Přestože by někoho mohl název výbavy Sport v ceníku švédského modelu Volvo S60 uvést v omyl, na sportovní jízdu raději zapomeňte. Kouzlo námi zkoušeného vozu ale spočívá v něčem úplně jiném. Volvo S60 má již za sebou pár let existence, nadčasovost jeho křivek mu však stále dodávají nezaměnitelný charakter.
Volvo S60 má již za sebou pár let existence, nadčasovost jeho křivek mu však stále dodávají nezaměnitelný charakter. Vůz totiž stále působí solidně a to nejen na první pohled. Kvalita zpracování interiéru je na velmi vysoké úrovni, které by mu v současnosti mohla závidět i kdejaká novinka od konkurence. Po usednutí se o řidičovo pohodlí postarají velmi pohodlná sedadla s dostatečně dlouhými sedáky. Pochválit musíme nejen kvalitu jejich kůže ale především schopnost absorbovat únavu těla a to i při velmi dlouhých cestách. |
Za zmínku rozhodně stojí i příjemné plně integrované hlavové opěrky. Výtku si zaslouží nedostatek prostoru pro cestující vzadu a to nejen v oblasti kolen, ale také ramen a hlavy. Svůj podíl na tom má jednak rozvor 2715 milimetrů a v neposlední řadě také robustní deformační zóny bočních dveří. |
Vysoká úroveň bezpečnosti je ale vlastním atributem značky a nejinak to platí i pro model S60. Samozřejmostí všech výbav jsou boční airbagy řidiče a spolujezdce stejně jako hlavové vaky. Nechybí ani systém na ochranu páteře při nárazu zezadu. Moderně působí provedení řadící páky včetně její hliníkové základy (příplatková řadící páka Spaceball), minulost naopak připomíná poněkud zastaralý středový panel, který postupně ve vozech Volvo střídá supertenká konzole. |
Sympatické ale je natočení panelu směrem řidiči připomínající minulou generaci BMW třetí řady. Volvo nedávno rozšířilo nabídku výbav o variantu Sport, která je šitá na míru jedincům s jistým smyslem pro originalitu a moderní pojetí. Pod tímto označením ale v ceníku nehledejte sportovní podvozek ani výrazné vnější spoilery. |
Výbava zahrnuje spíše praktické a estetické doplňky jako například kůží potažený volant, ruční brzdu a hlavici řadící páky. Praktickou výbavou jsou také bi-xenonové světlomety s ostřikovači, sedmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 225/45 R 17 zlepšující jízdní stabilitu. Součástí je rovněž již zmiňované hliníkové provedení interiéru výrazně omlazující celkový vzhled interiéru. Pod kapotou námi testovaného vozu byl uložen turbodmychadlem přeplňovaný vznětový pětiválec s nejvyšším výkonem 136 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 400 Nm vrcholí v rozmezí 2000 – 2750 ot/min. |
Avizovaná pohonná jednotka se zdvihový objemem 2400 cm3 se nachází prakticky ve všech modelových řadách těchto vozů a je zárukou skvělého svezení. Její charakter v našem případě totiž výrazným způsobem podpořila šestistupňová přímo řazená převodovka, která umožňuje z motoru vytěžit maximum. |
S takto nakonfigurovaným vozem je jízda opravdovým potěšením a to prakticky v jakémkoliv režimu. Samozřejmostí je kultivovaný chod a velká chuť agregátu do otáček a to již od 1500 ot/min. Výkon výrazně neochabuje ani po překročení hranice 4000 ot/min. Jako ryba ve vodě se toto volvo cítí i na dálnici, kde solidně zatahuje zhruba do rychlosti 180 km/h, rozjet automobil na maximálních 230 km/h není žádný problém. Úsměv na tváři nezmrazí ani návštěva benzinové stanice. |
Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje lehce pod sedmilitrovou hranicí a to se řidič nemusí příliš často zdráhat plně využívat výkonový potenciál vozu. Pokud k tomu připočteme 70 litrovou nádrž je o trojciferný akční rádius postaráno. Podvozek zkoušeného automobilu disponuje spíše komfortním naladěním a to i s ohledem na nízkoprofilové pneumatiky. Díky nim na nerovnostech dochází k občasnému odskakování, jinak je ale stabilita na dobré úrovni. |
Při překročení fyzikálních zákonů se pochopitelně projevuje nedotáčivé chování vozu. Volvo S60 D5 Sport je v kombinaci s přímo řazenou převodovkou rychlý a až neuvěřitelně úsporný vůz, jako stvořený pro pohodlné překonání dlouhých vzdáleností. Je až s podivem jak zdánlivě standardní kombinace moderního motoru a převodovky umí povznést i několikaletý model na špičkovou technologickou úroveň. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Volvo S60 D5 |
Motor |
Vznětový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2400 ccm. Nejvyšší výkon 136 kW při 4000/min. Největší točivý moment 400 N.m při 2000-2750/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Šestistupňová přímo řazená převodovka. |
Podvozek |
Zadní náprava typu Multilink. |
Karoserie |
Samonosná čtyřdveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 230 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s. Kombinovaná spotřeba paliva 6,6 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2715 mm. Celkové vnější rozměry 4603/1804/1428 cm. Palivová nádrž 70 l. |
Základní cena (Cena testovaného vozu ve výbavě Sport) |
969 000 Kč (1009 000 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volvo |
Model: | S60 |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | D5 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2008 |
Technické parametry |