Dobré jméno tomuto modelu již udělal jeho předchůdce Peugeot 307 SW. Představené kombi s označením 308 SW prakticky pokračuje v přednostech tohoto vozu. Zákazníkovi se nabízí vysoká bezpečnost, maximální pohodlí a velmi dobré jízdní vlastnosti, ale také stále žádanější osobitý styl. Výrobci se skutečně na jedničku podařilo spojit dynamický charakter automobilu s originálním řešením zadní části. Typická je dominantní přední maska s výrazně protaženými světlomety do stran, solidní dojem z vozu v neposlední řadě umocňuje i negativní sklon posledního sloupku podobně jako u vozů 207 SW nebo 407 SW. |
Prosklená panoramatická střecha přesahuje až za druhou řadu sedadel a je téměř o čtvrtinu větší než u předchozí generace, velmi praktické je otevíratelné zadní okno a již tradiční a důmyslná je celková modularita uspořádání interiéru. Zadní sedadla lze posouvat, sklápět, měnit u nich sklon opěradel nebo zcela z vozu vyjmout a tak vždy přizpůsobit interiér konkrétní přepravní potřebě. |
Jejich sklopením vznikne rovná ložná plocha s nízkým prahem o objemu téměř 2150 litrů. O bezpečnost posádky se vedle celé řady bezpečnostních prvků stará i sedm airbagů, které v kombinaci s řešením programované deformace karosérie výrazně snižují případné následky nehod. Na přání jsou mimo jiné xenonové světlomety se směrovým nastavením nebo systém varování AFIL při neúmyslném opuštění jízdního pruhu. Ve srovnání s hatchbackem se celková délka prodloužila o 280 mm na 4500 mm, rozvor kol je 2708 mm a také šířka 1815 mm směřuje k vyšší pasivní bezpečnosti a jízdnímu pohodlí. |
Oproti předchůdci došlo ke snížení těžiště o 100 mm a celkové výšky na 1555 mm a to příznivě ovlivnilo především celkovou aerodynamiku. Zákazník může volit mezi čtyřmi základními benzinovými nebo třemi vznětovými motory v široké škále výkonů ( viz tabulky základním parametrů). |
Hnací agregáty lze kombinovat s pěti automatickými nebo manuálními převodovkami. Novinkou je nová manuální šestistupňová kompaktní převodovka splňující požadavek pohodlného a přesného řazení jednotlivých převodových stupňů. Díky patentované technologii se podařilo velmi dobře splnit prakticky všechny náročné zadávací podmínky. V poměrně široké nabídce stojí za pozornost i dva typy automatickým převodovek se sekvenčním způsobem ovládání Tiptronic umožňující dobré využití potenciálu konkrétního motoru. |
Vedle čtyřstupňové převodovky AL4 pro motory 1.6 VTi 88 kW nebo 1.6 THP 103 kW se jedná o šestistupňovou převodovku AM6 pro motor 2.0 HDI FAP, což je prakticky špičkou dieselové nabídky pro 308 SW. |
Peugeot 308 SW přichází na český trh se čtyřmi základními výbavami. První dvě Confort a Confort Pack jsou standardní verzí Break. Jedná se o jednodušší, praktickou a cenově dostupnou nabídku pětimístné karosérie s klasickou střechou a děleným zadním sedadlem. Další dvě úrovně výbavy označené jako Premium a Premium Pack jsou vybaveny prosklenou panoramatickou střechou, otevíratelným zadním oknem, samostatnými sedadly ve druhé řadě a v neposlední řadě dalšími vzhledovými úpravami vnějších částí karosérie. |
Základní verze nového Peugeotu 308 SW Confort s motorem 1.4 VTi stojí 439 900 Kč a cenová nabídka za špičkovou výbavu s dvoulitrovým motorem a automatickou šestistupňovou převodovkou šplhá přes 750 tisíc korun. Další informace o této novince na našem trhu přineseme v redakčním testu. |
Nabídka zážehových motorů
Typ | 1.4 VTi | 1.6VTi | 1.6 HTP/150 | 1.6 HTP/175 |
Objem | 1397 | 1598 | 1598 | 1598 |
Výkon | 70(95)/6000 | 88(120)/6000 | 110(150)/5800 | 128(175)/6000 |
Toč.moment | 136/4000 | 160/4250 | 240/1400 | 140-260/1600 |
Rychlost | 178 | 188 | 209 | 215 |
Zrychlení | 13,4 | 11,5 | 9,6 | 9,0 |
Spotřeba | 9,3/5,3/6,7 | 9,5/5,5/6,9 | 10,6/5,8/7,5 | 10,9/6,0/7,8 |
Nabídka vznětových motorů
Typ | 1.6 HDI/90 | 1.6 HDI/110 | 2.0 HDI/136 |
Objem | 1560 | 1560 | 1997 |
Výkon | 66(90)/4000 | 80(110)/4000 | 100(136)/4000 |
Toč.moment | 215/1750 | 240-260/1750 | 320-340/2000 |
Rychlost | 174 | 185 | 201 |
Zrychlení | 13,3 | 11,9 | 11,1 |
Spotřeba | 6,0/4,0/4,7 | 6,4/4,0/4,9 | 7,6/4,9/5,9 |
Tým AUTOiNDEX.cz |