Citroen C4 VTS 2.0 HDI - Sebastian Loeb jezdí na naftu? (TEST)

Testy
08.11.2006

F T G

Citroen C4 VTS 2.0 HDI - Sebastian Loeb jezdí na naftu? (TEST)

Sportovně pojatý vůz s dieselovým motorem je bezesporu specifická kombinace, která si však získává stále více příznivců. Ať již je ale pod kapotou cokoli, jedno je jisté - „cé-čtyřka“ VTS je skutečně nádherný vůz. Dynamické linie automobilu Citroen C4 VTS 2.0 HDI v provedení Coupé provokují úplně stejně jako atraktivní barevný odstín karosérie testovaného modelu.

 

Dynamické linie automobilu Citroen C4 VTS 2.0 HDI v provedení Coupé provokují úplně stejně jako atraktivní barevný odstín karosérie testovaného modelu. Mezi charakteristické prvky tohoto vozu patří mřížka chladiče vyvedená do motivu továrního znaku a v neposlední řadě také například rozměrné přední okno.

Námi zkoušené provedení bylo navíc vybaveno prosklenou střechou, která výborně prosvětluje interiér. Při pohledu zepředu zaujmou kolemjdoucí vytáhlé přední světlomety vysoko nad lemy blatníků.

Subjektivně hodnotíme jako nejatraktivnější zadní část automobilu, které dominuje okno s téměř nulovým sklonem a integrovaným atraktivním spoilerem. Lepší výhled vzad zajišťuje prosklená zadní zkosená část karosérie, na jejíchž krajích se nachází rozměrné svítilny.

Celkově lze hodnotit extravagantně řešený design jako skutečně povedený, Citroen se svým modelem C4 Coupé tak bezesporu rozšířil škálu nádherných automobilů třídy kupé.

Ani v případě interiéru nešetřili tovární designéři fantazií, což dokládá nejen digitální tachometr ve středu palubní desky, ale také minidisplej s digitálním otáčkoměrem umístěným nad nepohyblivou střední částí volantu. Nevýhodou tohoto řešení je obtížné ovládání tlačítek právě v této části a to již i při malém pohybu volantem.

Posádku hýčkají anatomicky tvarovaná sedadla s výborným bočním držením těla, komfort na zadních sedadlech poněkud omezuje nedostatek místa pro kolena cestujících. Dobře přístupný zavazadelník se svým objemem 314 litrů nepatří zrovna mezi hlavní zbraně tohoto vozu.

Na druhou stranu se jedná o třídveřový automobil, který je svým charakterem optimální pro dvoučlennou posádku.

Pod kapotou námi zkoušeného vozu se nacházel přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 HDI s nejvyšším výkonem 100 kW při 4000 ot./min. Největší točivý moment 320 Nm je k dispozici při 2000 ot/min. Výkon pohonné jednotky je s přihlédnutím k hmotnosti vozu 1375 kilogramů dostačující a můžeme s klidem konstatovat, že umí nabídnout i opravdu i svižné svezení.

Je ale pochopitelné, že by s tímto „naladěným“ kupé lépe korespondoval benzinový čtyřválcový dvoulitr s nejvyšším výkonem 130 kW. Vyznavači sportovního svezení tak pravděpodobně sáhnou po zážehové motorizaci s konstantní dávkou výkonu v širokém spektru otáček.

V rámci zkoušeného 2.0 HDI řidiči však ocení především pružnost a výbušnost této pohonné jednotky v nižších otáčkách. Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje kolem 6 litrů na 100 km, což je podle nás velmi příznivá hodnota.

Šestistupňová manuálně řazená převodovka vychází podobně jako motor z produkce koncernu PSA a bohužel nenabízí příliš přesné řazení jednotlivých rychlostních stupňů. Velkým překvapením byl ale podvozek. Ten totiž kombinuje jistou dávku komfortu se sportovní charakteristikou.

V praxi to znamená, že ani po dlouhé vzdálenosti se nebudete cítit příliš vyčerpaně kvůli tuhému nastavení podvozkových prvků, ale zároveň Vám třeba v ostrých „vracečkách“ dokáže C4 VTS nabídnout opravdové potěšení z jízdy.

Sportovní VTS je oproti standardní C4 o něco tvrdší, nižší a větší míra stability je dále zajištěna sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin. K výborným jízdním vlastnostem dále přispívá brzdová soustava, jejíž účinnost se nesnižuje ani při razantním opakovaném brzdění z vyšší rychlosti.

Citroen C4 VTS je vůz s opravdovým charakterem a v kombinaci s naftovým motorem i zajímavou volbou pro příznivce výbušné síly turboefektu.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 ccm. Nejvyšší výkon 100 kW při 4000/min. Největší točivý moment 320 Nm při 2000/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Šestistupňová manuální převodovka.

Podvozek

Zavěšení kol vpředu typu McPherson, nezávislá vlečná ramena vzadu.

Karoserie

Samonosná třídveřová

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 207 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,2 / 4,6 / 5,5 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2608 mm. Celkové vnější rozměry 4274/1769/1458 mm. Palivová nádrž 60 l.

Cena

760 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:C4
Karosérie:Kupé
Motor:2.0 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2006
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -