Volvo se těší našich sympatií a to hned z několika důvodů. Sama automobilka totiž nehlásá, že jsou volva bůhví jak sportovní jako je tomu v případě většiny ostatních značek, u kterých však mnohdy sportovní potenciál končí dynamickým vzhledem.
Mohutné oplastování v kombinaci s vyšším podvozkem zaručují modelu XC70 atraktivitu ve velikém stylu. Volvo XC70 je snem všech aktivních sportovců a rodin, které od vozu vyžadují rozměrný interiér, vysokou úroveň bezpečnosti a v neposlední řadě také slušnou průchodnost lehkým terénem. Vždyť právě zmiňované cílové skupiny často navštěvují své chalupy, jejichž přístupové nekvalitní cesty v zimě zapadávají sněhem. |
Dominantou tohoto kombi je prostorný a dobře přístupný zavazadelník, do kterého naložíte až 575 litrů nákladu, s nímž se navíc díky vyvýšenému dnu skvěle manipuluje. Variantní možnosti sklápění opěradel zadní sedadel zaručují důležitou vlastnost praktického kombi – variabilitu. Po jejich úplném sklopení navíc vznikne dokonale rovná nákladová plocha. Přístrojová deska se nese v duchu jednoduchém avšak velice originálním designu, jemuž dominují vysoce kvalitní materiály tohoto prémiového allroadu. |
Potěší i příjemné bílo-modré podsvícení přístrojů stejně, jako menu palubního počítače v českém jazyce. Tenký a zároveň úzký středový panel ve stylu dálkového ovladače k televizi, neomezuje místo pro nohy cestujících vpředu a doslova hýří tlačítky různých funkcí, jejichž ovládání je však intuitivní. Opět musíme pochválit velice komfortní sedadla, na která jsme u volva zvyklí. Vytknout jim můžeme snad jen podprůměrné boční držení těla. Naopak jejich vyhřívání a odvětrávání funguje s nevídanou intenzitou na jedničku. |
Zkrátka severské geny související s nutností rychlého zahřátí posádky při nasedání do vymrzlého vozu se ani v „Xcé-sedmdesátce“ nezapřou. Příjemně měkká a rozměrná sedadla navíc nabízejí skvělý základ pro dlouhé cesty a to platí i pro zadní řadu sedadel. |
Hlavním novinkou testovaného kombi je ale dvojitě přeplňovaný vznětový pětiválec o zdvihovém objemu 2400 cm3, který byl implementací druhého turbodmychadla posílen na solidní nejvyšší výkon 151 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment vzrostl na 420 N.m a je nyní k dispozici v rozmezí 1500-3200 ot/min. Volvo se novou pohonnou jednotkou snaží eliminovat náskok naftových šestiválců především německých konkurentů. Motor D5 působí oproti své předchozí slabší variantě o poznání dynamičtěji a to i díky změně průběhu točivého momentu a výkonu. |
Zkrátka relativně těžké a luxusní kombi potřebuje také patřičně výkonný agregát, který spatřujeme právě v novém motoru D5. Je sice pravda, že oproti konkurenci například v podobě Audit A6 Allroad 3.0 TDI stále nedosahuje pohonná jednotka D5 takové dynamiky, rozdíl ale už není tak výrazný. |
Za opravdu zimních podmínek jsme s testovaným volvem v kombinovaném režimu jezdili za 8,5 litru na 100 km, což je o litr více než hodnota uváděná výrobcem. Šestistupňový automat Geartronic dobře koresponduje s charakterem automobilu, při dynamické jízdě by ale mohl lépe reagovat na podněty řidiče a řadit v optimálnějších otáčkách. V rámci manuálního módu by se nám zase líbila rychlejší změna převodových stupňů. Klasický manuál by podle nás určitě dokázal dostat z nového motoru ještě více. |
Testovaný model byl vybaven aktivním elektronickým odpružením Four-C, jehož tři režimy Comfort, Sport a Advanced lze volit pomocí tlačítek na středové konzole kousek od voliče automatické převodovky. Zajímavostí je mód Advanced, který by měl flexibilně reagovat na styl jízdy a při dynamické jízdě eliminovat náklony karosérie v zatáčkách. |
Rozdíl oproti nastavení tlumičů Comfort není ale tak výrazný, jak bychom čekali. V rámci režimu Sport je pak odpružení trvale tužší. Obecně Volvo XC70 potvrdilo vysokou míru komfortu a skvělé odhlučnění. Automobil rozhodně nenutí k rychlé jízdě a umožňuje posádce včetně řidiče skvělý relax. Mimo silnici podvozek bravurně zvládá i větší výmoly polních a lesních cest, což je dáno především vyšší světlou výškou oproti standardnímu modelu V70. Systém pohonu všech kol přes viskózní spojku Haldex funguje bezproblémově a umožňuje solidní průjezdnost za zhoršených adhezních podmínek. |
Terénním výjezdům při nadlehčení jednoho z kol pochopitelně tento systém 4x4 moc nepřeje, ale to od něj cílová skupina Volva as i ani požadovat nebude. Absolutorium si zaslouží brzdy, které se skvěle dávkují a nevyžadují příliš veliký tlak na brzdový pedál. |
Volvo XC70 s posíleným naftovým motorem D5 smazalo svůj propastný výkonový handicap, oproti konkurenci a zachovalo si svojí jedinečnost, vysokou míru pohodlí a unikátní průjezdnost lehkým terénem. Navíc posádce nabízí mnohdy větší vnitřní prostor. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Volvo XC70 D5 |
Motor |
Dvojitě přeplňovaný vznětový pětiválec o zdvihovém objemu 2400 ccm. Nejvyšší výkon 151 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 420 N.m při 1500-3250 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon všech kol prostřednictvím viskózní spojky. Šestistupňová samočinná převodovka. |
Podvozek |
Zavěšení přední nápravy typu McPherson, víceprvková náprava Multilink vzadu. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 205 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Kombinovaná spotřeba paliva 7,5 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2815 mm. Celkové vnější rozměry 4838/1870/1604 mm. Palivová nádrž 70 l. |
Základní cena (D5) |
1 272 600 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volvo |
Model: | XC70 |
Karosérie: | SUV |
Motor: | D5 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2010 |
Technické parametry |