Letní plavba - Volvo C70 D5 (TEST)

Testy
11.09.2009

F T G

Letní plavba - Volvo C70 D5 (TEST)

Přestože už není čtyřmístný kupé-kabriolet Volvo C70 žádnou novinkou, stále patří ke špičce svého segmentu. Je tomu tak díky exteriéru plného emocí stejně jako vysoké úrovni zpracování a mimořádné bezpečnosti. Zkoušeli jsme variantu poháněnou dieselovým pětiválcem D5.

 

"Césedmdesátka" vychází z modelové platformy S40/V50, povedenou střechu navíc designově dotvářelo známé italské studio Pininfarina a zadní část poněkud připomíná model S60.

I přes tuto kombinaci je výsledek oku lahodící a C70 vypadá stejně atraktivně jak se zataženou střechou, tak i bez ní. Ne nadarmo je jeho silueta přirovnávána k luxusnímu motorovému člunu a to především s ohledem na širokou zadní část karosérie.

Námi testované provedení bylo vybaveno hnědým koženým čalouněním příjemně tuhých sedadel, světlý odstín kůže bychom však považovali za atraktivnější. I v kupé-kabrioletu volvo nezapomnělo na svůj charakteristický prvek, kterým je tenká středová konzola, díky níž má posádka vpředu dostatek místa pro nohy v příčném směru. Náš model byl navíc vybaven sportovním volantem s hliníkovou vložkou, který skvěle padne do ruky.

Použité plasty v interiéru jsou velmi kvalitní, někdo ale může hovořit o přílišné strohosti, která se k automobilu plného emocí příliš nehodí.

Přestože je C70 koncipováno jako čtyřmístné, zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru pouze jedincům s nižší postavou. Při zatažené střeše, je na zadních sedadlech menší problém s nedostatkem místa v oblasti hlavy pasažérů, týká se to však zejména osob s nadprůměrnou výškou. Zhruba 400 litrový zavazadelník hodnotíme pro víkendovou vyjížďku čtyř osob za dostatečný, stažená střecha mu však bohužel ukrojí téměř polovinu.

Věci pod přepážkou v zavazadlovém prostoru ale musíte dobře srovnat, jinak se mechanismus přepážky nedovře a střechu nestáhnete. Pevná ocelová střecha skládající se ze třech částí činí z C70 plnohodnotné kupé i pro chladná období. Nikde jsme nezaslechli jakýkoli "pazvuk" a to ani při přejezdu větších nerovností.

Pro stažení střechy je nutné při stojícím vozidle sešlápnout brzdový pedál a držet zmáčknuté tlačítko s patřičným označením, které se nachází poblíž ruční brzdy. Zábavné divadlo pro kolemjdoucí s doprovodem bzučících elektromotorů tak může začít a trvá méně než 30 sekund.

Přestože je kombinace vznětového motoru v kabrioletu nepříliš častá, musíme uznat, že jsme nenašli téměř žádnou její nevýhodu. Mohutný kroutící moment 350 N.m při 3250 ot/min. pětiválce s objemem 2521 cm3 umí vykouzlit úsměv na tváři stejně jako jeho nejvyšší výkon 130 kW při 4000 ot/min.

Dynamické vlastnosti poněkud zhoršuje relativně vysoká pohotovostní hmotnost vozu 1684 kg stejně, jako pětistupňová samočinná převodovka. Bez střechy nad hlavou výrazněji slyšíte především výrazný pískot turbodmychadla, kterým je právě motorizace D5 pověstná. Ale i to má něco do sebe.

Spotřeba pohonných hmot je poměrně dost závislá na stylu jízdy. Ve městě se pohybuje kolem 10,5 l/100 km, na běžné silnici naopak klesá až k 6 l na 100 kilometrů.

Volvo C70 rozhodně není určeno pro sportovní jízdu, což dokládá nejen komfortní nastavení podvozku, ale především zmiňovaná pětistupňová automatická převodovka. Ta totiž výborně řadí a inteligentně reaguje na různé povely plynovým pedálem jen do chvíle, než řidič začne od automobilu požadovat sportovní jízdu.

Její reakce totiž na úroveň současných automatů o něco pomalejší. Upravená podvozková platforma z S40/V50 nese v zadní části vozu vyšší hmotnost (především při stažené střeše), což ovlivňuje jízdní vlastnosti a zároveň potvrzuje měkčí charakter podvozkových prvků. Při rychlém průjezdu zatáčkou je znát nižší torzní tuhost karosérie, jinak se ale karosérie nekroutí a automobil působí sebejistě.

Volvo C70 je luxusněji pojatým kabrioletem se skvělým vzhledem robustně působící karosérie. Pocit z jízdy lze dokonce přirovnat k některým mnohem dražším čtyřmístným kabrioletům, od různých exkluzivních výrobců. Volvo navíc přidává záruku vysoké úrovně bezpečnosti, která je neodmyslitelně spjatá právě s touto značkou.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE - Volvo C70 D5

Motor

Vznětový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2400 ccm. Nejvyšší výkon 132 kW při 4000/min. Největší točivý moment 350 N.m při 3250/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Pětistupňová samočinná převodovka Geartronic.

Karoserie

Pevná skládací střecha. Samonosná, dvoudveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 10,1 / 5,7 / 7,3 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2640 mm. Celkové vnější rozměry 4582/1836/1400 mm. Palivová nádrž 60 l.

Cena

1 039 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Volvo
Model:C70
Karosérie:Kupé
Motor:D5
Palivo:nafta
Rok výroby:2009
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -