Francouzský avantagrd - Peugeot 308 SW 1.6 HDi FAP (TEST)

Testy
14.04.2009

F T G

Francouzský avantagrd - Peugeot 308 SW 1.6 HDi FAP (TEST)

Vozy francouzského výrobce Peugeot jsou proslulé svým atraktivním designem, variabilitou interiérů a v neposlední řadě i povedenými dieselovými motory. Všemi těmito trumfy se chlubí i praktické kombi 308 SW 1.6 HDI, které jsme testovali v atraktivním odstínu karosérie „Rouge Babylone“.

 

Kombi 308 oproti hatchbacku nepřichází v oblasti designu s žádnou revolucí. Vpředu dominuje rozměrnou nízko položenou maskou korespondující s firemním designem, který se nám velmi zamlouvá.

Nepřekvapí ani dlouhý převis karosérie, rozměrné světlomety a čelní sklo s poměrně výrazným sklonem. Záď testovaného kombi je subjektivně svéráznější a je třeba si na ní chvilku zvykat. Charakteristickým prvkem je negativně skloněný D-sloupek stejně jako tomu je i u dalších SW (Station Wagon) této značky…

Okno pátých dveří je zaoblené a otevírá se samostatně. Mohutné zadní svítilny byly vysazeny co nejvíce do boků, aby nezužovaly přístup do zavazadlového prostoru - jednou ze silných zbraní tohoto peugeotu.

Zkoušený peugeot totiž dokáže uspokojit i zájemce o menší MPV. Dostatek prostoru, flexibilní interiér společně se skleněnou střechou činí z tohoto „esvéčka“ praktický rodinný automobil nižší střední třídy.

Hned po usednutí do vozu je znát o něco vyšší pozice za volantem, automobil ale rozhodně netrpí neduhy některých MPV vyplývající z vyšší stavby karosérie. Uvnitř musíme pochválit kvalitně působící plasty stejně jako příjemně tuhá sedadla, u kterých bychom ocenili snad jen delší sedáky.

Údaje o provozních údajích jsou z ukazatelů přístrojové desky dobře čitelné, palubní počítač se v rámci vyšších výbav nachází mezi otáčkoměrem a rychloměrem. Informace o audiosoustavě a některých dalších provozních funkcích automobilu zobrazuje displej v samostatné kapličce nad středovým panelem.

Líbí se nám panoramatická střecha, jenž příjemně prosvětlí interiér vozu a umožní výhled vzhůru všem cestujícím. Je součástí výbav Premium a Premium Pack a lze jí zatáhnout clonou ovládanou tlačítkem na středové konzole.

Zadní sedadla byla rozdělena na tři „plnohodnotná“ samostatná místa s možností nastavování v několika směrech. S ohledem na šířku karosérie dané třídy je ale jasné, že jsou pro tři dospělé osoby příliš úzké. Chválíme naopak různé možnosti jejich nastavení, což se výborně hodí při převážení rozměrného nákladu nebo přizpůsobení se aktuální poloze sedadel vpředu.

V případě potřeby se dají sedadla v druhé řadě navíc úplně vyjmout. Zavazadlový prostor má v případě pětimístného provedení (lze doobjednat i třetí řadu sedadel využitelnou spíše pro děti) objem 674 litrů, který se po odstranění druhé řady sedadel zvětší až na úctyhodných 2149 l.

Zavazadelník je díky svému tvaru dobře využitelný a pro převážení rozměrných nákladů potěší také relativně nízko umístěnou nakládací hranou a solidní vzdáleností od podlážky ke stropu.

Pod kapotou červeného kombi se nacházela silnější verze přeplňovaného vznětového čtyřválce 1.6 HDi o zdvihovém objemu 1560 cm3. Považujeme ho za optimální motorizaci právě pro model 308 SW. Jeho nejvyšší výkon 80 kW při 4000 ot/min v kombinaci s největším točivým momentem 260 N.m vrcholícím při 1750 ot/min. dokáže automobil v běžném provozu solidně „rozhýbat“.

Obzvlášť ve městě je jízda s ním opravdu agilní a v neposlední řadě i úsporná. Spotřeba pohonných hmot právě v městských ulicích oscilovala kolem hodnoty 7,0 l/100 km, mimo město dokonce klesla až k pětilitrové hranici na 100 kilometrů.

S ohledem na menší zdvihový objem naftového čtyřválce nelze od motoru očekávat výraznou pružnost na dálnici v rychlostech převyšujících 150 km/h. Při rychlejší jízdě ale přijde vhod šestistupňová převodovka.

Zejména oproti pětistupňové převodovce známé například z varianty vybavené motorizací 1.4 16V je řazení výrazně přesnější. S pohonnou jednotkou 1.6 HDi FAP výborně koresponduje i nastavení podvozku. Peugeot 308 SW potěší vysokým komfortem, karosérie se nekroutí a kola dobře drží stopu i přes výraznější boční náklony vozu v zatáčkách.

Automobil rozhodí snad jen krátké příčné nerovnosti. Brzdy jsou velmi účinné, výhradu máme snad jen proti obtížnému dávkování brzdného účinku.
Praktické kombi s elegantní přídí a originální zádí může konkurenci potrápit nabídkou sedmimístné konfigurace, velkou mírou variability, prosklenou střechou a moderním vznětovým motorem 1.6 HDi. S testovanou motorizací Peugeot navíc dokázal smazat známý neduh některých převodovek této značky, kterým bylo nepřesné řazení z části degradující požitky za volantem. Akční cenu 547 315 Kč při objednání do 30.6.2009 hodnotíme jako opravdu lákavou nabídku.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Peugeot 308 SW 1.6 HDi FAP Premium Pack

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1560 ccm. Nejvyšší výkon 80 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 260 N.m při 1750 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová manuální převodovka.

Podvozek

Zavěšení typu McPherson vpředu, vlečná ramena vzadu.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 185 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,5 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 6,8 / 4,4 / 5,3 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2710 mm. Celkové vnější rozměry 4500/1815/1556 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena do 30.6.2009

547 315 Kč

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:308
Karosérie:Kombi
Motor:1.6 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2009
Technické parametry
Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -