Francouzský Peugeot v minulém roce zajímavě rozšířil nabídku modelové řady 207 o netradiční variantu Outdoor, která nabízí nejen originální vzhled, ale také vyšší světlou výšku vozu.
Oudoorové věci jsou v současnosti v módě a je úplně jedno, že se majitelé vozů SUV málokdy vypraví mimo silnici. A tak se není se co divit, že si Peugeot dovolil představit model 207 SW Outdoor s pohonem pouze jedné nápravy. Tvůrci testovaného automobilu vyzdobili karosérii robustními plasty kolem dokola, ale potaz byl brán i na funkčnost. Oproti standardní 207 SW disponuje varianta Premium Outdoor většími koly (spolu s nejvyšší výbavou Premium), a také upraveným odpružením, díky kterému se zvětšila světlá výška karosérie o 16 mm vpředu a 21 mm vzadu. |
Auto vypadá opticky skutečně vyšší, výrazné terénní geny v něm ale nehledejte. Skvěle se však hodí nejen na suché a zároveň rozbité polní cesty, ale také do městského provozu, třeba při zdolávání obrubníků. |
Zpomalovací prahy ve městě lze přejíždět o něco rychleji než se standardním provedením, aniž by se řidič musel obávat kontaktu citlivých plastů nebo spodní části automobilu se silnicí. Pod motorem navíc přibyl i ochranný kryt bránící nepříjemnému poškození jednotky při jízdě mimo zpevněnou komunikaci. Kvalitně zpracovaný interiér potěší příjemnými materiály a především svojí variabilitou. Přestože model 207 SW nenabízí tak objemný zavazadelník (428 l), jako třeba domácí Fabia Combi (480 l), svojí praktičností se jí rozhodně vyrovná. |
Sklopením opěradel zadních sedadel vznikne rovná plocha mimořádně vhodná pro převoz rozměrnějšího nákladu. Opěradla lze jednoduše sklopit odjištěním páčky buď přímo ze zavazadlového prostoru nebo z kabiny automobilu. |
Při tomto úkonu není navíc vůbec potřeba manipulovat s hlavovými opěrkami. Přístrojová deska potěší typicky francouzským šarmem stejně, jako přehledností červeně podsvícených ukazatelů provozních funkcí. Volant lze nastavit ve dvou směrech s poměrně velkou vzdáleností mezi krajními polohami. Právě to ocení zejména řidiči vyšších postav, kteří si mohou dostatečně přitáhnout volant k tělu a patřičně upravit podélnou vzdálenost sedadla, čímž si zachovají dostatečný prostor pro nohy. |
Avizovanou vlastnost považujeme u automobilu této kategorie za jedinečnou. Sedadla jsou příjemně tuhá, mohla by však mít delší sedáky a výraznější boční vedení opěradel. Pod kapotou námi testovaného modelu se nacházel přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1560 cm3 a nejvyšším výkonu 80 kW při 4000 ot/min. |
Čtyřválec plynule zatahuje už od 1600 ot/min, největší točivý moment 240 N.m (260 N.m při Overboost) vrcholí při 1750 ot/min. Silnější varianta naftového motoru 1.6 HDI (slabší diesel 1,6 HDI, 66 kW, 215 N.m je k dispozici pouze pro standardní verzi 207 SW) je jedinou naftovou motorizací pro variantu Premium Outdoor a lze jí považovat za výkonnostně optimální pohonnou jednotku. Otázkou zůstává, zda se cenový rozdíl 55 tisíc korun oproti benzinové 1.6 16V VTi vyplatí. |
Motor samozřejmě potěší nejen svojí dynamikou, ale také příznivou spotřebou pohonných hmot, která se ve městě pohybuje mezi 6,5-7 l/100 km, mimo město dokonce klesá pod šestilitrovou hranici na stokilometrové vzdálenosti. Jedinou výtku máme snad jen proti nepříliš přesnému řazení pětistupňové převodovky. |
Absence šestého převodového stupně nám díky relativně dlouhému pátému stupni ani nevadila, vhod by přišla snad až při opravdu vysokých dálničních rychlostech. Podvozek tlumí velmi dobře nerovnosti a zároveň v zatáčkách zamezuje přílišným bočním náklonům karosérie. Řízení je ale bez výraznější zpětné vazby, k charakteru automobilu se ale hodí. Cenový rozdíl Peugeotu 207 SW Premium Outdoor činí oproti variantě s výbavou Premium (1.6 HDI, 80 kW) pouhých 15 tisíc korun, což rozhodně stojí za zvážení. V sázce je totiž originální vzhled a zajímavá image tohoto malého kombi. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Peugeot 207 SW Premium Outdoor 1.6 HDI |
Motor |
Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1560 ccm. Nejvyšší výkon 80 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 240 N.m při 1750 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon přední nápravy. Pětistupňová ručně řazená převodovka. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 193 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,3 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 5,8 / 3,8 / 4,5 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2540 mm. Celkové vnější rozměry 4156/1748/1519 mm. Palivová nádrž 50 l. |
Cena |
484 900 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 207 |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 1.6 HDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2009 |
Technické parametry |