Peugeot 308 SW - kombi i pro větší rodinu (TEST)

Testy
02.07.2008

F T G

Peugeot 308 SW - kombi i pro větší rodinu (TEST)

Po letošní premiéře na ženevském autosalónu přichází do prodeje novinka francouzského Peugeotu, model 308 SW. Právě tato úspěšná řada má díky své tradiční kvalitě a atraktivitě stále více příznivců i mezi českými motoristy.

Dobré jméno tomuto modelu již udělal jeho předchůdce Peugeot 307 SW. Představené kombi s označením 308 SW prakticky pokračuje v přednostech tohoto vozu. Zákazníkovi se nabízí vysoká bezpečnost, maximální pohodlí a velmi dobré jízdní vlastnosti, ale také stále žádanější osobitý styl.

Výrobci se skutečně na jedničku podařilo spojit dynamický charakter automobilu s originálním řešením zadní části. Typická je dominantní přední maska s výrazně protaženými světlomety do stran, solidní dojem z vozu v neposlední řadě umocňuje i negativní sklon posledního sloupku podobně jako u vozů 207 SW nebo 407 SW.

Prosklená panoramatická střecha přesahuje až za druhou řadu sedadel a je téměř o čtvrtinu větší než u předchozí generace, velmi praktické je otevíratelné zadní okno a již tradiční a důmyslná je celková modularita uspořádání interiéru. Zadní sedadla lze posouvat, sklápět, měnit u nich sklon opěradel nebo zcela z vozu vyjmout a tak vždy přizpůsobit interiér konkrétní přepravní potřebě.

Jejich sklopením vznikne rovná ložná plocha s nízkým prahem o objemu téměř 2150 litrů. O bezpečnost posádky se vedle celé řady bezpečnostních prvků stará i sedm airbagů, které v kombinaci s řešením programované deformace karosérie výrazně snižují případné následky nehod.

Na přání jsou mimo jiné xenonové světlomety se směrovým nastavením nebo systém varování AFIL při neúmyslném opuštění jízdního pruhu. Ve srovnání s hatchbackem se celková délka prodloužila o 280 mm na 4500 mm, rozvor kol je 2708 mm a také šířka 1815 mm směřuje k vyšší pasivní bezpečnosti a jízdnímu pohodlí.

Oproti předchůdci došlo ke snížení těžiště o 100 mm a celkové výšky na 1555 mm a to příznivě ovlivnilo především celkovou aerodynamiku. Zákazník může volit mezi čtyřmi základními benzinovými nebo třemi vznětovými motory v široké škále výkonů ( viz tabulky základním parametrů).

Hnací agregáty lze kombinovat s pěti automatickými nebo manuálními převodovkami. Novinkou je nová manuální šestistupňová kompaktní převodovka splňující požadavek pohodlného a přesného řazení jednotlivých převodových stupňů.

Díky patentované technologii se podařilo velmi dobře splnit prakticky všechny náročné zadávací podmínky. V poměrně široké nabídce stojí za pozornost i dva typy automatickým převodovek se sekvenčním způsobem ovládání Tiptronic umožňující dobré využití potenciálu konkrétního motoru.

Vedle čtyřstupňové převodovky AL4 pro motory 1.6 VTi 88 kW nebo 1.6 THP 103 kW se jedná o šestistupňovou převodovku AM6 pro motor 2.0 HDI FAP, což je prakticky špičkou dieselové nabídky pro 308 SW.

Peugeot 308 SW přichází na český trh se čtyřmi základními výbavami. První dvě Confort a Confort Pack jsou standardní verzí Break. Jedná se o jednodušší, praktickou a cenově dostupnou nabídku pětimístné karosérie s klasickou střechou a děleným zadním sedadlem.

Další dvě úrovně výbavy označené jako Premium a Premium Pack jsou vybaveny prosklenou panoramatickou střechou, otevíratelným zadním oknem, samostatnými sedadly ve druhé řadě a v neposlední řadě dalšími vzhledovými úpravami vnějších částí karosérie.

Základní verze nového Peugeotu 308 SW Confort s motorem 1.4 VTi stojí 439 900 Kč a cenová nabídka za špičkovou výbavu s dvoulitrovým motorem a automatickou šestistupňovou převodovkou šplhá přes 750 tisíc korun. Další informace o této novince na našem trhu přineseme v redakčním testu.

Nabídka zážehových motorů

Typ

1.4 VTi

1.6VTi

1.6 HTP/150

1.6 HTP/175

Objem

1397

1598

1598

1598

Výkon

70(95)/6000

88(120)/6000

110(150)/5800

128(175)/6000

Toč.moment

136/4000

160/4250

240/1400

140-260/1600

Rychlost

178

188

209

215

Zrychlení

13,4

11,5

9,6

9,0

Spotřeba

9,3/5,3/6,7

9,5/5,5/6,9

10,6/5,8/7,5

10,9/6,0/7,8

Nabídka vznětových motorů

Typ

1.6 HDI/90

1.6 HDI/110

2.0 HDI/136

Objem

1560

1560

1997

Výkon

66(90)/4000

80(110)/4000

100(136)/4000

Toč.moment

215/1750

240-260/1750

320-340/2000

Rychlost

174

185

201

Zrychlení

13,3

11,9

11,1

Spotřeba

6,0/4,0/4,7

6,4/4,0/4,9

7,6/4,9/5,9

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -