Speciální verzi modelu lacetti uvedla nedávno na trh automobilka General Motors. Není žádným tajemstvím, že se jedná o pokračovatele korejského producenta vozů Daewo pod křídly amerického Chevroletu.
Exteriér pětidveřového lacetti je vydařený, elegance se pojí s účelností a za svůj vzhled se rozhodně nemusí stydět. Vůz má evropský švih a patrný je podíl italských návrhářských firem. Na zajímavém vzhledu se podílí přední a zadní sportovní nárazníky, boční nástavce prahů a v neposlední řadě také aerodynamický spoiler vzadu. Všechny tyto zdařilé prvky jsou barevně shodné s karosérií vozu, stejně jako boční lišty, kliky dveří nebo vnější zpětná zrcátka. Nechybí ani chromovaná koncovka výfuku, vozu by naopak více slušely větší než patnáctipalcová litá kola. |
Zájemce o tento model má celou sportovní sadu v ceně a volit lze pouze konkrétní barvu vybraného provedení případně se doplácí za metalický lak. Překvapil nás prostorný interiér, přestože zvenku to tak vůbec nevypadá. |
Trochu skromnější je zavazadlový prostor o objemu 275 litrů. Dělená zadní sedadla však lze sklopit a tím jednoduše užitný prostor zvětšit až na 1045 litrů. Přístrojová deska poskytuje řidiči základní informace, ale nijak neoplývá invencí a ani nepřináší vzhledově něco, co by více zaujalo. Použité plastové materiály a výplně dveří sice představují účelné a mnohdy praktické řešení, ale spíše připomínají předchůdce tohoto modelu nubiru z období přechodu značky Daewoo na Chevrolet před čtyřmi lety. |
V interiéru se výrobce zaměřil spíše na bohatou základní výbavu: přední i boční airbagy, elektrické ovládání předních i zadních oken a vnějších zrcátek, klimatizace nebo rádio s CD a MP3 přehrávačem navíc s přídavným ovládáním přímo na volantu. |
Přestože se lacetti tváří díky atraktivní úpravě WTCC ryze sportovním dojmem, jedná se o komfortně naladěný vůz určený především pro běžnou jízdu. Při pokusu o dynamickou jízdu se automobil v zatáčkách více naklání a nepůsobí příliš stabilně. Díky tomu také přichází ztráta přilnavosti pneumatik relativně brzy, čímž řidiči naznačuje jasné poslání vozu. |
Chevrolet opravdu klame tělem, nutno však dodat, že mnohým zákazníkům může právě toto pojetí vyhovovat a ve skutečnosti by vlastnosti sportovního automobilu ani nevyužili. |
Proti rychlé jízdě hovoří také pětistupňová převodovka s nepřesným řazením rychlostních stupňů. Ta byla v našem zkoušeném voze spojena s čtyřválcovým benzinovým motorem o zdvihovém objemu 1598 cm3. Nejvyšší výkon pohonné jednotky činí 80 kW při 5800 ot/min., křivka největšího točivého momentu 150 Nm pak vrcholí při 3600 ot./min. S designovým ztvárněním vozu výkonový potenciál motoru pochopitelně příliš nekoresponduje, rozhodně se ale nejedná o žádného lenocha. |
Příjemným překvapením byla dosažená hodnota spotřeby pohonných hmot, která se v kombinovaném režimu ustálila na 7,3 l/100 km. Díky nádrži o objemu 60 l tak testované lacetti poskytuje solidní dojezd. |
Bez ohledu na efektní sportovní úpravu exteriéru je Chevrolet Lacetti předurčen spíše pro poklidné cestování než dynamickou jízdu. Za příznivou cenu lze ale získat pohledově atraktivní vůz s relativně bohatou výbavou a to i z hlediska aktivní a pasivní bezpečnosti. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Chevrolet Lacetti 1.6 16V WTCC |
Motor |
Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1598 ccm. Nejvyšší výkon 80 kW při 5800 ot/min. Největší točivý moment 150 N.m při 3600 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon přední nápravy. Pětistupňová ručně řazená převodovka. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 187 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,2 / 5,9 / 7,1 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2600 mm. Celkové vnější rozměry 4295/1725/1445 mm. Palivová nádrž 60 l. |
Cena |
378 900 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Chevrolet |
Model: | Lacetti |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.6 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2008 |
Technické parametry |