Na celosvětově rostoucí zájem o dieselové motory reagovalo japonské Subaru unikátní pohonnou jednotkou s plochým uložením válců. Po úspěšném zavedení v rámci modelové řady Legacy se avizovaná motorizace začala montovat i do oblíbeného forestera. Ten bude mít navíc i očekávanou šestistupňovou převodovku!
Vznětový čtyřválcový motor boxer o zdvihovém objemu 1998 ccm nabízí všechny výhody naftové hnací jednotky jako je mohutný točivý moment 350 Nm při 1800 – 2400 ot/min a příznivá kombinovaná spotřeba paliva 6,4 l/100 km. Forester tak nyní dokáže překonat akční rádius 1000 km na jednu nádrž. Nejvyšší výkon motoru byl oproti motoru v legacy nepatrně redukován ze 110 kW na 108 kW při 3600 ot/min. Díky své originální konstrukci disponuje velmi příznivou hodnotou hluku a v neposlední řadě i vibrací. |
Žhavou novinkou je i nově vyvinutá šestistupňová přímo řazená převodovka, která je pouze o 6 kilogramů těžší v porovnání s pětistupňovým ústrojím. Je speciálně určena právě pro motor boxer diesel. |
Širší odstupňování převodů zlepšilo jízdní charakter především při vysoké rychlosti, dále snížilo spotřebu a emise. Inovací pákového mechanizmu řazení se také zvýšila přesnost a rychlost řazení a izolace nepříjemných vibrací. Vznětový forester bohužel přišel o redukční převodovku, která zůstává výhradou zážehových variant. Forester si již tradičně zachoval nízko položené těžiště díky plochému motoru a s tím i související výbornou ovladatelnosti a jízdní stabilitu. Samozřejmostí je symetrický pohon všech kol, kterým v terénu drtí i mnohé navenek robustněji vzhlížející offroady. |
Snížením třecích sil v motoru, převodovce a mechanizmu stálého pohonu všech kol dosahuje forester vedle úsporného provozu i velmi příznivých hodnot škodlivých emisí ve výfukových plynech a prakticky plní normu Euro 5. |
Použitý filtru pevných částic DPF uzavřeného typu má schopnost regenerace v závislosti na provozních podmínkách. Mezi další vylepšení bezesporu patří zajištění rychlého vyhřívání vozu pomocí přídavného elektrického tělesa, nové ukazatele v interiéru nebo šestnáctipalcová hliníková kola. Výrobce zlepšil úpravou interiéru zadní výhled, zvětšil se úhel otevírání bočních dveří a páté dveře zavazadlového prostoru se nyní otevírají pomocí servomotoru. |
Aktuální modelová řada Forester Boxer Diesel 2.0D se prodává ve třech stupních výbavy: Active, Comfort a nejvyšší Executive. Model Foerster 2.0D Active je v prodeji za 793 800 Kč, dražší Comfort za 853 800 Kč a nejluxusnější provedení Executive za 928 800 Kč. |
Všechny modely lze přestavět na N1 a využít tak odpočtu DPH. Podrobnější informace o jízdních vlastnostech a zkušenostech s touto rozhodně zajímavou novinkou brzy přineseme v některém z našich redakčních testů. Tým AUTOiNDEX.cz |