Není to tak dávno co jsme v rámci redakčního testu popisovali naše první jízdní dojmy z nové Hondy CR-V vybavené benzinovým čtyřválcem. Nyní jsme uvítali možnost vyzkoušet si tuto novinku s moderním naftovým motorem pod kapotou, označovaným jako 2.2 i-CTDi.
Tentokrát navíc do redakce přijelo CR-V prošpikované nejvyšší výbavou skryté pod efektní červeně lakované pětidveřové karosérie. Nejvíce očekávání ale slibovalo spojení oblíbeného vznětového motoru právě s tímto modelem. Přestože jsme se o hlavních přednostech Hondy CR-V zmiňovali již v předchozím testu podívejme se na nejdůležitější atributy tohoto automobilu. Není pochyb o tom, že se výrobce takřka ideálně „trefil“ do požadavků současných uživatelů vozů SUV. |
Jejich hlas jakoby zněl: „Chceme robustní bezpečné auto s vyšší stavbou karosérie, které se nezalekne lehkého terénu a nenechá nás ve štychu ani v nepříznivých zimních podmínkách. Prostorný interiér je samozřejmostí a vzhledem k nejčastějšímu využití vozu na silnici požadujeme skvělou stabilitu“. |
Nutno dodat, že na tyto požadavky odpověděla Honda novým modelem CR-V téměř dokonale. Automobil se totiž na silnici cítí opravdu skvěle a nabízí překvapivou směrovou i podélnou stabilitu. Na druhou stranu však nechá posádce citelně pocítit výmoly našich silnic, s čímž úzce souvisí tužší naladění podvozkových prvků a v neposlední řadě i kola o rozměru osmnáct palců. Dalším předpokladem úspěchu v tomto segmentu je bezesporu design karosérie. |
Výrobce se v případě vývoje nové Hondy CR-V příliš nebál a přepracoval konzervativní ztvárnění předchozí generace na originální a neotřelý design, kterým navíc účinně skryl relativně velké rozměry karosérie. Uvnitř je nyní nové SUV od Hondy větší a praktičtější. |
Líbil se nám hlavně dostatek místa pro kolena cestujících vzadu stejně jako objemný zavazadelník (524 litrů). Hondu CR-V lze pochválit i za nízko položenou hranu zavazadlového prostoru, převoz poměrně rozměrné televize LCD (na výšku) byl mimochodem velmi jednoduchý. Přístrojová deska je vyrobena z kvalitních plastů a ani při jízdě po dlažebních kostkách neruší posádku nepříjemnými zvuky. V luxusním provedení Top Executive nechybí kožené čalouněním elektricky nastavitelných sedadel. |
Samozřejmostí je i ani navigace s barevným dotykovým displejem a parkovací kamerou. Přestože obrazovka disponuje pěknou barevností a optimálním jasem (nastavitelné), ovládání celého systému včetně audiosoustavy je poněkud komplikovaný. Škoda také je, že navigační systém neobsahoval mapu České republiky. Dalším luxusním prvkem výbavy je aktivní tempomat, známý hlavně z velkého legendu. |
Ten dokáže udržovat nastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozu a poskytnout tak opravdový komfort dálničního cestování. Systém navíc dokáže v případě nebezpečí (blížící se překážka) několikrát přitáhnout bezpečnostní pás řidiče a přimět ho tak k okamžitému řešení situace. Významný úspěch na trhu vozů SUV je podmíněn také existencí moderního naftového agregátu. Honda využila svého přeplňovaného čtyřválce o objemu 2204 cm3 ověnčeného titulem motor roku. |
Pohonná jedntoka s nejvyšším výkonem 103 kW při 3000 ot/min je až překvapivě točivá, takže ke známému poklesu výkonu ve vyšších otáčkách dochází v jejím případě o něco později. Solidní pružnost po překročení hranice 2000 ot/min. zajišťuje největší točivý moment 340 N.m. |
Pochvalu si zaslouží kombinace se šestistupňovou manuální převodovkou, která dokáže optimálně využít hlavních předností právě tohoto hnacího ústrojí. Přestože byla hlučnost motoru v CR-V o něco vyšší než jsme zvyklí z ostatních modelů (accord, civic) musíme konstatovat, že přestavuje pro tento automobil optimální volbu. S ohledem na pohotovostní hmotnost testované hondy 1687 kg, považujeme dosaženou hodnotu spotřeby pohonných hmot 7,0 l/100 km za příznivou. |
Honda CR-V 2.2 i-CTDi je příjemným společníkem nejen pro delší vzdálenosti, ale také pro jízdu po rozbitých městských ulicích nebo zasněžených horských cestách. |
Námi testované SUV s úsporným a dobře naladěným vznětovým motorem nabízí jízdní vlastnosti blížící se klasickému sedanu a nesporné výhody vozu s připojitelným pohonem všech kol a vyšší světlou výškou karosérie. Za plně vybavený automobil si výrobce nechá řádně zaplatit, cena námi zkoušeného provedení se vyšplhala až na 1 191 860,- korun. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda CR-V 2.2 i-CTDi |
Motor |
Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2204 ccm. Nejvyšší výkon 103 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2000 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Elektronicky připojitelný pohon všech kol. Šestistupňová manuální převodovka. |
Podvozek |
Dvojité lichoběžníkové zavěšení zadních kol, náprava typu McPherson vpředu. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 187 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,3 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,1 / 5,7 / 6,5 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2630 mm. Celkové vnější rozměry 4525/1820/1675 mm. Palivová nádrž 58 l. |
Cena |
1 191 860 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | CR-V |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 2.2i CTDi |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2007 |
Technické parametry |