Marně jsem si přál návaly sněhu a toužil alespoň po pořádném lijáku. Každý den jsem sledoval předpověď počasí a bylo mi jasné, že během redakčního testu čtyřkolky od Subaru bude až „nepříjemné“ teplo.
Nevadí! Jízdu s pohledným sedanem, Subaru Legacy si lze užít i na suchém povrchu, jen to občas přeci jen vyžaduje efektivní práci s volantem a v neposlední řadě také plynovým pedálem. Přestože námi zkoušené provedení nebylo vybaveno famózním třílitrem, výkonu bylo na svižné svezení naštěstí dostatek. Sedan Legacy modelového roku 2008 totiž vyjel na silnice s osvědčeným motorem se zdvihovým objemem 2457 cm3. Ten byl v rámci modelové řady 2007 vypuštěn z nabídky a nahrazen posíleným dvoulitrem. |
Přestože avizovaný motor nabízí téměř shodný výkon jako námi zkoušený agregát 2,5i, nároční zákazníci často volali po větším zátahu v nižších otáčkách. Ten jim v minulém roce mohlo nabídnout pouze o mnoho dražší provedení se šestiválcem pod kapotou. Dvaapůlitrová jednotka s nejvyšším výkonem 127 kW při 6000 ot/min a především s největším točivým momentem 227 N.m vrcholícím při 4400 ot/min představuje zlatý střed nabídky. |
Přestože se jedná o motor, který má za sebou pěknou řádku let, výrobce neváhal a vybavil ho variabilním zdvihem sacích ventilů, což pozitivně přispělo právě k zmiňovanému průběhu točivého momentu. Pohonnou jednotku lze tedy hodnotit jako ideální kompromis mezi dvoulitrem a nejvýkonnějším agregátem 3.0i. Motor propůjčuje vozu solidní dynamiku a to i ve vysokých rychlostech, líbilo se nám také sladění s pětistupňovou manuální převodovkou. Snad jen na dálnici by se hodil šestý převodový stupeň. |
Konstrukčně relativně složité převodové ústrojí ale na druhou stranu potěší svými krátkými drahami řazení a v neposlední řadě také přesností. Spotřeba pohonných hmot testovaného Subaru se udržovala na rozumných hodnotách a to zejména s ohledem na stálý pohon všech kol. Ve městě se dokonce pohybovala pod údaji uváděnými výrobcem, jezdili jsme kolem 10,8 l/100 km, mimo město spotřeba klesá pod osmilitrovou hranici. |
Na konci našeho redakčního testu činila kombinovaná hodnota spotřeby paliva solidních 9 l na 100 kilometrů. Jednoznačně největší zbraní modelu Legacy jsou vynikající jízdní vlastnosti, na kterých se významnou měrou podílí symetrický pohon všech kol a díky plochému motoru boxer také nízké těžiště. Karosérie je velmi tuhá a v kombinaci s tvrdším podvozkem s víceprvkovým nezávislým zavěšením zadních kol poskytuje vozu obdivuhodnou míru přilnavosti a zároveň uspokojivého jízdního komfortu. |
Na povrchu s vysokou mírnou přilnavosti je Legacy na hranici adheze mírně nedotáčivé, při ubrání plynu nebo záměrném rozhýbání těžiště pohyby volantem lze vyvolat lehce korigovatelnou přetáčivost. Na mokrém povrchu nebo ideálně sněhu si lze užívat jízdu bokem naplno. |
Je však třeba upozornit, že fyzikální zákony platí pro všechny vozy a tento styl jízdy doporučujeme zkoušet spíše na rozlehlém prostranství. Výhradu máme proti brzdám, které by mohly být účinnější, ocenili bychom naopak méně účinný posilovač řízení. Testovali jsme výbavu Comfort, která obsahuje kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, xenonové světlomety, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, šest airbagů, dvouzónovou klimatizaci, střešní okno nebo tempomat. |
Překvapila nás pohodlná, dostatečně dimenzovaná sedadla vpředu, naopak nám chybělo více prostoru pro chodidla při cestování na zadních sedadlech. Ergonomie je na vynikající úrovni, volant padne dobře do ruky a přístrojová deska je přehledná a osobitá. |
Stylisticky zdařilý sedan Legacy možná nenabídne tolik prostoru (zavazadelník má objem 433 l) a komfortu, dokáže ovšem poskytnout řidiči jedinečný jízdní zážitek a nespornou dávku originality. Námi testovaná varianta Subaru Legacy 2.5i Comfort je v nabídce českého zastoupení této značky za 918 800 Kč, což je s ohledem na bohatou výbavu a symetrický pohon všech kol bezesporu lákavá nabídka. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Subaru Legacy 2.5 i |
Motor |
Zážehový čtyřválec typu boxer o zdvihovém objemu 2457 ccm. Nejvyšší výkon 127 kW při 6000/min. Největší točivý moment 227 N.m při 4400/min. |
Převodové ústrojí |
Stálý pohon všech kol se třemi diferenciály. Pětistupňová ručně řazená převodovka. |
Podvozek |
Nezávislé zavěšení předních kol. Víceprvkové nezávislé zavěšení zadních kol Multilink. |
Karoserie |
Samonosná čtyřdveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 219 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 11,7 / 6,7 / 8,5 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2670 mm. Celkové vnější rozměry 4665/1730/1425 mm. Palivová nádrž 64 l. |
Cena testovaného provedení |
918 800 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Subaru |
Model: | Legacy |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 2.5i |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2008 |
Technické parametry |