„Opravdu s tím mám jet?“, volá mi kolega při přebírání užitkového vozu Peugeot Boxer zrovna když dopravní špička v našem hlavním městě začíná dělat potíže i řidičům běžných osobních automobilů. Jízda s touto novinkou však umí i ve městě rozzářit úsměv na tváři, jedná se totiž o výborně ovladatelné LUV v rámci kategorie do 3500 kilogramů.
Další model vycházející ze spolupráce PSA Peugeot Citroen a Fiat navazuje na úspěšný automobil, který má za sebou téměř sedmiletou historii. Již na první pohled je zřejmý výrazný pokrok především v oblasti designového ztvárnění. Ať se již na fotografiích jeví nový Boxer jakkoli, můžeme jen potvrdit, že ve skutečnosti působí klínovitý profil karosérie ještě více atraktivněji a to především díky úctyhodné ploše předního skla, která dotváří majestátný dojem z automobilu. Snad poprvé v historii nabízí „dodávka“ dynamické linie, který svému majiteli propůjčuje osobitý image. |
Nechybí ani pro Peugeot již téměř pověstná nekonvenční maska chladiče, kterou tvoří rozměrný plastový nárazník s velkým otvorem. V interiéru ale také nezůstalo téměř nic z předchozí generace. |
Řidič má nyní při výkonu své profesionální činnosti mnohem více komfortu, který zaručují zejména rozměrná sedadla a v neposlední řadě také výborné odhlučnění. Všechny důležité ovladače se nacházejí v optimální vzdálenosti a to samé lze napsat i o řadící páce integrované přímo do přístrojové desky hned vedle ovládání ventilační soustavy. V nabídce je rovněž palubní počítač, jehož displej umístěný mezi kruhovými přístroji informuje o základních provozních parametrech jakou jsou například okamžitá a průměrná spotřeba paliva, aktuální dojezd, ujetá vzdálenost apod. |
Potenciální zájemci jistě ocení i provedené inovace v oblasti bezpečnosti, zvýšená tuhost karosérie nyní lépe chrání posádku při nárazu. Ani v základní výbavě pochopitelně nechybí airbag řidiče a ABS. |
Dalším zlepšením jsou rozměrnější vnější zrcátka rozdělená do dvou samostatných částí, jenž usnadňují výhled nejen při samotné jízdě, ale zejména při parkování. Peugeot Boxer se vyrábí v provedeních Minibus, Furgon a dále ve variantě s jednoduchou a dvojitou kabinou, které lze kombinovat s bohatou škálou rozměrových hodnot. Zákazníci si totiž můžou volit mezi třemi rozvory a výškami karosérie, čtyřmi délky a sedmi objemy nákladového prostoru. My jsme měli k dispozici provedení Furgon, což je třímístná kabina kombinovaná s klasickým uzavřeným nákladovým prostorem. |
V rámci této verze jsou dále v nabídce čtyři hmotnostní kategorie tj. 3000 kg, 3300 kg, 3500 kg a dále provedení o celkové hmotnosti 4350 kg, které pochopitelně přesahuje zákonný mezník 3,5 t. |
Náš Peugeot s celkovou hmotností do 3300 kilogramů disponoval druhou nejdelší karosérií L3, jejíž délka je uváděna hodnotou 5998 milimetrů. V kombinaci s výškou karosérie 2522 mm (prostřední varianta H2) činil objem nákladového prostoru úctyhodných 13 m3. K jednodušší manipulaci s nákladem přispívají boční posuvné dveře na pravé straně vozu s jednoduchým ovládáním. Převážnou část testu jsme pochopitelně jezdili s minimálně naloženým vozem, neodpustíme si však malé srovnání s konkurencí. Nedávno jsme zkoušeli jízdní vlastnosti další novinky v kategorii LUV – Ford Transit. |
Test se týkal jízdních vlastností v extrémních podmínkách, při kterých jsme s vozem několikrát absolvovali poměrně náročný časově měřený slalom. Můžeme s klidem konstatovat, že avizovaný Peugeot Boxer subjektivně nabízí velmi podobnou jízdní stabilitu, což je dáno zejména vylepšenými podvozkovými prvky. |
Pod kapotou námi testovaného vozu se ukrýval vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2198 cm3 s nejvyšším výkonem 88 kW při 3500 ot/min. Pohonná jednotka spolupracovala s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Je pochopitelné, že tento bezesporu moderní vznětový agregát s kultivovaným projevem není s plně naloženým vozem ideální kombinací pro pružné zrychlení, jeho výhodou je ale velmi úsporný provoz. |
Kombinovaná spotřeba paliva se ustálila těsně pod 8 l/100 km. S přihlédnutím k objemu palivové nádrže 90 litrů, tak není problém s vozem bez tankování urazit více než 1000 kilometrů. |
Díky kreativitě a know-how se PSA podařilo implementovat do řady svých nových LUV nejen nadstandardní užitné vlastnosti, ale hlavně jistou dávku originality, která tyto vozy významně odlišuje od svých konkurentů. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Peugeot Boxer 3300 L3/H2 2.2 HDI |
Motor |
Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2198 ccm. Nejvyšší výkon 88 kW při 3500 ot/min. Největší točivý moment 320 N.m při 2000 ot/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Šestistupňová ručně řazená převodovka. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 4035 mm. Celkové vnější rozměry 5998/2050/2522 mm. Objem palivové nádrže 90 l. |
Základní cena provedení Furgon 3300 L3/H2 2.2 HDI |
777 000 Kč bez DPH |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | Boxer |
Karosérie: | Užitkový vůz |
Motor: | 2.2 HDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2008 |
Technické parametry |