Honda CR-V 2.0 - jako stvořená na silnici (TEST)

Testy
06.07.2007

F T G

Honda CR-V 2.0 - jako stvořená na silnici (TEST)

Za jednoho z průkopníků vozů kategorie SUV lze považovat model CR-V od Hondy. Nová generace tohoto oblíbeného Japonce navíc skvěle odpovídá současným potřebám většiny potenciálních zákazníků – nejlépe se totiž cítí na silnici.

 

Poslední průzkumy ukazují, že je četnost využití vozů SUV v terénu minimální, čehož si byl již delší dobu vědom také výrobce automobilů značky Honda a nový model CR-V přizpůsobil především pro jízdu na zpevněných cestách.

Svůj účel CR-V v lehkém terénu pochopitelně splní, jízdní vlastnosti na silnici však byly díky některým úpravám posunuty o pořádný kus dopředu. Oproti předchozí generaci přichází navíc honda s inovativním designem, který je charakteristický svým sportovně elegantním stylem. Stačí se například podívat na zajímavě řešené předních světlomety nebo dynamicky působící přední masku chladiče.

Zásadní rozdíl však nalezneme vzadu, kde chybí rezervní kolo dříve uchycené na pátých dveří předchozí generace CR-V. To se nyní nachází pod přepážkou v kufru automobilu. Toto řešení nejen o něco zkrátilo karosérii, ale hlavně umožnilo použití pátých dveří s klasickým otevíráním vzhůru.

Odpadá tak problém s mnohdy komplikovaným otevíráním zadních dveří (s ukotvením na boku) a vykládáním nákladu v případě podélného zaparkování automobilu mezi ostatními vozy. Zavazadlový prostor nového CR-V si zaslouží pouze slova chvály.

Díky možnosti posunutí zadních sedadel je totiž nejen variabilní, ale potěší i jeho relativně nízká nákladová hrana. Přesuneme-li se dopředu velmi dobrý dojmem působí na posádku také přístrojová deska. Vyzdvihnout musíme zejména její originální a zároveň moderní ztvárnění, rovněž se nám líbilo slícování jednotlivých plastových dílů.

Za zajímavě řešení lze považovat umístění ruční brzdy na přední straně loketní opěrky. Příjemně tuhým sedadlům musíme vytknout snad jen sedáky, s jejichž délkou nebudou příliš spokojení lidé s postavou nad 190 centimetrů. Důležité ukazatele provozních funkcí jsou přehledné a jednotlivé ovladače intuitivní.

Zpracování samotných plastových dílů působí kvalitně, ani při jízdě po rozbité městské dlažbě se z interiéru neozývaly žádné rušící elementy. Ticho v kabině navíc umocňoval kultivovaný zážehový čtyřválec i-VTEC o zdvihovém objemu 1997 cm3 s nejvyšším výkonem 110 kW při 6200 ot/min.

Křivka nejvyššího točivého momentu 192 Nm vrcholí při 4200 ot/min. Motor není opravdu téměř slyšet, až teprve při vysokých otáčkách „hýčká“ uši posádky svým sportovním akustickým projevem.

Přestože lze zážehové pohonné jednotky od Hondy většinou jen chválit, v modelu CR-V nepůsobil avizovaný „dvoulitr“ příliš živě. V kombinaci s tímto motorem bychom spíše doporučili volbu šestistupňové manuální převodovky namísto pětistupňového automatu s pomalejší změnou jednotlivých rychlostních stupňů.

Alternativou k tomuto benzinovému motoru může být povedený vznětový čtyřválec 2.2 i-CTDi dobře známý z modelů accord, civic nebo FR-V. Jak jsme se již zmiňovali na začátku, Honda CR-V nás velmi potěšila svými jízdními vlastnostmi na silnici.

Automobil se s ohledem na vyšší stavbu karosérie téměř vůbec nenaklání a lze s ním jet prakticky stejně jako s běžným osobní vozem. Stále si však zachovává výhody automobilu s vyšší karosérií a schopnost průjezdu lehkým terénem.

V těchto podmínkách mu navíc účinně pomáhá elektronicky připojitelný pohon zadní nápravy, v případě ztráty adheze kol předních. Ověřili jsme si, že samotné připojení nelze téměř zaznamenat, na nepříjemné zavlnění nebo trhnutí vozu v zatáčce tak můžete s radostí zapomenout.

Lehčí a hlavně tužší karosérie také pomáhá v bezproblémovém průjezdu zatáčkou, kde se řidič jen málokdy setká s výraznou nedotáčivostí. Na skvělých jízdních vlastnostech se dále podepsalo snížení těžiště o 35 milimetrů oproti předchozí generaci.

Již základní verze automobilu je vybavena například klimatizací, audiosoustavou s CD a MP3 přehrávačem, koženým volantem, chybět nebude ani tempomat. Nové CR-V je určené pro ty, kteří plánují cestovat zejména na silnicích a jejich touha po vyjetí do přírody bude spíše občasná.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda CR-V 2.0 Elegance

Motor

Zážehový čtyřválec s rozvodem SOHC i-VTEC o zdvihovém objemu 1997 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 6200 ot/min. Největší točivý moment 192 Nm při 4200/min.

Převodové ústrojí

Elektronicky přiřaditelný pohon všech kol. Pětistupňová samočinná převodovka.

Podvozek

Zavěšení kol typu McPherson vpředu, dvojité lichoběžníky vzadu.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 177 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 10,9 / 6,7 / 8,2 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2630 mm. Celkové vnější rozměry 4525/1820/1675 mm. Objem palivové nádrže 58 l.

Základní cena (cena testovaného provedení)

829 000 Kč (929 000 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:CR-V
Karosérie:SUV
Motor:2.0
Palivo:benzín
Rok výroby:2007
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -