Za jednoho z průkopníků vozů kategorie SUV lze považovat model CR-V od Hondy. Nová generace tohoto oblíbeného Japonce navíc skvěle odpovídá současným potřebám většiny potenciálních zákazníků – nejlépe se totiž cítí na silnici.
Poslední průzkumy ukazují, že je četnost využití vozů SUV v terénu minimální, čehož si byl již delší dobu vědom také výrobce automobilů značky Honda a nový model CR-V přizpůsobil především pro jízdu na zpevněných cestách. Svůj účel CR-V v lehkém terénu pochopitelně splní, jízdní vlastnosti na silnici však byly díky některým úpravám posunuty o pořádný kus dopředu. Oproti předchozí generaci přichází navíc honda s inovativním designem, který je charakteristický svým sportovně elegantním stylem. Stačí se například podívat na zajímavě řešené předních světlomety nebo dynamicky působící přední masku chladiče. |
Zásadní rozdíl však nalezneme vzadu, kde chybí rezervní kolo dříve uchycené na pátých dveří předchozí generace CR-V. To se nyní nachází pod přepážkou v kufru automobilu. Toto řešení nejen o něco zkrátilo karosérii, ale hlavně umožnilo použití pátých dveří s klasickým otevíráním vzhůru. |
Odpadá tak problém s mnohdy komplikovaným otevíráním zadních dveří (s ukotvením na boku) a vykládáním nákladu v případě podélného zaparkování automobilu mezi ostatními vozy. Zavazadlový prostor nového CR-V si zaslouží pouze slova chvály. Díky možnosti posunutí zadních sedadel je totiž nejen variabilní, ale potěší i jeho relativně nízká nákladová hrana. Přesuneme-li se dopředu velmi dobrý dojmem působí na posádku také přístrojová deska. Vyzdvihnout musíme zejména její originální a zároveň moderní ztvárnění, rovněž se nám líbilo slícování jednotlivých plastových dílů. |
Za zajímavě řešení lze považovat umístění ruční brzdy na přední straně loketní opěrky. Příjemně tuhým sedadlům musíme vytknout snad jen sedáky, s jejichž délkou nebudou příliš spokojení lidé s postavou nad 190 centimetrů. Důležité ukazatele provozních funkcí jsou přehledné a jednotlivé ovladače intuitivní. |
Zpracování samotných plastových dílů působí kvalitně, ani při jízdě po rozbité městské dlažbě se z interiéru neozývaly žádné rušící elementy. Ticho v kabině navíc umocňoval kultivovaný zážehový čtyřválec i-VTEC o zdvihovém objemu 1997 cm3 s nejvyšším výkonem 110 kW při 6200 ot/min. Křivka nejvyššího točivého momentu 192 Nm vrcholí při 4200 ot/min. Motor není opravdu téměř slyšet, až teprve při vysokých otáčkách „hýčká“ uši posádky svým sportovním akustickým projevem. |
Přestože lze zážehové pohonné jednotky od Hondy většinou jen chválit, v modelu CR-V nepůsobil avizovaný „dvoulitr“ příliš živě. V kombinaci s tímto motorem bychom spíše doporučili volbu šestistupňové manuální převodovky namísto pětistupňového automatu s pomalejší změnou jednotlivých rychlostních stupňů. |
Alternativou k tomuto benzinovému motoru může být povedený vznětový čtyřválec 2.2 i-CTDi dobře známý z modelů accord, civic nebo FR-V. Jak jsme se již zmiňovali na začátku, Honda CR-V nás velmi potěšila svými jízdními vlastnostmi na silnici. Automobil se s ohledem na vyšší stavbu karosérie téměř vůbec nenaklání a lze s ním jet prakticky stejně jako s běžným osobní vozem. Stále si však zachovává výhody automobilu s vyšší karosérií a schopnost průjezdu lehkým terénem. |
V těchto podmínkách mu navíc účinně pomáhá elektronicky připojitelný pohon zadní nápravy, v případě ztráty adheze kol předních. Ověřili jsme si, že samotné připojení nelze téměř zaznamenat, na nepříjemné zavlnění nebo trhnutí vozu v zatáčce tak můžete s radostí zapomenout. |
Lehčí a hlavně tužší karosérie také pomáhá v bezproblémovém průjezdu zatáčkou, kde se řidič jen málokdy setká s výraznou nedotáčivostí. Na skvělých jízdních vlastnostech se dále podepsalo snížení těžiště o 35 milimetrů oproti předchozí generaci. Již základní verze automobilu je vybavena například klimatizací, audiosoustavou s CD a MP3 přehrávačem, koženým volantem, chybět nebude ani tempomat. Nové CR-V je určené pro ty, kteří plánují cestovat zejména na silnicích a jejich touha po vyjetí do přírody bude spíše občasná. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda CR-V 2.0 Elegance |
Motor |
Zážehový čtyřválec s rozvodem SOHC i-VTEC o zdvihovém objemu 1997 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 6200 ot/min. Největší točivý moment 192 Nm při 4200/min. |
Převodové ústrojí |
Elektronicky přiřaditelný pohon všech kol. Pětistupňová samočinná převodovka. |
Podvozek |
Zavěšení kol typu McPherson vpředu, dvojité lichoběžníky vzadu. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 177 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 10,9 / 6,7 / 8,2 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2630 mm. Celkové vnější rozměry 4525/1820/1675 mm. Objem palivové nádrže 58 l. |
Základní cena (cena testovaného provedení) |
829 000 Kč (929 000 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | CR-V |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 2.0 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2007 |
Technické parametry |