Honda City je zajímavou alternativou k modelu Jazz, který si po dobu své existence získal mnoho spokojených zákazníků. Testovaný sedan však se svojí délkou téměř 4,4 m nabízí více prostoru a v případě námi testovaného provedení také automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem..
Japonský výrobce si již od počátku výroby Hondy City sliboval úspěch především na východních trzích, kde jsou hlavními prodejními trháky automobily jako je například Dacia Logan nebo Renault Thalia. Přestože je japonský model výrazněji dražší, tak jde například v Turecku (kde se mimo jiné i vyrábí) výborně na odbyt. Automobil totiž nezapře vysokou kvalitu dílenského zpracování stejně jako použité moderní technologie. Klínovitá poněkud „nafouknutá“ karosérie se nesnaží získat cena za design, je ale dobrým předpokladem pro rodinné využití. |
Nutno dodat, že v rámci malých sedanů nepobral příliš krásy snad žádný z jeho konkurentů. Honda na druhou stranu dokáže přesvědčit svojí originalitou, vždyť právě vzhled modelu City nevychází z žádné modelové řady této značky. |
Uvnitř vozu je už situace o mnoho optimističtější, vzhledově přitažlivá přístrojová deska je vyvedena z kvalitních plastů a ovládací prvky jsou optimálně rozmístěny. Také slícování je na vysoké úrovni, při jízdě tak můžete s klidem zapomenout na jakékoliv nepříjemné zvuky linoucí se právě z útrob plastových částí. Čtyři dospělé osoby si při jízdě na nedostatek komfortu rozhodně stěžovat nebudou, dostatek místa mimo jiné zajišťuje i dopředu posunutý vnitřním prostor automobilu. |
Problém tak může mít snad jen řidič vysokého vzrůstu, který bude marně hledat dvousměrné nastavování volantu, vyšší poloha sedadel zase poněkud ubírá prostoru v oblasti hlavy. Dobrým předpokladem pro rodinné cestování je zavazadelník s nabídkou solidního objemu 500 litrů. |
I přes vysoko umístěnou nakládací hranu je převoz zavazadel značně zjednodušen. Mimo sklopných opěradel zadních sedadel jsou totiž k dispozici i nahoru výklopné sedáky, jenž posunují variabilitu o pořádný kus dopředu. ´ Námi testovaný automobil byl vybaven zážehovým čtyřválcem o zdvihovém objemu 1339 cm3 s nejvyšším výkonem 61 kW při 5700 ot/min. Křivka největšího točivého momentu 119 N.m vrcholí při 2800 ot/min. Je jasné, že tyto hodnoty nebudou zárukou svižné jízdy, na běžné svezení však rozhodně stačí. |
Přestože relativně příznivá pohotovostní hmotnost vozu činí 1117 kg, hodnota zrychlení z 0-100 km/h je daleko za hranicí deseti sekund. City však má být hlavně praktickým vozem v moderním pojetí. Na seznamu výbavy na přání nesmí u novodobých vozů chybět sofistikovaná automatická převodovka. |
Honda tento model jednou takovou vybavila, jedná se o převodovku s plynule variabilním převodem CVT (Continuosly Variable Transmission). Variátor vyhovuje spíše malým vozům se slabšími motory, dokáže totiž udržovat otáčky v oblasti jejich nejvyššího točivého momentu. Díky absenci řazení navíc nedochází k přebytečným ztrátám energie, což je bezesporu pozitivní pro spotřebu pohonných hmot. V případě námi zkoušeného provedení kombinuje výrobce převodovku CVT s manuálním módem, který se aktivuje stisknutím tlačítka „7 speed mode“ umístěném na volantu. |
Vůz se v tomto režimu chová o poznání svižněji a motor lze vytáčet až na hranici 6000 ot/min. Sedm rychlostních stupňů umožňuje řidiči dobře využívat výkonovou špičku pohonné jednotky přesně podle jeho představ. |
Řazení za asistence variátoru probíhá bez jakéhokoliv škubání, prakticky stejně jako u klasického automatu. Nečekejte snad jen inteligentní podřazení po razantním sešlápnutí plynového pedálu na podlahu, ale i na to jsme si po relativně krátké době přivykli. Spotřeba pohonných hmot se v průběhu našeho redakčního testu pohybovala pod sedmilitrovou hranicí a to jsme ujeli prakticky stejnou vzdálenost ve městě jako na silnicích první a druhé třídy. |
Často jsme ale využívali manuální mód převodovky CVT, který pochopitelně spotřebu o něco zvyšuje. Podvozek Hondy City je jako stavěný na naše rozbité komunikace, v zatáčkách se ale automobil více naklání, takže brzy donutí svého řidiče snížit rychlost. |
Na druhou stranu ani výrazné příčné nerovnosti nečiní Hondě žádné problémy. Honda City 1.4 CVT je praktický vůz s prostornou karosérií a skvělou variabilitou. Hodí se stejně dobře do města jako na cestu na chalupu a určitě zvládne i delší cestu na dovolenou. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda City 1.4 CVT |
Motor |
Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1339 ccm. Nejvyšší výkon 61 kW při 5700/min. Největší točivý moment 119 N.m při 2800/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon předních kol. Automatická převodovka s variabilním převodem CVT. |
Karoserie |
Samonosná čtyřdveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 167 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,1 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,2 / 4,8 / 5,7 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2455 mm. Celkové vnější rozměry 4395/1690/1485 mm. Palivová nádrž 42 l. |
Základní cena (Cena testovaného modelu) |
339 900 Kč (449 900 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | City |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 1.4 CVT |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2007 |
Technické parametry |