Velmi úspěšná předchozí generace accordu přinesla do střední třídy mnoho zajímavého. Sportovní posez za volantem a dynamický design charakteristický ostře řezanými tvary mělo v té době jen málo konkurenčních sedanů.
Novým accordem se Honda snaží dotáhnout úspěch ještě o kus dále. Do redakce přijela varianta v nejvyšší výbavě Top Executive s dieselovým čtyřválcem pod kapotou. Jeho předchozí verze nesla označení 2.2 i-CTDi a byla považována za jeden z nejsilnějších naftových motorů ve své třídě. Druhá generace je sice nejslabší motorizací pod kapotou accordu, stále však trápí konkurenci svým tichým a kultivovaným chodem. |
Jeho nejvyšší výkon 110 kW při 4000 ot/min dnes patří k dobrému standardu naftových dvoulitrů, nejvyšším točivým momentem 350 N.m při 2000 až 2500 ot/min mnohé ale překonává. Nespornou výhodou je odezva motoru s minimálním turboefektem i na sebemenší pohyb plynového pedálu. |
Plynulý nástup točivého momentu je navíc u diesela příjemnou záležitostí stejně jako možnost točit motor až k 5000 ot/min. I ve vysokých otáčkách má totiž motor rozhodně co říci... Spotřeba je na naftovou motorizaci poměrně značně závislá na stylu jízdy. Ve městě snadno vyšplhá až k 9 l/100 km, mimo město naopak klesá až k 5,5 l na 100 km. Dálniční tempo kolem 140 km/h pak odsaje z nádrže 7,3 l každých sto kilometrů. Jízdní vlastnosti nového accordu si zamilují vyznavači pohodlí, ale také svižnější jízdy. Sportovnímu svezení však nesvědčí výraznější boční náklony karosérie při rychlém průjezdu zatáček. |
Svižné dálniční tempo znamená skvělé odhlučnění aerodynamicky optimálně ztvárněné karosérie. Ta je oproti minulé generaci opticky ještě nižší a širší díky vytaženým blatníkům do boků. Tvar předních a zadních svítilen je nyní více členitý, novému accordu ale sluší a dodává mu jistou nadčasovost. |
Neduh předchozí generace v podobě opticky zapadlých kol v karosérii se honda bohužel nezbavila. Accordu tak ještě více než jiným sedanům budou slušet velká kola. Interiér automobilu považujeme za jeden z nejzdařilejších ve své třídě. Posez v této Hondě se blíží prémiovému trojkovému BMW především nízkou polohou sedadla nad silnicí, skvělým bočním vedením těla (i v oblasti ramen) a tříramenným sportovním volantem. Jen to řízení by mohlo být méně přeposilované a více komunikativní… |
Kaplička s přístroji má modrobílé podsvícení a zajímavé uchycení ručiček provozních ukazatelů. Pochvalu si také zaslouží krátká řadící páka šestistupňové převodovky s krátkými dráhami řazení nacházející se na vyvýšeném středovém tunelu. |
Na rozmístění jednotlivých ovladačů přístrojové desky je potřeba si chvíli zvykat, řada tlačítek audiosoustavy je ale přehledně oddělena od ovladačů ventilace. Výhradu máme snad jen proti hrubšímu rozlišení displeje navigačního systému a lacině působícím klikám na vnitřní straně dveří. Jinak jsou ale použité materiály velmi kvalitní a blíží se těm, které nacházíme u prémiových značek. Na zadní sedadla se nastupuje relativně krátkými dveřmi, zadní řada však potěší zvětšeným místem pro nohy cestujících. Na desítky centimetrů pro kolena u nového superbu však zapomeňte. |
Na šířku je na tom ale nový Accord například oproti Mazdě 6 nebo Fordu Mondeo rozhodně lépe. Objem zavazadlového prostoru 467 litrů řadí accord mírně pod průměr vozů střední třídy. Ocenili bychom také větší otvor pro nakládání zavazadel. |
Přestože s charakterem accordu lépe koresponduje benzinový motor, představuje vznětová varianta úspornější řešení pro řidiče, kteří milují sportovní a zároveň pohodlný posez za volantem japonského vozu. Cenovka vozu s benzinovou motorizací 2.4 i-VTEC je stejná jako u naftového modelu, rozhodovat tedy budou spíše emoce a provozní náklady. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda Accord 2.2 i-DTEC |
Motor |
Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2199 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 350 N.m při 2000-2500 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon předních kol. Šestistupňová ručně řazená převodovka. |
Karoserie |
Samonosná čtyřidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 212 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,5 / 4,9 / 5,9 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2705 mm. Celkové vnější rozměry 4725/1840/1440 mm. Palivová nádrž 65 l. |
Cena |
949 000 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | Accord |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 2.2 i-DTEC |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2010 |
Technické parametry |