Faceliftovaný Yaris s novým zážehovým čtyřválcem má v kategorii malých vozů jen málo konkurentů. Příjemný vzhled a interiér, velmi dobré jízdní vlastnosti a také spolehlivý a úsporný provoz řadí právě tento model k těm nejlepším z dnešní nabídky. Podle uveřejněných průzkumů by 90 procent spokojených zákazníků opět sáhlo po této značce……
Na inovovaném exteriéru se podílí nejen přepracovaný přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty, ale také pozměněný tvar předních světlometů. Zadní svítilny mají nyní šest integrovaných světelných diod v novém barevném uspořádání. V interiéru ocení uživatel přehledné ovladače, digitální ukazatele a výškově nastavitelný volant. Na delší řadící páku si ale musíte postupně zvyknout. Přední sedadla mají optimální tuhost, zadní sedáky jsou strmější a lze je sklápět i podélně variabilně posouvat. To hlavní je však zcela nový šestnáctiventilový motor o výkonu 74 kW. |
Na dynamice a výkon hnacího agregátu se výrazně podílí vysoký kompresní poměr 11,5 : 1 a proměnné časování sacích a výfukových ventilů Dual VVT-i. Oproti předchůdci i přes nižší objem má motor vyšší výkon, pružnost a dosahuje velmi příznivých hodnot emisí. |
Hnací jednotka je doplněna zcela novou šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Oceňujeme poměrně krátké dráhy řadící páky a bezproblémové řazení zpětného chodu. Optimální rozložení převodových stupňů se příznivě projevuje jak na provozních vlastnostech, tak i hospodárnosti provozu. Skutečně unikátní je z tohoto pohledu systém Stop & Start, který při zastavení a zařazení neutrálu vypne motor. Po sešlápnutí spojky motor ihned opět startuje a lze pokračovat v jízdě. |
Především v městském provozu se právě díky tomuto systému jezdí výrazně ekonomicky. Obavy z vyššího opotřebení agregátů jsou zbytečné. Zesílený setrvačník, startér a také výkonný akumulátor o kapacitě 60 Ah je připraven zvládnout časté startování a s tím zvýšené opotřebení v souladu s životností dalších částí vozu. |
Testovací jízda potvrdila reálnost hodnot udávaných výrobcem: v městě 6,2 l, mimo město 4,5 l a kombinovaná spotřeba 5,1 litrů na sto kilometrů. Při jízdě rychlostí vyšší než 100 km/h se ale musí počítat s nárůstem spotřeby, naopak ve městě jsme bez problémů jeli i pod hranicí šesti litrů. Nový Yaris je jako doma především ve městě. Na dálnici od něj nelze očekávat razantnější sportovní výkony a jako u všech malých vozů především zaleží na počtu cestujících a zavazadel. |
V každém případě se vyplatí včas řadit a udržovat optimální provozní otáčky motoru. Testovaná Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i v provedení Terra Cool je nyní v nabídce za akční cenu 304 900 Kč. |
Ve výbavě nechybí manuální klimatizace, přední elektricky ovládaná okna, centrální zamykání, radio s CD, RDS a Aux-in, čelní a boční airbagy a v neposlední řadě ABS s brzdovým asistentem. Příplatek za metalízu je 10000 Kč, desítky dalších doplňků si lze objednat přímo u prodejců. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i |
Motor |
Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1329 ccm. Nejvyšší výkon 74 kW při 6000/min. Největší točivý moment 132 N.m při 3800/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon předních kol. Šestistupňová ručně řazená převodovka. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 175 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,7 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 6,2 / 4,5 / 5,1 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2460 mm. Celkové vnější rozměry 3785/1695/1530 mm. Palivová nádrž 42 l. |
Základní cena (testovaný model) |
284 900 Kč (314 900 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Toyota |
Model: | Yaris |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.33 Dual VVTi |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2009 |
Technické parametry |