Průkopnické řešení pevné zatahovací střechy z druhé poloviny devadesátých let uplatnil Peugeot u modelů 206 CC a 307 CC. Pokračovatelem úspěšné první generace je oblíbený Peugeot 207 CC a poslední novinkou Peugeot 308 CC.
Mezi vozy kupé – kabriolet si postupně tento výrobce získal zasloužené čelní postavení. Hlavní předností a prodejním argumentem čtyřmístné verze CC je vedle funkčnosti a elegance především možnost celoročního používání. Plechová skládací dvojdílná střecha zmizí v útrobách zádě během 20 sekund. Podmínkou je zastavení nebo jízdní rychlost do 12 km/h. Elektricky ovládaný mechanizmus ve spojení s hydraulikou postupně složí jednotlivé části a řidič navíc může celý tento proces sledovat na barevné obrazovce. |
Celoroční využívání usnadňuje speciální ochranné řešení, důmyslná klimatizace s vyhřívanými sedadly a systém proudění teplého vzduchu z hlavových opěrek Airwave. K pohodové atmosféře i za vyšší rychlosti jízdy se staženou střechou stačí jedním dotykem vytáhnout všechna skla a mít nainstalovaný sériový větrný štítek. |
Peugeot 308 CC je vybaven čtyřmi plnohodnotnými sedadly a v porovnání s modelem 307 CC rozšířeným rozchodem kol a širší karosérií. Díky masivní konstrukci získal tento vůz 5 hvězdiček za ochranu dospělých osob v testu Euro NCAP. Současné provedení sloupku čelního skla výrazně zvýšuje ochranu posádky. V případě převrácení se navíc během několika milisekund vysunou zadní bezpečnostní oblouky z hliníkových profilů. Vedle čelních a bočních airbagů jsou světovou novinkou hlavové airbagy pro cestující vpředu. |
Otevřený interiér má důmyslný systém superzajištění včetně úložných schránek. Zájemci si dnes mohou vybrat mezi dvěma zážehovými přeplňovanými motory. Jedná se o 1.6 THP/150k se šestistupňovou manuální převodovkou nebo 1.6 THP/140k se čtyřstupňovým automatem s ovládáním Tiptronic systém Porsche. |
Za pár měsíců bude nabídka benzínového pohonu rozšířena o 1.6 VTi Euro 5 s výkonem 88kW (120 k) a pětistupňovou manuální převodovkou. V oblasti vznětových motorů je v současnosti k dispozici hnací jednotka 2.0 HDI FAP/140k se šestistupňovou manuální převodovkou popř. automatickou Tiptronic. Brzy se má tato nabídka dále rozšířit o motor 1.6 HDI FAP Euro 5 s výkonem 82 kW (112 k). Tato novinka je k dispozici ve třech výbavách: základní Sport, vyšší Sport Pack a špičkové provedení GT. |
Například ceny včetně DPH u provedení Sport Pack s motorem 1.6 THP/150k začínají podle volby doplňkové výbavy od 704 000 Kč, základní verze provedení GT je v nabídce za 774 000 Kč. Peugeot 308 CC je nejen prostorné a atraktivní kupé-kabriolet, ale svým designem a zpracováním působí i velmi reprezentativně. |
Peugeot 308 CC je nejen prostorné a atraktivní kupé-kabriolet, ale svým designem a zpracováním působí i velmi reprezentativně. Navíc nabídka hnacích jednotek vyniká nízkou provozní spotřebou a jak jsme již u tohoto výrobce zvyklí i velmi příznivým obsahem emisí. Bližší informace o novém Peugeotu 308 CC a především poznatcích přímo z provozu přineseme v redakčním testu co nejdříve. Tým AUTOiNDEX.cz |