Model C4 dnes patří mezi nejprodávanějšími vozy značky Citroën. Od listopadu přijíždí na náš trh faceliftovaný model C4 ve verzi hatchback a kupé s vylepšeným vnějším vzhledem, inovovaným interiérem, širší nabídkou telematiky a především novým benzínovým čtyřválcem, který vznikl ve spolupráci s BMW Group.
Karosérie získala nový nárazník větších rozměrů s jediným sacím otvorem vzduchu a nově klenutou kapotu. Pozměněné křivky masky chladiče s dvojitými šípy doplňuje chromování u předních mlhovek. Tyto změny zvýrazňují dynamický a elegantní styl vozu. Použitím nového nárazníku se obě verze prodloužily o 15 mm, u kupé mají zadní světla křišťálově průhledný vzhled. Rozšířila se nabídka šestnáctipalcových a sedmnáctipalcových hliníkových disků kol, a také paleta volitelných odstínů karosérie má další dvě elegantní modré a jednu šedou barvu. |
Změny interiéru se týkají potahů, některých prvků obložení a zabudování otáčkoměru doprostřed palubní desky. Palubní deska a dveřní panely mají nový povrch. Podle zvolené výbavy přibylo velurové a kožené čalounění a objevují se i nové odstíny prvků interiéru. |
Komfort vnitřního prostoru výrazně doplňuje volitelná dvouzónová automatická klimatizace s možností rozdílných teplot na straně řidiče a spolujezdce. Prostornost interiéru nové C4 je dnes jednou z největších v segmentu a posádka to ocení především při delším cestování. Představená novinka přichází i s obnovenou nabídkou benzinových motorů. Verze VTi 120 a THP 150 poskytují vyšší výkon, jsou hospodárnější a ještě více šetří životní prostředí. Prakticky se jedná o první Citroën, který využívá výsledků spolupráce se skupinou BMW. |
C4 s motorem VTi 120 o objemu 1598 ccm dosahuje nejvyššího výkonu 88 kW při 6000 ot/min. Označení VTi znamená variabilní systém časování vstřikování. Jeho největší točivý moment je 160 Nm při 4250 ot/min a téměř devadesát procent vysokého točivého momentu je k dispozici mezi 2500 a 5750 ot/min. Krátká testovací jízda potvrdila praktický význam rozšíření pružnosti motoru v rámci široké škály otáček. |
Ve spojení s pětistupňovou převodovkou činí spotřeba v kombinovaném provozu 6,7 l/100km, při použití automatické čtyřstupňové převodovky pak 7 l/100 km. Nový motor THP 150 s přímým vstřikováním benzínu využívá turbokompresoru a vedle vysokého výkonu 110 kW (150 k) je rovněž úsporný. Získaný maximální točivý moment je 240 Nm od 1400 ot/min a tato hodnota je konstantní až do 4000 ot/min. Ve spojení se šestistupňovou převodovkou má spotřebu v kombinovaném režimu 6,9 litrů a to je snížení o 10% oproti dříve používané hnací jednotce. |
Telematická a audio nabídka byla obohacena o druhý navigační systém MyWay spojený s funkcí Bluetooth. Zaujme především barevným sedmipalcovým displejem a zahrnuje také autorádio s CD a přehrávačem MP3/WMA. Ovládání jednotlivých funkcí se provádí na volantu s pevným středem nebo ovladačem na čelní straně rádia. |
Importér již zveřejnil kompletní nabídku nové C4, která zahrnuje opět tři výbavy X, SX a SX Pack s třemi benzinovými( 1.4i 16V 90 k, 1.6 VTi 16V 122 k, 1.6 VTi 16V AT 122 k ) a třemi naftovými motory ( 1.6 HDI 16V 92 k, 1.6 HDI 16V 110 k, 1.6 HDI 16V BMP6 FAP 110 k). Například nejžádanější model nové C4 ve výbavě SX s motorem VTi 16V bude k dispozici s využitím současného akčního zvýhodnění 120 000 Kč za atraktivních 399 900 Kč. Tým AUTOiNDEX.cz |