010 |
Technické parametry |