Jsou to především originální tvary kombinující oblé křivky s ostrými, kterými vzbuzuje testovaný SsangYong Kyron nevšední pozornost u kolemjdoucích. Aby také ne, vždyť na našich silnicích jsou k vidění převážně japonská a německá SUV. Robustní přední část s působivými rozměrnými světlomety a kontroverzní část zadní se svítilnami...
Robustní přední část s působivými rozměrnými světlomety a kontroverzní část zadní se svítilnami umístěnými neobvykle nízko – to vše jsou charakteristické prvky tohoto korejského modelu Kyron. Ať už je hodnocení designu jakkoliv subjektivní záležitostí je jasné, že vůz má velmi nadčasové ztvárnění a díky němu také osobité charisma. Při pohledu z boku atraktivně působí zvyšující se linie bočních oken stejně jako futuristicky ztvárněný spoiler nad zadním oknem. |
Uvnitř 4660 milimetrů dlouhého vozu je dostatek místa pro všechny cestující. V rámci testovaného provedení s úrovní výbavy Comfort jsme byli navíc hýčkáni koženým čalouněním sedadel, jejichž sedáky by však mohly být delší. |
Výhradu také máme proti šedivému odstínu přístrojové desky, která nepůsobí příliš kvalitním dojmem. Zdání však klame, ani při jízdě kamenitou lesní cestou se z ní totiž neozývaly nepříjemné zvuky nebo jiné rušivé elementy. Poněkud nám vadil rozměrný středový panel, jenž nepříjemně omezuje pravou nohu řidiče. Parkovací brzda s nožním ovládáním naznačuje, že velkou část produkce hodlá automobilka prodat v zámoří. Nadprůměrný zavazadlový prostor s objemem 625 litrů lze zvětšit jednoduchým sklopením zadních sedadel. |
V nabídce je také praktická bezpečností síťka na oddělení zavazadlového prostoru od hlavní části interiéru. Vznětová pohonná jednotka od stuttgartského Mercedesu o objemu 1998 cm3 poskytuje vozu nejvyšší výkon 104 kW při 4000 ot/min. |
Křivka největšího točivého momentu 310 N.m vrcholí při 1800-2750 ot/min. V praxi má motor s 2028 kilogramů těžkým Kyronem relativně dost práce a nelze tak od vozu očekávat přílišnou dynamiku. Na vině je ale podle našeho názoru hlavně pětistupňová automatická převodovka, jejíž dlouhé prodlevy v řazení jednotlivých rychlostních stupňů v praxi znamenají, že si po sešlápnutí plynového pedálu musíte na reakci motoru cca 1-2 vteřiny počkat. Kombinovaná hodnota paliva se po týdenním jezdění ustálila na solidních 9,5 l/100 kilometrů. |
Přestože lze vůz podle jednotlivých specifikací (cena, rozměry) zařadit do kategorie SUV, díky svému žebřinovému rámu umí nabídnout v terénu podstatně více a blíží se spíše třídě Offroad. |
Zadní tuhá náprava v kombinaci s nezávislým zavěšením předních kol je na jednu stranu zárukou solidní hodnoty křížení náprav v terénu, v kombinaci se žebřinovým rámem ale způsobuje znatelné naklánění karosérie v zatáčkách na běžných komunikacích. Standardně vůz pohání zadní náprava, ovladačem na přístrojové desce lze přiřadit stálý pohon všech kol v poměru 50:50, nechybí ani terénní redukce. K automatickému přiřazování pohonu 4 x 4, tak oproti většině SUV u model Kyron nedochází, výhodou je však systém pro sjíždění prudkých svahů HDC. |
SsangYong Kyron se prodává ve třech úrovní výbavy s jedinou pohonnou jednotkou. Výbava je již v základu velmi bohatá a zahrnuje takové prvky jako je např. ABS, ESP, EBD, HDC, systém prevence převrácení ARP, automatická klimatizace apod. |
Testované luxusní provedení Comfort je navíc vybaveno například střešním oknem, dešťovým senzorem, koženým čalouněním, parkovacími senzory a v neposlední řadě také tempomatem. Originální SsangYong Kyron za příznivou cenu zaujme především zájemce, kteří se rádi svezou i mimo zpevněné komunikace, kde se tento model díky své konstrukci cítí opravdu jako doma. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
SSangYong Kyron M2200XDi Comfort |
Motor |
Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1998 ccm. Nejvyšší výkon 104 kW při 4000/min. Největší točivý moment 310 N.m při 1800-2750/min. |
Převodné ústrojí |
Připojitelný pohon všech čtyř kol. Automatická převodovka T-tronic se sekvencí. |
Podvozek |
Přední náprava double wishbone s vinutou pružinou. Zadní tuhá náprava s víceprvkovým uložením. |
Karoserie |
Rámová konstrukce. Pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 166 km/h. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 10,6 / 7,1 / 8,4 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2740 mm. Celkové vnější rozměry 4660/1880/1740 mm. Palivová nádrž 75 l. |
Základní cena (Cena testovaného provedení) |
774 980 Kč (908 980 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | SsangYong |
Model: | Kyron |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 2.0 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2006 |
Technické parametry |