Nové kompaktní MPV Citroën C3 Picasso se v Česku začne prodávat koncem dubna. Tento velkoprostorový citroën v oblíbené třídě čtyřmetrových automobilů má i při současné situaci na světových trzích příznivou šanci na dobré prodeje. Náš první dojem z české premiéry je více než příznivý……
Francouzům se u tohoto modelu především podařilo spojit kompaktnost a velkorysost objemu interiéru. Při délce 4078 mm, šířce 1766 mm a výšce 1627 mm překvapí netradiční tvar přední části a vertikálně řešená záď vozu. Výsledkem celého úsilí tvůrců je především spousta vnitřního prostoru pro různorodé využití. Při pětimístném uspořádání se téměř dalších 500 litrů objemového prostoru nachází vzadu. Zadní dělená sedadla lze navíc velmi snadno úplně složit a vytvořit tak rovnou plochu až k předním sedadlům. Vzniklý prostor o objemu téměř 1500 litrů svojí velikostí překvapí snad každého uživatele. |
Interiér nás zaujal také svojí bohatou výbavou a kvalitním zpracováním. Nápaditost a osobitý design nelze upřít uspořádání přístrojové desky s několika odkládacími místy. Řidič i spolujezdci mají vynikající výhled, zajímavostí je čelní dělené sklo. |
V rozšířené nabídce je dokonce atraktivní panoramatická střecha prodlužující čelní sklo. Pohodlná přední sedadla a volant jsou výškově i podélně nastavitelná. Zadní dělená sedadla lze jednotlivě podélně posouvat až o 150 mm, navíc se zde nabízí i dva stupně polohy opěradla. Nechybí bezpečnostní uchycení pro dětské sedačky Isofix ani bezpečnostní pojistky proti otevření zadních oken a dveří. Pro český trh budou nabízeny tři pohonné jednotky splňující přísné emisní limity. Vedle dvou benzínových motorů nové generace 1,4 VTi 16V 95 k a 1,6 VTi 16V 120 k se jedná o vznětový agregát 1,6 HDi 90 k s vlastnostmi a parametry, které známe z dalších aktuálních modelů tohoto výrobce. |
Všechny modely jsou vybaveny pětistupňovou ručně řazenou převodovkou. První jízdní dojmy z krátké zkušební jízdy potvrzují dobrou stabilitu a již tradičně kvalitní odpružení pohlcující většinu nerovností silničního povrchu. |
Příznivě lze také hodnotit účinnost brzd, kde nechybí sériově montované ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBD. Ten je navíc doplněn brzdovým asistentem pro kritické situace (EBA) a automatickým zapnutím výstražných světel. Na české trhu bude C3 Picasso nabízeno ve dvou úrovních výbavy. Vedle základní verze X za 299 900 Kč lze doporučit především úroveň SX, která bude obsahovat manuální klimatizaci, čelní, boční a hlavové airbagy, audiosystém s přehrávačem MP a mlhovky v ceně od 339 900 Kč podle volby hnací jednotky. Další pestrá výbava je za příplatek. |
C3 Picasso je montován v průmyslovém závodě PSA Peugeot Citroën ve slovenské Trnavě. Tato novinka má dobrý předpoklad následovat prodejní úspěchy velmi oblíbených modelů C4 Picasso a Grand C4 Picasso, které v minulém roce patřily k nejprodávanějším v kategorii jednoprostorových vozů v Evropě. |
Nový citroën jistě bude skutečně příjemným překvapením nejen pro příznivce kategorie MPV. Další informace o jízdních vlastnostech a podrobnějších parametrech této novinky tohoto renomovaného francouzského výrobce přineseme v redakčním testu. Tým AUTOiNDEX.cz |