Švédská kombi byla vždy svým charakterem pověstná. Dříve je charakterizovaly především hranaté tvary, dnes zejména bezpečnostní prvky dotažené téměř k dokonalosti a nezaměnitelné charisma. Zkoušeli jsme model s novým naftovým pětiválcem 2,4D pod kapotou.
Současná generace V70 narostla a získala pověst prostorného rodinného automobilu. Jenže prostor už dnes není všechno a od prémiového kombi se čeká mnohem více. Volva stále patří mezi konzervativněji pojaté automobily a jsou doslova pravým opakem prezentace okázalého úspěchu. Karosérie těchto automobilů jsou robustní, působí uhlazeně, ale zároveň i originálně a právě to na nich oceňujeme. Švédský design navíc jakoby tak rychle nestárnul, což je mimo jiné dáno i náznakem hranatých tvarů minulých generací. |
Tradičně svislá záď testovaného kombi ukrývá nadprůměrně objemný (555 litrů) a skvěle přístupný zavazadelník. Sklopením opěradel zadních sedadel navíc vznikne úplně rovná plocha. Mimořádně praktické je také elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. |
Uvnitř Volvo doslova hýří kvalitními materiály, v námi testovaném voze doplňovala měkčený plast zajímavě broušená slitina kovového vzhledu. Komfort jízdy zaručovala pohodlná sedadla s dostatečně dlouhými sedáky, snad jen boční vedení by mohlo být lepší .Kdo by ale chtěl s tímto kombi lámat rychlostní rekordy na okreskách. Pochvalu si zaslouží vyhřívání sedadel s okamžitým závalem výrazného tepla. Tak to zkrátka umí snad jen švédskou zimou ostřílené Volvo. |
Interiér poskytuje dostatek prostoru ve všech směrech, vzadu musíme pochválit skvěle tvarované sedáky. Pochvalu si zaslouží i originální vzhled přístrojového panelu stejně, jako příjemné podsvícení přístrojů. Všechny ovladače jsou dobře přístupné, snad jen menu nastavení různých provozních funkcí včetně telefonu a audiosoustavy by mohlo být intuitivnější. |
Zkoušeli jsme model bez adaptivních tlumičů a jízdu lze jednoznačně označit za velice komfortní. Možná jen některé výmoly našich silnic umí vozy od konkurence (BMW 5, Mercedes-Benz E) vyžehlit o něco lépe. Rázy zkrátka pronikají do interiéru trochu více. Nastavení tlumičů zamezuje přílišným náklonům karosérie, svižná jízda s tímto kombi vyšší střední třídy je tudíž příjemná. Volvo V70 se cítí opravdu dobře na dálnici, karosérie je minimálně citlivá na boční vítr, potěší i účinné a dobře dávkovatelné brzdy. |
Testovaný vůz z novinářské flotily byl opět nabitý všemožnými nejmodernějšími prvky pasivní bezpečnosti. Nechyběl systém ochrany před mrtvým úhlem BLIS, dále akustické upozornění při nechtěném vyjetí z jízdního pruhu Line Departure Warning nebo třeba systém upozorňující na porušení předem nastaveného bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla. |
Největší novinkou testovaného volva byl bezesporu jedním turbem přeplňovaný vznětový pětiválec o zdvihovém objemu 2400 cm3 a největším výkonu 129 kW v pásmu 3000-4000 ot/min. Největšího točivého momentu 420 N.m dosahuje motor při 1500 – 2750 ot/min. Jedná se o slabší alternativu k dvojitě přeplňovanému vznětovému pětiválci D5, který byl společně ním nedávno představen v rámci inovace vznětových motorů automobilky. |
Zkoušený diesel si zaslouží slova chvály za svůj kultivovaný projev a minimální prodlevu turbodmychadla při přidání plynu. Oproti silnější D5 není výkonový handicap pohonné jednotky 2,4D tak výrazný, snad jen ve vysokých rychlostech. |
Přestože jsme v rámci redakčního testu nedosáhli tak optimistické kombinované spotřeby pohonných hmot jak uvádí výrobce, náš závěrečný průměr 7,2 l/100 km hodnotíme vzhledem k vyšší pohotovostní hmotnosti vozu velmi pozitivně. Navíc nás příjemně překvapil šestistupňový manuál, který skvěle korespondoval s motorem a činil tak jízdu mimo město zábavnější. Navíc dokázal z motoru dostat maximum a ukázat opravdovou spotřebu paliva motoru, kterou mnohdy automatické převodovky poněkud degradují. |
Volvo V70 2,4D je pohodlné, komfortní, tiché, úsporné a bezpečné kombi, jenž stále představuje jednu z nejlepších alternativ k prémiovým německým vozům s mnohdy vyšší cenovkou příplatkové výbavy. |
Ten kdo chce originální vůz vyšší střední třídy s vysokou mírou bezpečnosti, ale bez výraznějších sportovních ambicí, bude pro něj právě tohle volvo optimální volbou. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Volvo V70 2,4D |
Motor |
Přeplňovaný vznětový pětiválec o zdvihovém objemu 2400 ccm. Nejvyšší výkon 129 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 420 N.m při 1500-2750 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon předních kol. Šestistupňová manuální převodovka. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,1 / 6,0 / 4,8 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2816 mm. Celkové vnější rozměry 4823/1861/1547 mm. Palivová nádrž 70 l. |
Základní cena (testované provedení) |
1 142 000 Kč (1 327 000 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volvo |
Model: | V70 |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.4 D |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2009 |
Technické parametry |