Honda CR-V + 2.2 i-CTDi = nejlepší volba (TEST)

Testy
06.08.2007

F T G

Honda CR-V + 2.2 i-CTDi = nejlepší volba (TEST)

Není to tak dávno co jsme v rámci redakčního testu popisovali naše první jízdní dojmy z nové Hondy CR-V vybavené benzinovým čtyřválcem. Nyní jsme uvítali možnost vyzkoušet si tuto novinku s moderním naftovým motorem pod kapotou, označovaným jako 2.2 i-CTDi.

 

Tentokrát navíc do redakce přijelo CR-V prošpikované nejvyšší výbavou skryté pod efektní červeně lakované pětidveřové karosérie. Nejvíce očekávání ale slibovalo spojení oblíbeného vznětového motoru právě s tímto modelem.

Přestože jsme se o hlavních přednostech Hondy CR-V zmiňovali již v předchozím testu podívejme se na nejdůležitější atributy tohoto automobilu. Není pochyb o tom, že se výrobce takřka ideálně „trefil“ do požadavků současných uživatelů vozů SUV.

Jejich hlas jakoby zněl: „Chceme robustní bezpečné auto s vyšší stavbou karosérie, které se nezalekne lehkého terénu a nenechá nás ve štychu ani v nepříznivých zimních podmínkách. Prostorný interiér je samozřejmostí a vzhledem k nejčastějšímu využití vozu na silnici požadujeme skvělou stabilitu“.

Nutno dodat, že na tyto požadavky odpověděla Honda novým modelem CR-V téměř dokonale. Automobil se totiž na silnici cítí opravdu skvěle a nabízí překvapivou směrovou i podélnou stabilitu.

Na druhou stranu však nechá posádce citelně pocítit výmoly našich silnic, s čímž úzce souvisí tužší naladění podvozkových prvků a v neposlední řadě i kola o rozměru osmnáct palců. Dalším předpokladem úspěchu v tomto segmentu je bezesporu design karosérie.

Výrobce se v případě vývoje nové Hondy CR-V příliš nebál a přepracoval konzervativní ztvárnění předchozí generace na originální a neotřelý design, kterým navíc účinně skryl relativně velké rozměry karosérie. Uvnitř je nyní nové SUV od Hondy větší a praktičtější.

Líbil se nám hlavně dostatek místa pro kolena cestujících vzadu stejně jako objemný zavazadelník (524 litrů). Hondu CR-V lze pochválit i za nízko položenou hranu zavazadlového prostoru, převoz poměrně rozměrné televize LCD (na výšku) byl mimochodem velmi jednoduchý.

Přístrojová deska je vyrobena z kvalitních plastů a ani při jízdě po dlažebních kostkách neruší posádku nepříjemnými zvuky. V luxusním provedení Top Executive nechybí kožené čalouněním elektricky nastavitelných sedadel.

Samozřejmostí je i ani navigace s barevným dotykovým displejem a parkovací kamerou. Přestože obrazovka disponuje pěknou barevností a optimálním jasem (nastavitelné), ovládání celého systému včetně audiosoustavy je poněkud komplikovaný. Škoda také je, že navigační systém neobsahoval mapu České republiky. Dalším luxusním prvkem výbavy je aktivní tempomat, známý hlavně z velkého legendu.

Ten dokáže udržovat nastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozu a poskytnout tak opravdový komfort dálničního cestování. Systém navíc dokáže v případě nebezpečí (blížící se překážka) několikrát přitáhnout bezpečnostní pás řidiče a přimět ho tak k okamžitému řešení situace.

Významný úspěch na trhu vozů SUV je podmíněn také existencí moderního naftového agregátu. Honda využila svého přeplňovaného čtyřválce o objemu 2204 cm3 ověnčeného titulem motor roku.

Pohonná jedntoka s nejvyšším výkonem 103 kW při 3000 ot/min je až překvapivě točivá, takže ke známému poklesu výkonu ve vyšších otáčkách dochází v jejím případě o něco později. Solidní pružnost po překročení hranice 2000 ot/min. zajišťuje největší točivý moment 340 N.m.

Pochvalu si zaslouží kombinace se šestistupňovou manuální převodovkou, která dokáže optimálně využít hlavních předností právě tohoto hnacího ústrojí. Přestože byla hlučnost motoru v CR-V o něco vyšší než jsme zvyklí z ostatních modelů (accord, civic) musíme konstatovat, že přestavuje pro tento automobil optimální volbu.

S ohledem na pohotovostní hmotnost testované hondy 1687 kg, považujeme dosaženou hodnotu spotřeby pohonných hmot 7,0 l/100 km za příznivou.

Honda CR-V 2.2 i-CTDi je příjemným společníkem nejen pro delší vzdálenosti, ale také pro jízdu po rozbitých městských ulicích nebo zasněžených horských cestách.

Námi testované SUV s úsporným

a dobře naladěným vznětovým motorem nabízí jízdní vlastnosti blížící se klasickému sedanu a nesporné výhody vozu s připojitelným pohonem všech kol a vyšší světlou výškou karosérie.

Za plně vybavený automobil si výrobce nechá řádně zaplatit, cena námi zkoušeného provedení se vyšplhala až na 1 191 860,- korun.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2204 ccm. Nejvyšší výkon 103 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2000 ot/min.

Převodové ústrojí

Elektronicky připojitelný pohon všech kol. Šestistupňová manuální převodovka.

Podvozek

Dvojité lichoběžníkové zavěšení zadních kol, náprava typu McPherson vpředu.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 187 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,3 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,1 / 5,7 / 6,5 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2630 mm. Celkové vnější rozměry 4525/1820/1675 mm. Palivová nádrž 58 l.

Cena

1 191 860 Kč

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:CR-V
Karosérie:SUV
Motor:2.2i CTDi
Palivo:nafta
Rok výroby:2007
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -