„Cé-pětka“ kombi poslední generace dělá radost milovníkům vozů kombi jako nikdy předtím. Zvenku potěší odlehčeným designem a uvnitř hýčká pětičlennou posádku ve velkém stylu. Lze Citroenu C5 Tourer 2.0 HDI vůbec něco vytknout?
Citroen v posledních letech udělal pořádný krok dopředu a to nejen v oblasti designu a moderních technologií, ale především kvality. Právě ta byla totiž kamenem úrazu starších citroenů a ani příznivá cena těchto vozů nedokázala konkurenci výrazněji „zatopit“ na evropských trzích. Časy se ale mění. Po nasednutí do velmi pohledného kombi C5, jako bychom se ocitli v jiném světě. Zapomeňte na Xantii či starší generace C5, před námi se nachází tvarově zajímavá a hlavně kvalitní přístrojová deska. |
Žádné nudné tvary ani tvrdé plasty, tohle je neokoukaný. Zajímavě a útulně působící interiér konečně vyvedený z kvalitních měkčených plastů. Ani u intenzivně „vytížené“ novinářské varianty při jízdě nic nevrže, ani neskřípe. |
Citroen se zkrátka dostává na německý standard, dokázal si však zachovat i svojí identitu. Nechybí pevný střed volantu s velkým množstvím tlačítek, na které si je třeba chvilku zvykat. Sedadla nabízejí vysokou míru komfortu, který by mu mohla závidět většina konkurence segmentu střední třídy. Sedadla potěší také dostatečným bočním vedením zad a dokonce i stehen posádky. Dostatek místa vpředu je v této třídě téměř samozřejmostí, pochválit ovšem musíme zejména prostor na zadních sedadlech. |
Testované kombi ztrácí snad jen zavazadelníkem s podprůměrným objemem 505 litrů. Exteriér vozu představuje úspěšné spojení elegantních křivek s dynamickým nádechem. Devizou je především fakt, že C5 Tourer nepůsobí těžkopádně a nám se jeho design subjektivně zamlouvá více, než tomu je v případě sedanu. |
Vpředu vozu dominují rozměrné světlomety, v případě námi testované varianty s bixenonovými výbojkami s funkcí natáčení do zatáček, nechybí ani přisvětlování krajnice. Bez nadsázky se jedná o jedny z nejúčinnějších světlometů, se kterými se lze v současných vozech setkat. Užší boční okna působí stejně efektně, jako výrazně zakulacená boční zrcátka. Dominantou zadní části jsou mohutné, do boků výrazně vytažené sdružené svítilny. |
Pod kapotou testovaného vozu se nacházel vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 HDI s nejvyšším výkonem 138 koní a největším točivým momentem 340 N.m. Hlavní předností avizované pohonné jednotky je kultivovaný zvukový projev a úspornost. |
Dynamika je dostatečná, výhradu lze mít proti relativně rychlému poklesu točivého momentu ve vyšších otáčkách. Šestistupňová převodovka s poměrně dlouhou šestkou není zářivým příkladem přesnosti řazení, k určitému zlepšení v této oblasti však došlo. S citroenem lze mimo městské komunikace jezdit kolem 6 l/100 km, ve městě si C5 Tourer řekne o něco přes sedm litrů na sto kilometrů. Přestože vzduchové odpružení Hydractive představuje bezesporu tu nejlepší volbu, naše zkoušené provedení bylo vybavené standardními ocelovými tlumiči. |
Odrpužení je již tradičně naladěno na komfortní jízdu, k výrazným náklonům v zatáčkách ale nedochází. Asi největší problém představuje pro tento podvozek přejezd příčných nerovností, na kterých automobil částečně znejistí. Stejně jako podvozek, také motor a vlastně i řízení bez citelné zpětné vazby nebudou řidiče nabádat k rychlé jízdě. |
Od toho jsou v tomto segmentu jiní. Citroen C5 Tourer dokáže nabídnout mimořádně pohodlnou jízdu a konečně také velmi kvalitně zpracovaný interiér s měkčenými plasty. Nevýhodou pak může být o něco menší zavazadelník. Příznivce stylových vozů však potěší cena, které v současnosti začíná na 669 900 Kč za základní provedení se vznětovou motorizací. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Citroen C5 Tourer Dynamique 2.0 HDI 16V FAP |
Motor |
Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 ccm. Nejvyšší výkon 100 kW při 4000/min. Největší točivý moment 320 N.m při 2000/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon předních kol. Šestistupňová ručně řazená převodovka. |
Podvozek |
Víceprvková přední náprava se dvěma trojúhelníkovými rameny, víceprvková náprava vzadu. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 200 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,6 / 4,9 / 5,9 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2815 mm. Celkové vnější rozměry 4829/2096/1495 mm. Palivová nádrž 70 l. |
Základní cena (základní cena - výbava Dynamique) |
669 900 Kč (779 900 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Citroen |
Model: | C5 |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.0 HDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2009 |
Technické parametry |