Příznivci segmentů MPV, SUV nebo klasických hatchbacků najdou v novém Peugeotu 3008 především silné stránky uvedených typů vozů. Právě řada originálních technologií a řešení dělá z tohoto crossoveru skutečně bezpečný, reprezentativní a multifunkční automobil.
Mohutnou jednoprostorovou karosérii s převislým čelním sklem zvýrazňují zkosená boční okna. Od vyšší úrovně výbavy nechybí výrazný off-road vzhled díky výztuhám v úrovni podélných nosníků a nárazníků. Také u tohoto modelu Peugeotu byly zachovány typické stylové znaky na čelní masce, celkový dojem zvýrazňují i široké zadní blatníky a některé další vnější prvky. Ergonometricky do detailu propracovaný interiér, široká prosklená střecha nebo pohodlná sedadla ocení každý cestující. Díky variabilnímu systému Multiflex lze volit tři pozice polohy podlahy zavazadlového prostoru. |
Po sklopení opěradel zadních sedadel vznikne zcela rovná úložná plocha. Přepravní prostor tak lze rychle zvětšit ze základních 512 litrů až na 1604 litrů za přední sedadla. Mezi dalšími novinkami zaujme systém zobrazení informací na Head Up displeji, který se vysunuje v zorném poli řidiče a zobrazuje potřebné provozní a bezpečnostní údaje. |
Další funkce Distance Alert pomáhá dodržovat bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla. Nechybí automatická elektrická parkovací brzda, systém pro rozjezd ve svahu nebo řada telematických systémů spojených s navigací. Z hlediska motorizace přichází výrobce s nabídkou vznětových motorů 1.6 HDI FAP 80 kW, 2.0 HDI FAP 110 kW a do konce roku bude k dispozici i 2.0 HDI FAP 120 kW s automatickou šestistupňovou převodovkou. |
Z benzinových motorů lze volit zážehový agregát 1.6 VTi 88 kW nebo 1.6 THP 110 kW, který bude v průběhu roku nahrazen motorem 1.6 THP o vyšším výkonu. V nabídce je také rozhodně zajímavý systém volby pohonu tzv. Grip Control, který spojuje vyspělý protiskluzový systém s pneumatikami Mud&Snow. |
Řidič má k dispozici celkem pět funkčních režimů, které volí na středovém panelu. Pro běžné jízdy slouží režim Standart, režim Sníh přizpůsobuje rozjezd podmínkám snížené přilnavosti kol přední nápravy. Další možností je poloha Ztížený terén, která pomáhá v blátě, na prašné cestě nebo při jízdě po mokré trávě. Režim Písek povoluje mírný prokluz a poslední ESP Off deaktivuje kontrolu stability ESP a podporuje pohon kol až do rychlosti 50 km/h. |
Vozy vybavené funkcí Grip Control jsou obuty do pneumatik Michelin Latitude Tour HP Mud&Snow 215/60 R 16, které jsou vyvinuty pro použití v terénu. Novinka Peugeot 3008 se bude nabízet ve výbavě Comfort Pack, Premium a Premium Pack podle úrovně výbavy. |
Cena základní verze s motorem 1.6 VTi 88kW a pětistupňovou manuální převodovkou začíná na 479 9000 Kč. Bližší informace o jízdních vlastnostech a zkušenostech přímo z provozních testů přineseme co nejdříve. Tým AUTOiNDEX.cz |