Líbivý Opel Corsa čtvrté generace si po dobu své existence získal solidní postavení na českém trhu. V rámci redakčního testu jsme zkoušeli silnější variantu vznětové třináctistovky s nejvyšším výkonem 66 kW. Do naší redakce jsme přivezli vůz v pětidveřovém provedení jehož délka dosahuje na avizovanou třídu úctyhodných čtyř metrů.
Do naší redakce jsme přivezli vůz v pětidveřovém provedení jehož délka dosahuje na avizovanou třídu úctyhodných čtyř metrů. Prakticky každá generace tohoto modelu sklidila velké prodejní úspěchy a to především v evropských státech. Svůj podíl na tom má nejen neotřelý design, ale také praktičnost, spolehlivost a v neposlední řadě i příznivé pořizovací náklady. Poslední generace prezentovaného automobilu vyjela na silnici v roce 2006 a svým designem vzbudila nemalou pozornost. Zakulacené tvary karosérie, která se směrem vzhůru zajímavě zužuje, vypadají moderně a přitom nebudí strach z postupného okoukání. |
Žádné výstřelky v oblasti designu na ní nenajdete, celkově pozitivní dojem dotváří pouze několik originálně řešených detailů. Zajímavostí je například dynamicky profilovaná přední kapota a související tvarování předních světlometů. |
Bez povšimnutí nezůstávají ani dobře ztvárněná a hlavně účinná boční zpětná zrcátka stejně jako tvarově efektní zadní nárazník. Uvnitř vůz překvapí především svojí prostorností, jeho nadprůměrná délka je znát právě v tomto ohledu. Dopředu se bez problémů posadí i osoby vyššího vzrůstu, jenž se v tomto opelu rozhodně nebudou cítit v žádném směru nijak stísněně. S trochou nadsázky můžeme tvrdit, že jsme se při řízení automobilu cítili, jako kdybychom cestovali vozem o třídu větším. Snad jen pohled dozadu na vzdálenost pátých dveří od předních sedadel nás vracel do reality. |
Posez za volantem navíc zpříjemňoval nastavitelný sloupek řízení s extrémním rozsahem. Přitáhnout si volant pořádně k tělu tak nemusí být pouze nesplnitelný sen pro sportovněji založené řidiče. Některé prvky přístrojové desky, volant, řadící páka a v neposlední řadě i pár ovladačů dobře známe z větší astry. |
Překvapí kulaté výdechy ventilace stejně jako některé originálně zpracované ovladače jako jsou např. tlačítka elektrického posuvu oken. Všechny prvky jsou dobře přístupné, snad jen na poloautomatické ukazatele ovládání ukazatelů směru si je třeba zvyknout. Naše varianta s označením Sport byla vybavena velmi pohodlnými avšak relativně tuhými sedadly s výborným bočním vedením. Specifický byl také použitý plastový dekor na středním panelu přístrojové desky. Pochvalu si zaslouží tříramenný sportovní volant obšitý kůží, který skvěle padne do ruky a disponuje i podsvíceným ovládáním rádia. |
Přestože zavazadelník příliš nevyniká svým objemem (285 l), ocenili jsme hlavně jednoduchou přístupnost a dobře využitelný prostor. Nechybí praktická schránka na oddělení různých nezbytností. Zajímavostí je i dvojité dno s možností vyjmutí. |
Příplatková výbava mimo jiné zahrnovala lahůdku v podobě výsuvného nosiče na kola FlexiFix. V zádi pod zavazadlovým prostorem se ukrývá integrovaný modul, jenž se v případě potřeby vysune s částí nárazníku o 500 mm za vůz. Zařízení se odjišťuje páčkou na hraně zavazadelníku, poté se jednoduše vysune a zajistí pomocí dvou páček s červenými držadly. Pak už jen stačí namontovat přídavná koncová světla, jenž jsou součástí nosiče. Za příplatek 22 000 korun tak lze pohodlně přepravit až dvě jízdní kola s celkovou hmotností do 40 kilogramů. |
Námi testovaný vůz byl vybaven přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o zdvihovém objemu 1348 cm3. Zkoušeli jsme jeho silnější variantu se šestistupňovou převodovkou a nejvyšším výkonem 66 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 200 N.m vrcholí v rozmezí 1750 – 2000 ot/min. Ani tento agregát z vozu pochopitelně neudělá žádného dravce, pro příjemnou jízdu ale rozhodně stačí. |
Pochválit musíme zmiňované převodové ústrojí s přesným chodem a relativně krátkými převody. V rámci výbavy Sport byl mimo jiné upraven i podvozek a řízení. Tužší odpružení snížilo světlou výšku vpředu o 15 mm, vzadu pak o 18 mm. V kombinaci s velmi strmým převodem řízení a upraveným posilovačem by automobilu pochopitelně lépe slušela výkonnější pohonná jednotka. Tvrdší charakter jízdy a minimální náklony v zatáčkách totiž vyloženě svádějí k ostřejší jízdě. „Zlaté pravidlo“ o tom, že má být podvozek rychlejší než motor bylo sice v tomto případě splněno, rozdíl je však až příliš znatelný. I tak jsme si ale jízdu v zatáčkách užívali a potěšila nás také naměřená spotřeba pohonných hmot. Ta se v kombinovaném režimu pohybovala na hranici 5,5 l na 100 km, což je s ohledem na zimní provoz velmi dobrá hodnota. Opel Corsa je povedený představitel třídy malých automobilů, ve kterém se řidič cítí jako v opravdu dospělém voze. Testovaný model byl navíc okořeněn sportovní výbavou poskytující zábavu za volantem. Potěší také úsporný vznětový čtyřválec s dobře odstupňovanou převodovkou. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Opel Corsa 1.3 CDTI Sport |
Motor |
Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1248 ccm. Nejvyšší výkon 66 kW při 4000/min. Největší točivý moment 200 N.m při 1750-2500 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon přední nápravy. Šestistupňová přímo řazená převodovka. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 172 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,7 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 6,3 / 4,1 / 4,9 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2511 mm. Celkové vnější rozměry 3999/1737/1488 mm. Palivová nádrž 45 l. |
Základní cena (Cena testovaného vozu) |
388 900 Kč (486 700 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Opel |
Model: | Corsa |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.3 CDTI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2008 |
Technické parametry |